Hazai közönsége előtt sem talált legyőzőre Max Verstappen, aki az első rajtkockából vághat neki a zandvoorti futamnak. A kétszeres világbajnok szerint nem volt könnyű dolga a mai napon, de úgy érzi, nem jelent számára problémát, hogy honfitársai előtt kell bizonyítania.
„Nagyon nehéz időmérő volt, aminek az átmeneti gumikon vágtunk neki – ecseteltre Verstappen. – A pálya felülete nagyon csúszós volt, szóval oda kellett tennem magam, miközben ki kellett maradnom a balhékból. Úgy érzem, hogy ezt sikerült teljesítenünk, majd a végén slick gumikra tudtunk váltani. Csak egy száraz ív volt a pálya bizonyos pontjain, szóval kockázatot kellett vállalnunk, de az utolsó köröm elég élvezetesre sikerült. Kicsit elszámoltuk magunkat a szelet illetően, majd előbújt a nap, és gyorsan száradni kezdett a pálya. Mindig nyomás nehezedik a vállamra, hogy jól teljesítsek, de amikor ez lekerül rólam, hihetetlenül érzem magam.”
AUGUSZTUS 25., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.852 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Norris 1:11.330 | ||||||
AUGUSZTUS 26., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:21.631 | ||||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.567 | ||||||
AUGUSZTUS 27., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 15.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka |
Lando Norris is jó eséllyel pályázott a zandvoorti pole-ra, a McLaren versenyzőnek azonban meg kellett elégednie a második rajthellyel. Norris ennek ellenére nem érzi rosszul magát, s elmondta, hol hibázott az utolsó gyors körén.
„Elégedett vagyok, hiszen a második hely is szép eredmény, főleg ilyen körülmények között – mondta a brit pilóta. – Reménykedtem abban, hogy Max hibázik, de ezúttal sem történt így. Ez kicsit frusztráló, de így is örülök. A csapat nagyszerű munkát végzett ezen a kaotikus időmérőn, aminek köszönhetően ismét a második helyről rajtolhatok. A kvalifikációk mindig stresszesek, nem számít, milyen időjárási viszonyok között megyünk, de a mostani kimondottan nehéz volt. Az utolsó köröm első fele hihetetlenül sikerült, a második fele azonban talán a valaha volt legrosszabb félköröm lett.”
A nyári szünet előtt nem sikerült mindig jó formát nyújtania George Russellnek, aki azonban Zandvoortban a harmadik pozícióból rajtolhat. A brit versenyző eddig jól érzi magát Hollandiában, ám egyik riválisuk hirtelen felemelkedése kissé meglepte őt.
„Jó újra vezetni, ráadásul Zandvoortban mindig jól érezzük magunkat – vélekedik Russell. – Nagyon élvezetes ezen a pályán menni, szóval emiatt most is jól éreztem magam, ráadásul biztatóan alakult a mai nap. A keményebb gumikon elég erősnek tűnünk, akár a legjobb négy közé is beférhetek. A lágy keveréken már nem alakult minden a tervek szerint, de így is jónak tűnt a versenytempónk. Ért eddig néhány meglepetés minket ezen a hétvégén, például a Williams nagyon erősnek tűnik, és úgy érzem, hogy még nem fedtek fel mindent.”
A hétvége eddigi nagy meglepetése a Williams – Alexander Albonék már a szabadedzéseken is jó formában voltak. Logan Sargeant F1-es pályafutása során először jutott be az időmérő harmadik szakaszába, s bár végül összetörte az autóját, Albon a negyedik rajthelyet szerezte meg csapatának.
