F1: Verstappen visszavonul, ha a Red Bull visszaesik a középmezőnybe

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.08.20. 13:12
null
Verstappen olykor felteszi magának a kérdést, hogy megéri-e (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen elismerte, nem tartja kizártnak, hogy a 2028 végén lejáró szerződése előtt szögre akasztja a bukósisakját.

 

 

 

Max Verstappen sikert sikerre halmoz a Formula–1-ben, tizenkét nagydíjat követően 125 ponttal, vagyis öt futamgyőzelemnyi előnnyel vezeti az egyéni vb-összetettet, és fénysebesen száguld sorozatban a harmadik világbajnoki címe felé. Bár a holland és a zsinórban tizenhárom sikert számláló Red Bull megállíthatatlannak tűnik, és többen, köztük a korábbi F1-es pilóta, Felipe Massa is úgy véli, a 2026-os szabályváltoztatások előtt nem igazán van esélye a riválisoknak megállítani a „vörös bikákat", Verstappen nemegyszer hangsúlyozta, hogy a mostani, 2028 végéig tartó szerződése lejárta után visszavonulhat.

33. HOLLAND NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 25., PÉNTEK
1. szabadedzés: 12.30–13.30
2. szabadedzés: 16.00–17.00
AUGUSZTUS 26., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.30–12.30
Időmérő: 15.00–16.00
AUGUSZTUS 27., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 3., 15.00Olasz Nagydíj, Monza
Szeptember 17., 14.00Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
Szeptember 24., 7.00Japán Nagydíj, Szuzuka

A holland többször is kifejezte nemtetszését a királykategória változtatásaival kapcsolatban, nem rajong a bővülő versenynaptárért, valamint a sprinthétvégékért sem.

„Aggódom a sport miatt, amit mindig is élveztem. Még mindig szeretem, ám csak bizonyos mértékig. Nem arról van szó, hogy teljesen ellene vagyok a változtatásnak, mint ahogyan azt egyesek állítják. De ezeknek a módosításoknak a Formula–1 javára kellene történniük. Miért változtatunk olyan dolgokon, amik jól működnek? Szerintem a hagyományos időmérő nagyszerű formátum, nem mindennek a pénz körül kellene forognia. Az emberek talán azt gondolják, »sok pénzt keres, miért panaszkodik?« Ám ez az egész a jólétről szól, arról, hogyan éled meg a dolgokat, és nem arról, hogy mennyit keresel."

„Néha úgy érzem, hogy túl sokat kell tennem, és ki kell hagynom olyan dolgokat, amiket élvezek, így olykor felteszem magamnak a kérdést, »még mindig megéri?« Nem az utazás a legnagyobb probléma. Inkább az extra dolgokról van szó, amit csinálnom kell. A versenyhétvégék csütörtöki sajtónapja nagyon hosszú tud lenni, bár ez függ attól is, épp hol vagyunk. Emellett a nagydíjakon kívül is sok időt kell eltöltenem a szimulátorban. Egy évet figyelembe véve például egy hónapot veszítek a marketingtevékenységet miatt. Egy bizonyos ponton túl az embernek már nincs kedve ehhez az egészhez" – jelentette ki a De Telegraafnak adott interjújában, amelyben arról is kérdezték, elképzelhetőnek tartja-e, hogy 2028 előtt szögre akasztja a bukósisakját, ha a Red Bull visszaesik a 2026-os szabályváltoztatásnál.

A dolgoknak nagyon drámaian kell alakulniuk ahhoz, hogy ez megtörténjen. Nem számítok arra, hogy a csapat annyira visszaesne különösen annak fényében, hogy ilyen sok nagyszerű szakember dolgozik itt. Ám ebben a sportágban mindig előfordulhat, hogy csapatként nem megy olyan jól, és akkor minden attól függ, milyenek a kilátásaid. Az tény, hogy nem látom magamat három éven keresztül a középmezőnyben körözgetni, akkor inkább otthon maradok, vagy valami mást csinálok. De ahogy mondtam, nem látok erre esélyt."

Verstappen jövő hétvégén, hazai pályán állíthatja be a sorozatban megszerzett legtöbb futamgyőzelem rekordját.

Legfrissebb hírek

Erős Red Bull, tanácstalan Ferrari, feszültségek az FIA körül – a Bahreini Nagydíj következik

F1
17 órája

Többek között Alonsót, Leclerc-t és Russellt is félreállítja a csapata a bahreini nyitányon

F1
2025.04.08. 19:15

„Jelenleg Verstappen jelenti a különbséget, de...” – a McLaren reméli, hogy a következetessége végül kifizetődik

F1
2025.04.08. 12:40

Max-faktor – Zsoldos Barna jegyzete

F1
2025.04.07. 23:09

„Két-három tized a lemaradásunk" – a Ferrari nem vár csodát a fejlesztésektől

F1
2025.04.07. 15:01

Doohan alig tudott kiszállni az autóból a japán verseny után – érik a pilótacsere az Alpine-nál?

F1
2025.04.07. 13:57

„Úgy tűnt, Piastri gyorsabb" – Marko gúnyolódott a McLaren óvatos stratégiáján

F1
2025.04.07. 12:00

Japánban az Alpine-t, Bahreinben már a Haast vezeti a japán versenyző

F1
2025.04.07. 10:39
Ezek is érdekelhetik