Noha a Red Bull hibátlanul teljesít az idén, és sorozatban a tizenegyedik győzelmét aratta a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, amivel beállította a McLaren 1988-as Brazil és Belga Grand Prix között elért rekordját, a „vörös bikák" mögötti erősorrend szinte hétvégéről hétvégére változik. Az idény elején az Aston Martin jelentette a második erőt, majd a Ferrari és a Mercedes lépett előre, míg Silverstone-ban egyértelműen a McLaren foglalt helyet az üldözőboly élén.
JÚLIUS 7., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.600 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.078 | |||||
JÚLIUS 8., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:27.419 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:26.720 | |||||
JÚLIUS 9., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Hamilton | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort |
A „vörös bikák" csapatfőnöke, Christian Horner szerint a folyamatosan változó erőviszonyok alakulata kezére játszanak, hiszen így nem egy adott vetélytársra kell összpontosítaniuk, hanem kizárólag saját magukra.
„Sok szempontból könnyebbé teszi az életünket. Csakis önmagunkra kell koncentrálnunk, és szinte minden hétvégén más a közvetlen üldözőnk. Érdekes látni, hogyan ingadozik a forma, és mindennek köze van az abroncsokhoz is. Múlt hétvégén új gumispecifikáció debütált, és valószínűleg ennek is volt némi hatása" – jelentette ki a brit szakember.
A mögötte zajló egyre kiszámíthatatlan csata a kétszeres világbajnok Max Verstappent ugyanakkor némileg összezavarja. A holland sosem tudja, mire számítson, de örül neki, hogy ők jelentik a biztos pontot.
„Nagyon zavaros a számomra, hogy minden egyes hétvégén valaki más van ott. Mindez azért van, mert annyira szoros mögöttünk, hogy elég, ha az autót kicsit jobb tartományba hozod, vagy adott pályán jól működik. Fogalmam sincs, mi fog történni a következő futamon a Hungaroringen, ki lesz gyors vagy épp a második leggyorsabb."
„Az egyetlen stabil tényező eddig az volt, hogy valamennyi hétvégén mi vagyunk az élen, és ez a legfontosabb nekünk. A magyarországi viszont megint más pálya lesz. Mi viszünk néhány fejlesztést az autóra, és reméljük, hogy beválik" – tekintette előre az egyéni vb-összetettet 99 ponttal, vagyis közel négy futamgyőzelemnyi előnnyel vezető pilóta.