Mint ismert, a másodikként célba érő Lewis Hamiltont, valamint Charles Leclerc-t utólag kizárták a múlt hétvégi Amerikai Nagydíj versenyéből, miután a padlólemezük a megengedettnél jobban elkopott. Az ügy viszonylag nagy port kavart, és megkérdőjelezte a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által használt véletlenszerű ellenőrzési rendszert, hiszen több résztvevő is arról beszélt, ha valamennyi autót átnéznek jóval több diszkvalifikáció lett volna.
OKTÓBER 27., PÉNTEK | |||||||
1, szabadedzés: 1. Verstappen 1:19.718 | |||||||
OKTÓBER 28., SZOMBAT | |||||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.686 | |||||||
3. szabadedzés: 19.30–20.30 | |||||||
Időmérő: 23.00–00.00 | |||||||
OKTÓBER 29., VASÁRNAP | |||||||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 21.00 | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||||
November 5., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | ||||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | ||||||
November 26. 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Köztük volt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is, aki Mexikóvárosban azt is elárulta, már a szombati sprintfutam után látták, hogy határeset lehetnek vasárnap a padlólemezzel. „Igen, ezt a visszajelzést kaptuk más csapatoktól. Nyilván a versenyzők is beszélnek egymás között, illetve menedzseri szinten mi is. Úgy vélem, sok-sok istálló átlépte volna a 9 milliméteres határértéket"
„Az a gond a sprintversenyekkel, hogy miután az autó parc fermébe kerül, már nem változtathatsz rajta. Szombaton arra gondoltunk, hogy határon lehetünk, de talán némi mozgásterünk van. Azonban az új padlólemezünk révén nagyobb volt a leszorítóerőnk. Ez pozitívum, de ezzel kicsit jobban földhöz vered az autót."
A csapatfőnök kijelentette, újra vállalná a kockázatot. „Inkább választanám a kizárást azért, hogy harcba szállhassunk a győzelemért, és láthassuk, milyen a valós teljesítményünk, mintsem hogy harmadik helyen érjünk célba huszonöt másodperc lemaradással. Bármikor így döntenék."
A Mercedes négy versennyel és egy sprinttel a vége előtt 344 megszerzett ponttal a konstruktőri tabella második helyét foglalja el. Az „ezüstnyilak" huszonkét ponttal előzik meg a harmadik Ferrarit.