A Mercedes úgy mehetett el a nyári szünetre, hogy 56 ponttal előzte meg a konstruktőri tabellán akkor még az Aston Martin mögött a negyedik helyet elfoglaló Ferrarit. A négyhetes leállás után viszont fordult a kocka a két rivális között: az „ezüstnyilak" az azóta megrendezett kilenc nagydíjból mindössze egyetlen alkalommal szereztek több pontot, mint a maranellóiak, aminek eredményeként előnyük mindössze négy pontra olvadt a mindent eldöntő utolsó versenyhétvége előtt.
A Scuderia ugyanakkor nem feltétlenül a jobb tempójának köszönhette a nagy felzárkózást... Noha mindkét oldalon voltak elszalasztott lehetőségek, a német csapat összességében több pontot bukott, és versenyzői is elég hullámzóan teljesítettek, hiszen egyszer Lewis Hamilton, máskor George Russell fogott ki egy-egy erősebb hétvégét, és meglehetősen kevés olyan helyszín volt, ahol mindkét brit kényelmesen érezte magát az autóban.
NOVEMBER 17., PÉNTEK | |||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:40.909 | |||||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:35.265 | |||||||
NOVEMBER 18., SZOMBAT | |||||||
3. szabadedzés: 1. Russell 1:34.093 | |||||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:32.726 | |||||||
NOVEMBER 19., VASÁRNAP | |||||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Pérez | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | |||||||
November 26., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A Mercedes Las Vegasból is eléggé csalódottan távozott. A csapatfőnök, Toto Wolff úgy érzi, legjobb esetben akár nyerhettek is volna, hiszen megvolt a tempójuk hozzá. „Ez a verseny összefoglalja a teljes idényünket. Gyors volt a kocsi, és képes lett volna a dobogóért harcolni: Lewis olyan köridőket futott, mint (Charles) Leclerc. De két balesetbe is belekeveredett, illetve aztán George is Maxszal (Verstappen). Így nem lehet nyerni, nem harcolhatsz az élen."
„Most lényegében egyenlő pontszámmal érkezünk meg – jelentette ki az osztrák, majd megosztotta, a két évvel ezelőtti, 2021-es idényzáróra emlékezteti a helyzet, egyetlen, de annál fontosabb különbséggel. – Egy normális versenyigazgatóval, szóval rendben kell lennie. Szóval csapjunk bele! Minden az utolsó hétvégén fog eldőlni. A Ferrari nagyon gyors, és nagyszerű munkát végzett. Las Vegasban egy szinten lehettünk volna, de az eredmény más képet mutat."
Noha a Mercedes, illetve a versenyzői korábban nemegyszer hangsúlyozták, hogy fontos az istálló számára a konstruktőri második hely, a csapatfőnök az idényzáró előtt már úgy fogalmazott, nem jelentene nagy különbséget, ha végül elvesztenék a második pozíciót. „Őszintén szólva jó lenne megszerezni a második helyet, de az, hogy másodikok vagy harmadikok vagyunk, nem jelentene nagy különbséget. Nem igazán vidítana fel egyik sem."
Wolff-fal ellentétben a kollégája, a Ferrarit irányító Frédéric Vasseur kiemelten fontosnak tartja a második helyet. „Ha figyelembe veszem, hogy néhány versennyel ezelőtt még hatvan pont volt a lemaradásunk, jó úton járunk. Abu-Dzabi más történet lesz, és a négy pont szinte semmi. Sikerült Monzában, Szingapúrban, Austinban, Mexikóvárosban és a mostani hétvégén is jól teljesítenünk, eltérő időjárási körülmények között, eltérő gumikon, így nagyon motiváltan érkezünk meg Abu-Dzabiba."
„Mi vagyunk lendületben, lássuk, mi történik! Ugyanakkor ügyelnünk kell rá, hogy ne vonjunk le túl gyorsan következtetéseket. A Mercedes Brazíliában ugyanis pocsékul kezelte a gumikat, míg Las Vegasban jól teljesített ezen a területen. Pályáról pályára, keverékről keverékre változik a helyzet. Las Vegasban elég hűvös volt az időjárás az idény többi helyszínéhez hasonlítva. Ami minket illet, az elmúlt versenyeket nézve végig jól bántunk a gumikkal, de mindig határon voltunk."
Bár a lendület valóban a Ferrari mellett szól, a melegebb hőmérséklet, és a nagyobb tapadást igénylő pálya jobban kedvezhet a Mercedesnek, mint a Las Vegas-i nyomvonal, így sokkal kiegyenlítettebb lehet a csata.
MERCEDES | FERRARI | |
16 | Bahreini Nagydíj | 12 |
22 | Szaúd-arábiai Nagydíj | 14 |
18 | Ausztrál Nagydíj | 0 |
20 | Azeri Nagydíj | 36 |
20 | Miami Nagydíj | 16 |
23 | Monacói Nagydíj | 12 |
33 | Spanyol Nagydíj | 10 |
15 | Kanadai Nagydíj | 22 |
11 | Osztrák Nagydíj | 32 |
25 | Brit Nagydíj | 3 |
20 | Magyar Nagydíj | 10 |
24 | Belga Nagydíj | 24 |
8 | Holland Nagydíj | 10 |
18 | Olasz Nagydíj | 27 |
16 | Szingapúri Nagydíj | 37 |
16 | Japán Nagydíj | 20 |
21 | Katari Nagydíj | 13 |
18 | Amerikai Nagydíj | 24 |
27 | Mexikóvárosi Nagydíj | 27 |
11 | Sao Pauló-i Nagydíj | 13 |
10 | Las Vegas-i Nagydíj | 26 |
392 | Állás az Abu-dzabi Nagydíj előtt | 388 |