F1: „Borzalmas volt” – a Mercedes küzdelmes versenyre számít Brazíliában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.11.04. 22:10
null
A Mercedes nem tudja, hova tűnt a tempója (Fotó: AFP)
Max Verstappen magabiztos győzelmet aratott a Formula–1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintversenyén. A Red Bull-os erős  versenytempót látva bízik benne, hogy vasárnap meg tudja ismételni az eredményt, míg a harmadikként befutó csapattárs, Sergio Pérez reméli, hogy újabb fontos pontokat szerezhet, és még tovább növelheti előnyét Lewis Hamilton előtt az egyéni összetett második helyéért zajló csatában. Dobogóra állna Lando Norris is, míg a Mercedes, illetve Charles Leclerc nehéz versenyre készül.

 

Max Verstappen már a rajtnál átvette a vezetést, amit követően nem is engedte ki a kezéből az első helyet, és magabiztos győzelmet aratott az idény hatodik, egyben utolsó sprintversenyén. A holland az újabb sikerének köszönhetően egyetlen pontra megközelítette az 500-as határt, ráadásul vasárnap a pole pozícióból indulva óriási lehetősége van rá, hogy idénybeli 17. diadalával megdöntse az adott évben jegyzett legnagyobb győzelmi arányt.

3. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ
NOVEMBER 3., PÉNTEK
Szabadedzés: 1.Sainz 1:11.732
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.727
NOVEMBER 4., SZOMBAT
Sprintidőmérő: 1. Norris 1:10.622
Sprint: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Pérez
NOVEMBER 5., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.879 km) rajtja: 18.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 19., 7.00Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas
November 26., 14.00Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

„Fontos volt, hogy már a rajtnál megpróbáljak az élre állni. Nem igazán rugaszkodtam el jól, de utána sikerült felérnem Lando (Norris) mellé, amit követően minden a tempó és az abroncsok menedzseléséről szólt. Ezen a pályán elég nagy a gumikopás, úgyhogy huszonnégy kör egyetlen szetten eléggé hosszú..Szóval igyekeztem kiegyensúlyozott köröket futni, és szerintem elég jól menedzseltem a versenyt."

„Tavaly nem voltunk túl jók ezen a helyszínen, de ezúttal sokkal jobb a helyzet. Ugyanakkor szerintem most sem nyomhatta senki padlógázzal, mert figyelni kellet a gumikra. Szerintem nekünk ez jól sikerült. Ez jó alap, sokat tanultunk a mostani sprintversenyből, és remélhetőleg vasárnap valami hasonlót vihetünk véghez."

Az élről induló Norris már a rajtnál elvesztette a vezető pozícióját, ráadásul nem sokkal később George Russell is elment mellette, így az első kört a harmadik helyen fejezte be. Noha a mclarenes a második helyet még vissza tudta venni, a győzelemre nem volt esélye, hiszen Verstappen jobb tempót diktált, és kevésbé koptatta a lágyakat is.

„Még vissza kell néznem a startot, meg kell vizsgálni, mi történt. Jól rugaszkodtam el, de utána talán túl konzervatív voltam. Nem pörögtek ki a kerekeim, csak túlzottan a biztonságra mentem, ezen vasárnapra javítani kell. A (George) Russell elleni csatában aztán kissé bealudtam az első körben, de összességében erős volt a tempónk. Megpróbáltam elkapni Maxot is, de nem tudtam utolérni. Ennek ellenére élvezetes volt a sprintfutam" – kezdte az értékelést a vasárnapi versenyt a hatodik rajtkockából kezdő brit.

Norris magabiztos a McLaren versenytempóját illetőn. „Maxot leszámítva senki sem volt a közelemben. Szóval egyáltalán nem aggódom, inkább lelkesítő volt látni, milyen versenyképesek voltunk. Nem igazán vagyunk harcban Maxszal, az egyik legjobb versenyzőről beszélünk, aki talán az F1 történetének legjobb autójában ül. Nem fogunk hirtelen csatázni a Red Bull-lal egy olyan pályán, amelyen nem is számítottunk rá, hogy ilyen jók leszünk. De vannak pozitív meglepetések. Vasárnap újra meg fogjuk próbálni, igaz, valamivel többet kell majd előznünk."

Sergio Pérez a harmadik helyről rajtolt, s harmadikként szelt át a célvonalat, versenye ugyanakkor nem volt ilyen sima, a rajtnál visszaesett az ötödik helyre, majd mindkét Mercedest meg kellett előznie. A Red Bull-os a harmadik helye révén 24 pontra növelte előnyét az egyéni vb-összetettben harmadik Lewis Hamilton előtt.

