PÁLYA A SEMMI KÖZEPÉN. A loszaíli versenypályáról nemcsak szimplán annyi mondható el, hogy a sivatagban húzták fel, de a létesítmény szélesebb körzetében gyakorlatilag semmi sem található. A magasabb intenzitású szél ráadásul egész hétvégén sok homokot fújt a pályára, ami igencsak megnehezítette a versenyzők dolgát a tapadást illetően. Nem csoda, hogy a kissé más viszonyokhoz szokott Carlos Sainz Jr. a szabadedzésen inkább átadta volna a volánt kétszeres ralivilágbajnok édesapjának, aki egyébként a Dakar ralin is többször diadalmaskodott. PÁLYA A SEMMI KÖZEPÉN. A loszaíli versenypályáról nemcsak szimplán annyi mondható el, hogy a sivatagban húzták fel, de a létesítmény szélesebb körzetében gyakorlatilag semmi sem található. A magasabb intenzitású szél ráadásul egész hétvégén sok homokot fújt a pályára, ami igencsak megnehezítette a versenyzők dolgát a tapadást illetően. Nem csoda, hogy a kissé más viszonyokhoz szokott Carlos Sainz Jr. a szabadedzésen inkább átadta volna a volánt kétszeres ralivilágbajnok édesapjának, aki egyébként a Dakar ralin is többször diadalmaskodott.
VERSTAPPENNEK JUTOTT A FIGYELEM SZOMBATON. A pénteki időmérő nem végződött túl jól a McLaren-versenyzők számára, hiszen törölték mindkettejük leggyorsabb körét a Q3-ban. Lando Norris és Oscar Piastri végül csak a top második feléből rajtolt vasárnap, az újabb dupla dobogó azonban így sem maradt el. Sőt, Piastri szombaton az első rajtkockából indulva megnyerte a sprintfutamot – elérve ezzel eddigi legnagyobb sikerét a királykategóriában. Balszerencséjére azonban Max Verstappen éppen azon az eseményen biztosította be harmadik világbajnoki címét, így Piastri nem kapta meg a megérdemelt figyelmet.
A MERCEDESNÉL ÚJRAÉLTÉK 2016-OT. Egyes csapatokkal ellentétben a Mercedesnél igen ritkán fordul elő, hogy versenyzői összeütköznek egy futamon. Legutóbb emiatt már több mint hét éve volt nagy feszültség az istállón belül, amikor is Lewis Hamilton Nico Rosberggel ütközött a Spanyol Nagydíj első körében. Idén Katarban azonban ismét „rémálomszerűen” indult a verseny a Mercedes számára, miután Hamilton kilökte George Russellt a start utáni helyezkedésben.
Kiesését követően Hamilton azonnal magára vállalta a teljes felelősséget, és bocsánatot kért csapatától. Az istálló vezetőjétől azonban ezt nem tehette meg személyesen, Toto Wolff ugyanis nem utazott el Katarba. Azonban visszaemlékezve az osztrák szakember reakciójára, amikor nem éppen zökkenőmentesen alakult versenyzői helyzete, inkább bele se gondoljunk, hogyan végezte egy-két bútor a környezetében.
A SZEZON EGYIK LEGNEHEZEBB HÉTVÉGÉJE. Bár a mezőny tisztában volt azzal, hogy Katarban fizikailag igencsak megterhelő körülmények várnak a versenyzőkre, vélhetően azzal nem számoltak, mennyire kimerülnek a futam végére. Több pilóta arról számolt be, hogy az ájulás határára került a verseny egy pontján, Logan Sargeant azonban nem kockáztatott, és a 40. körben inkább feladta a versenyt, annyira rosszul érezte magát. Utólag kiderült, hogy az amerikai versenyző az intenzív kiszáradás jeleit mutatta, és többen kellettek, hogy kisegítsék autójából.
A magas hőmérséklet és páratartalom természetesen az élmezőnyt sem kímélte. Az úgynevezett „cool dowm roomban” Verstappen és Piastri is a földön fekve próbálta kipihenni a verseny fáradalmait a dobogós ceremónia előtt.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:27.39.168 |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 4.833 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 5.969 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 34.119 mp h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 38.976 mp h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 49.032 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:02.390 p h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06.563 p h. |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.181 p h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:16.127 p h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.652 p h. |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.300 p h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.014 p h. |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
16. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 40 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen* | 14 | 16 | 19 | 8 | 433 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 16 | 2 | 224 |
3. | Lewis Hamilton | - | 5 | 17 | 3 | 194 |
4. | Fernando Alonso | - | 7 | 17 | 1 | 183 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 2 | 16 | - | 153 |
6. | Charles Leclerc | - | 3 | 14 | - | 145 |
7. | Lando Norris | - | 5 | 13 | - | 136 |
8. | George Russell | - | 1 | 15 | 1 | 132 |
9. | Oscar Piastri | - | 2 | 9 | - | 83 |
10. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 47 |
11. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | - | 46 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 10 | - | 44 |
13. | Alexander Albon | - | - | 5 | - | 23 |
14. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 10 |
15. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 3 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
19. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
* már világbajnok |
1. | Red Bull-Honda RBPT* | 657 |
2. | Mercedes | 326 |
3. | Ferrari | 298 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 230 |
5. | McLaren-Mercedes | 219 |
6. | Alpine-Renault | 90 |
7. | Williams-Mercedes | 23 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 |
9. | Haas-Ferrari | 12 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 5 |
* már világbajnok |