„Egyáltalán nem számítottam erre – árulta el a leintést követően a thaiföldi. – Már az edzéseken is jó tempót mutattunk, de amikor csütörtökön iderepültem, fogalmam sem volt arról, hogy ilyen jók lehetünk, bár szerintem másnak sem a csapatból. Olyan a tempónk, mint egy dinamit. Rá kell jönnünk, miért van így, de számomra nem igazán számít, hiszen ezen a pályán úgyis nagyon fontos a megfelelő önbizalom. Emellett jó tapadásra van szükségünk, hogy a határon tudjunk autózni. Nagyon jól érzem magam, és ez igazán különleges.”
Már a Q2-ben is ingerülten szólt Charles Leclerc csapatának az újabb rosszul meghozott döntés miatt, amibe majdnem belekerült a Q3-ba való továbbjutása. A Ferrari versenyzője aztán összetörte autóját a harmadik szakaszban, így nem éppen szezonbéli legerősebb formáját nyújtja.
„Egyszerűen nehéz hétvégénk van – szögezte le Leclerc. – Nem szeretem, hogy bármikor, amikor beülök az autóba, fogalmam sincs arról, milyen eredményt érhetek el. Ezen a hétvégén kimondottan nehezen vezethető az autónk, már az első edzés óta szenvedek az egyes, a kilences és a tizes kanyarban. Már szinte mindent megváltoztattunk az autón, de alig sikerült javítani a helyzetünkön ezekben a kanyarokban.”
A versenyhétvége elején a Ferrarinál azt nyilatkozták, hogy az ideitől teljesen eltérő koncepció szerint tervezik meg 2024-es autójukat, aminek Leclerc kimondottan örül.
„Nagyszerű ezt hallani. Alig várom, de persze előtte be kell fejeznem az idei szezont. Teljesen más irányba kell elindulnunk, mert jelenleg rettentő nehéz vezetni az autónkat, főleg akkor, amikor a határon kell mennünk” – tette hozzá a monacói pilóta.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:10.567 | átlag: 217.274 km/ó |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.104 | 0.537 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 1:11.294 | 0.727 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:11.419 | 0.852 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:11.506 | 0.939 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:11.754 | 1.187 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:11.880 | 1.313 |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:11.938 | 1.371 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:12.665 | 2.098 |
10. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:16.748 | 6.181 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.121 | 1.265 |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:20.128 | 1.272 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.151 | 1.295 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:20.230 | 1.374 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:20.250 | 1.394 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.067 | 1.128 |
17. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:22.110 | 1.171 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.192 | 1.253 |
19. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.260 | 1.321 |
20. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:23.420 | 2.481 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Albon | 1:20.939 | 1. | Verstappen | 1:18.856 |
2. | Verstappen | 1:20.965 | 2. | Piastri | 1:19.392 |
3. | Piastri | 1:21.231 | 3. | Albon | 1:19.399 |
4. | Norris | 1:21.276 | 4. | Alonso | 1:19.429 |
5. | Sainz | 1:21.321 | 5. | Leclerc | 1:19.600 |
6. | Russell | 1:21.345 | 6. | Russell | 1:19.620 |
7. | Stroll | 1:21.570 | 7. | Norris | 1:19.769 |
8. | Gasly | 1:21.735 | 8. | Pérez | 1:19.856 |
9. | Cunoda | 1:21.781 | 9. | Sainz | 1:19.929 |
10. | Alonso | 1:21.840 | 10. | Sargeant | 1:20.067 |
11. | Hülkenberg | 1:21.891 | 11. | Stroll | 1:20.121 |
12. | Hamilton | 1:21.919 | 12. | Gasly | 1:20.128 |
13. | Pérez | 1:21.972 | 13. | Hamilton | 1:20.151 |
14. | Leclerc | 1:22.019 | 14. | Cunoda | 1:20.230 |
15. | Sargeant | 1:22.036 | 15. | Hülkenberg | 1:20.250 |
16. | Csou | 1:22.067 | |||
17. | Ocon | 1:22.110 | |||
18. | Magnussen | 1:22.192 | |||
19. | Bottas | 1:22.260 | |||
20. | Lawson | 1:23.420 |