„Nem volt egyszerű menet. Borzalmas rajtot vettem, először George-dzsal, majd a négyes kanyarban Lewisszal (Hamilton) szemben is pozíciót vesztettem. Onnantól küzdöttem, keményen kellett használnom a gumikat, aminek meg is fizettem az árát a sprint végén. Összességében jó napot zártam, fontos pontokat szereztem, de ha jobb rajtot veszek, előrébb is végezhettem volna. A gondot az jelentette, hogy nem tudtam figyelni az abroncsokra. Keményen kellett nyomnom, miközben mindannyian tudjuk, hogy ezen a pályán óvni kell őket."

Pérez örül, hogy növelni tudta a különbséget Hamiltonnal szemben. „Nyilván fontos, hogy növelni tudtam az előnyömet, de ennél is fontosabb, hogy lendületben maradjak. Jó napunk volt, remélem, a fő versenyen is erős eredményt érünk el."

A hétvégét győzelmi reményekkel váró, s Brazíliában egy évvel ezelőtt kettős sikert elérő Mercedes a negyedik és az ötödik helyről várhatta a sprintutam startját, Russell végül a negyedik, míg Hamilton a hetedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Előbbi nem igazán érti, hova tűnt a tempójuk. „Ezt most nehéz lenyelni. Nagyon zavaros volt. Sajnos minden arról szól, hogyan jó tartományban legyél a gumikkal. Főleg a legutóbbi két hétvégén, senki sem értette igazán, mi működik. A Ferrari a múlt hétvégi időmérőn talált nagy teljesítményt, míg mi a versenyen, miközben most hétvégén már nem volt meg a tempónk, pedig bíztunk benne."

„Ezek alapján nem tudom, mire számítsak vasárnap. Jelen helyzetben nem vagyunk túl optimisták, de vasárnap eltérő körülmények várnak majd ránk, ami mindent megváltoztathat" – utalt arra, hogy a futamon hűvösebb idő ígérkezik.

A csapattárs, Hamilton jóval lehangoltabban nyilatkozott. „Borzalmas volt. Egyáltalán nem élveztem. Jó rajtot vettem, de utána végig küszködtem az egyensúllyal. Nagy volt az alulkormányzottság is, végig szenvedtem az autóval. A végén ráadásul a gumik is elfogytak, és nem igazán tudom, hogyan oldhatnánk meg a problémákat vasárnapra.

Hamilton küzdelmes versenyre készül. „Hosszú futamunk lesz, az biztos. Csak arra tudok gondolni, hogy elrontottuk a beállítást. Ez van. Olyan keményen fogok harcolni, amennyire csak tudok, de nem fogunk nyerni. Meglátom, hogy jobban tudok-e figyelni a gumikra a versenyen."

Hozzá hasonlóan az ötödikként befutó Charles Leclerc sem számít könnyű futamra. „A versenytempónk nem volt rossz, ha a Mercedeséhez hasonlítjuk, de ha a McLarenét vesszük alapul... Lando rendkívül gyors volt, mint ahogyan a Red Bullok is. Sok tennivalónk lesz a versenytempó terén, mert valami egyértelműen hiányzott. Nem igazán értem, hogy lehet ilyen hasonló a tempónk az időmérőn, majd hogy lehetünk ilyen messze a futamon. Jelenleg ez az a terület, amire összpontosítunk rövid és hosszú távon is."

SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ, A SPRINTVERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 24 kör
2. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 4.287 mp h. 24
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 13.617 24
4. George Russell brit Mercedes 25.879 24
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 28.560 24
6. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 29.210 24
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 34.726 24
8. Carlos Sainz spanyol Ferrari 35.106 24
9. Daniel Ricciardo ausztrál AlphaTauri-Honda 35.303 24
10. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 38.219 24
11. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 39.061 24
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 39.478 24
13. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 40.621 24
14. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 42.848 24
15. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 43.394 24
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 56.507 24
17. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 58.723 24
18. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1'00.330 24
19. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1'00.749 24
20. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1'00.945 24
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Max Verstappen 16 18 23 8 499
2. Sergio Pérez 2 8 18 2 246
3. Lewis Hamilton 6 20 4 222
4. Carlos Sainz 1 3 20 184
5. Fernando Alonso 7 18 1 183
6. Lando Norris 6 17 176
7. Charles Leclerc 4 16 170
8. George Russell 1 19 1 156
9. Oscar Piastri 2 11 87
10. Pierre Gasly 1 12 56
11. Lance Stroll 10 53
12. Esteban Ocon 1 11 45
13. Alexander Albon 8 27
14. Cunoda Juki 5 1 11
15. Valtteri Bottas 4 10
16. Nico Hülkenberg 2 9
17. Daniel Ricciardo 1 6
18. Csou Kuan-jü 3 6
19. Kevin Magnussen 3 3
20. Liam Lawson 1 2
21. Logan Sargeant 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Honda 745
2. Mercedes 378
3. Ferrari 354
4. McLaren-Mercedes 263
5. Aston Martin-Mercedes 236
6. Alpine-Renault 101
7. Williams-Mercedes 28
8. AlphaTauri-Honda 19
9. Alfa Romeo-Ferrari 16
10. Haas-Ferrari 12
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik