
Bár a hétvégén Baumgartner Zsolt F1-es bemutatkozásának 20. évfordulója van, szakmai berkekben egyöntetű vélemény, hogy Magyarországnak jóval hamarabb, az 1980-as években is lehetett volna már Formula–1-es versenyzője. Akkoriban Kesjár Csaba nagyon biztató eredményeket ért el az alsóbb formulakategóriákban, és valószínűleg csak idő kérdése lett volna a debütálás, ha 1988-ban nem szenved halálos kimenetelű F3-as balesetet a Norisringen.
Így vélekedik az AlphaTauri csapatfőnöke, Franz Tost is, aki az Orlen sajtóeseményén exkluzív interjút adott a Nemzeti Sportnak:
A sors kegyetlen fordulata, hogy Tost éppen ott volt azon a Formula–3-as versenyhétvégén, amelyen bekövetkezett a tragédia. Az osztrák szakembert valósággal sokkolta a szörnyű hír: „A Norisringen voltam Wili Weber F3-as csapatával, és nagyon megrázott a hír, mert szerettem Csabát, aki a barátom volt. Nagyon-nagyon nehéz volt feldolgozni.”
A 67 éves Tost 2005 vége óta a Red Bull B-csapatának istállóvezetője, így azóta elsősorban az osztrák cég fiatal feltörekvő tehetségeinek fejlesztése a célja. Elárulta ugyanakkor, hogy Kesjár Csabán kívül más honfitársunkban nem láttak különösebb fantáziát.
„Baumgartner Zsolt eljutott az F1-ig, és egész jó munkát végzett a Minardinál, de aztán megszakadt a karrierje. Vele sosem dolgoztam együtt, és ezután már nem is voltak magyar versenyzők a radarunkon. Szerintem egyébként manapság könnyebb sikereket elérni a motorsportban, mint néhány évvel ezelőtt, viszont a pénzre ugyanúgy szükség van most is. Azon múlik minden, hogy az ember tényleg akarja-e a sikert, ez a legfontosabb tényező. A fiatal versenyzőtől és családjától is rengeteg erőfeszítésre van szükség, de nekem az a tapasztalatom, hogy a fiatalabb generáció ma már olykor más iránt is érdeklődik. Viszont ha valakiben tényleg megvan az akarat, hogy profi versenyző legyen, annak könnyebb dolga van, mint a múltban.”