A Haas múlt heti, majd a Williams, illetve a Stake Sauber hétfői bemutatói után szerdán az Alpine-on volt a sor, hogy lerántsa a leplet 2024-es autójáról. Ráadásul az enstone-i istállónál úgy döntöttek, hogy nemcsak a festést, hanem magát a versenyautót is felfedik a nagyvilág számára.
Ami a design-t illeti, az A524-esen kevésbé dominál a kék szín, mint elődjén, inkább a fekete szín kapott helyet az autó egyes részein. Ahogyan arra számítani lehetett, nem sokkal az idény nagy részében használt festés után azt is megmutatták, hogyan néz majd ki az autó, amikor névadó szponzorjuk, a BWT miatt nyolc versenyhétvégén jóval inkább rózsaszín autókkal szállnak harcba.
Az Enstone-ban tartott bemutatón egyébként nemcsak az F1-es versenygép leleplezése történt meg, hanem a gyártó megmutatta a hosszú távú sportautó-világbajnokságon (WEC) induló első hiperautóját is, amelyet idén többek között Mick Schumacher – aki maga jelen volt a leleplezésen – vezethet.
Ahogyan az összes többi csapat, az Alpine sem változtatott a pilótafelállásán, vagyis idén is az Esteban Ocon, Pierre Gasly kettőssel indul a futamokon. A 2023-as szezon legemlékezetesebb pillanata vélhetően mindkét versenyző számára az volt, amikor dobogóra állhatott. Ocon Monacóban, Gasly pedig Zandvoortban ért célba harmadikként.
Bár a pilótákat tekintve nincs változás az előző évhez képest, a vezetőség terén ez már nem mondható el a 2023-as idénykezdethez képest. Tavaly a szezon közben megváltak Otmar Szafnauer csapatfőnöktől, illetve Alan Permane sportigazgatótól, majd a technikai igazgató, Pat Fry is a távozás mellett döntött, s 2024-től a Williamset erősíti. Szafnauer helyét a tavalyi Holland Nagydíjtól Bruno Famin vette át, aki az előttünk álló idényben is marad a poszton.
A tavalyi szezonhajrában az Alpine számára már garantált volt a hatodik pozíció a konstruktőri tabellán, ennél jobb vagy rosszabb helyezést sem érhetett volna el, akárhogyan zárja az utolsó futamokat. Természetesen a célja továbbra is az, hogy a középmezőnyből kilépve harcba szállhasson a topcsapatokkal, ám egyelőre igencsak kérdéses, mikor sikerül utolérnie a versenyképesebb istállókat.
Mindenesetre az Alpine-nál idén nem féltek nagyot álmodni, és igencsak megújult koncepcióval álltak elő a 2024-es szezonra. Az A524-es többek között az első és a hátsó szárnyat tekintve is jócskán eltér elődjétől.
„Néhány elemet illetően elmentünk a végletekig, vagyis olykor azon is túl. Ez illeszkedik a hozzáállásunkhoz, és pontosan ahhoz, amit elhatároztunk azt illetően, hogy ezt a projektet a lehető legmagasabb szintre emeljük” – mondta a bemutatón Matt Harman, az istálló technikai igazgatója.
CSAPAT | IDŐPONT | AUTÓBEMUTATÓ |
Red Bull | február 15. | |
Mercedes | február 14. | |
Ferrari | február 13. | |
McLaren | február 14. | |
Aston Martin | február 12. | |
Alpine | február 7. | Megérkezett az Alpine 2024-es autója, az A524-es |
Williams | február 5. | A Williams New Yorkban leplezte le 2024-es autóját |
Visa Cash App RB | február 8. | |
Stake F1 Team Kick Sauber | február 5. | Zöldbe és feketébe öltözött a Stake 2024-es versenygépe |
Haas | február 2. | Bemutatkozott a Haas 2024-es versenygépe, a VF-24-es |