EMLÉKEZETES LETT A RÉGÓTA VÁRT SZINGAPÚRI ÚT. Gyerekkorában a szingapúri volt Liam Lawson kedvenc versenypályája, és szerette volna egy nap a helyszínről megtekinteni a királykategória történetének első villanyfényes futamát. Édesapja többször meg is ígérte neki, hogy egyszer elutaznak Szingapúrba, csakhogy erre sosem került sor. Idén azonban – már F1-es versenyzőként – maga Lawson gondoskodott róla, hogy szülei ellátogathassanak a különleges versenyre, amelyen egyébként az új-zélandi újonc megszerezte első pontjait. EMLÉKEZETES LETT A RÉGÓTA VÁRT SZINGAPÚRI ÚT. Gyerekkorában a szingapúri volt Liam Lawson kedvenc versenypályája, és szerette volna egy nap a helyszínről megtekinteni a királykategória történetének első villanyfényes futamát. Édesapja többször meg is ígérte neki, hogy egyszer elutaznak Szingapúrba, csakhogy erre sosem került sor. Idén azonban – már F1-es versenyzőként – maga Lawson gondoskodott róla, hogy szülei ellátogathassanak a különleges versenyre, amelyen egyébként az új-zélandi újonc megszerezte első pontjait.
GODZILLA UTÓDJA ÉS A GYÍKOK BOSSZÚJA. Délkelet-Ázsiában olykor az utcán is látni furcsa állatokat, és ahogyan néhány évvel korábban már megtörtént, Max Verstappen a hétvégén is átélt néhány szokatlan pillanatot az egyik szabadedzésen. Ezúttal egy kisebb példány ment át előtte a pályán – a holland versenymérnöke a „Godzilla gyereke” jelzővel illette.
Ezenkívül is fordultak meg állatok a pályán, a legrosszabbul egyértelműen az a példány járt, amelyik Fernando Alonso Aston Martinjával találkozott az első edzésen. Ugyanis pont azon az íven volt, amelyiken Alonso érkezett, s a spanyol versenyzőnek már nem volt ideje kikerülni. Alonso egyébként igen gyenge futamot teljesített: rosszul sikerülő kerékcseréje, öt másodperces időbüntetése és megforgása után csupán az utolsó helyen ért célba, ráadásul Lance Stroll szombati balesete következtében ő volt az egyetlen az Aston Martin versenyzői közül, aki el tudott indulni a versenyen.
STROLL ELNÉZTE A NAPOT. Szombaton hatalmas balesettel ért véget az időmérő első szakasza, ennek következtében Stroll kénytelen volt kihagyni a másnapi futamot. Persze az összeesküvés-elméletek gyártóinak hamar a 2008-as verseny ugrott be, amelyet – mint utólag kiderült – Alonso és a Renault némi csalással nyert meg. Ha idén hasonlót terveztek az Aston Martinnál, valaki rosszul magyarázta el Strollnak, mikor kell összetörnie az autóját.
SAINZOT FŐSTRATÉGÁNAK! Az elmúlt években nem éppen arról volt híres a Ferrari, hogy nyomás alatt a legjobb döntéseket hozta, vagy a legjobb stratégiákkal állt volna elő a versenyekre. Igaz, végül Szingapúrban is inkább Carlos Sainz Jr. volt az, akinek saját ötlete segítette őt győzelemhez a hajrában rohamosan közeledő Mercedes-versenyzők fenyegetése ellenére. Korábban már néhányszor a Ferrarinál is bebizonyosodott, hogy olykor jobb lenne, ha a mérnökök és a stratégák jobban hallgatnának a versenyzőkre, mert ezúttal is Sainz „ügyeskedése” bizonyult a helyes taktikának.
BÁRKIT IS MÁSOLT, ROSSZUL JÁRT. Bár George Russell az utolsó körökben a győzelmet célozta meg, célba sem ért Szingapúrban, miután egy kisebb hiba következtében lekoccolta a szalagkorlátot, a bukótérbe csúszott, majd Mercedesét a gumifal állította meg. Norris – aki maga is kissé hozzáért a falhoz ugyanabban a körben – a leintés után azzal viccelődött, hogy honfitársa csak őt utánozta. Viszont visszagondolva arra, hogy két évvel ezelőtt, egy másik utcai pályán Lewis Hamiltontól láthattuk, ahogyan a hajrában kicsit besokallt, könnyen lehet, hogy Russell inkább a jóval tapasztaltabb csapattársát próbálta másolni.
VÉGET ÉRT A MENETELÉS – LEGALÁBBIS EGYELŐRE. Verstappen és a Red Bull hosszú hetek óta úgy versenyez, hogy több rekordot is megdöntött a zsinórban aratott legtöbb győzelmet tekintve. Bár már a hétvége elején látszott, hogy a győzelmi sorozat megszakadhat, Verstappenék végül valóban nem tudtak beleszólni az első helyért folyó csatába. Sainz lett az első, nem Red Bull-os futamgyőztes ebben az évben, ráadásul 308 nap után vetett véget az osztrák istálló (és különösen Verstappen) hihetetlen szériájának. Persze Szingapúrban nem idén született először kissé furcsa végeredmény, s nagy rá az esély, hogy a szuzukai versenyhétvége majd ismét a Red Bullról szól.
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:46:37.418 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 0.812 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.269 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 21.177 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 21.441 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 38.441 mp h. |
7. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 41.479 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 54.534 mp h. |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:05.918 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.116 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:13.477 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.649 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:26.201 |
14. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:26.889 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:27.603 |
16. | George Russell | brit | Mercedes | – |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 51 | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 42 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | nem indult |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 12 | 14 | 15 | 7 | 374 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 14 | 2 | 223 |
3. | Lewis Hamilton | - | 5 | 15 | 3 | 180 |
4. | Fernando Alonso | - | 7 | 14 | 1 | 170 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 2 | 13 | 1 | 142 |
6. | Charles Leclerc | - | 3 | 10 | - | 123 |
7. | George Russell | - | 1 | 11 | 1 | 109 |
8. | Lando Norris | - | 3 | 11 | - | 97 |
9. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 47 |
10. | Pierre Gasly | - | 1 | 9 | - | 45 |
11. | Oscar Piastri | - | - | 7 | 1 | 42 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 8 | - | 36 |
13. | Alexander Albon | - | - | 5 | - | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 3 | - | 6 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 4 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 3 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
19. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 597 |
2. | Mercedes | 289 |
3. | Ferrari | 265 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 217 |
5. | McLaren-Mercedes | 139 |
6. | Alpine-Renault | 81 |
7. | Williams-Mercedes | 21 |
8. | Haas-Ferrari | 12 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 5 |