Szombat délelőtt heves esőzés érkezett meg Spa-Francrchamps-ba, aminek következményeként 35 perccel el kellett halasztani a sprintkvalifikáció kezdetét. Az ezúttal is vizes körülmények között kezdődő, de végül száraz pályán záródó időmérőn változatlanul Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, igaz, a holland nyolc tizedes előnye mindössze tizenegy ezredre csökkent a közvetlen üldözője előtt. A képet ugyanakkor némileg árnyalja, hogy a sprintet a pole pozícióból váró pilóta a saját elmondása szerint néhol túlságosan is óvatos volt a körén, és sok időt otthagyott a pályán.
JÚLIUS 28., PÉNTEK | |||||
Szabadedzés: 1. Sainz 2:03.207 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:46.168 | |||||
JÚLIUS 29., SZOMBAT | |||||
Sprintidőmérő: 1.Verstappen 1:49.056 | |||||
Sprint: 16.30–17.30 | |||||
JÚLIUS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
„Nehéz volt, de a körülmények hasonlítottak a péntekihez. Sikerült nyugodtnak maradnunk, az előnyöm nem olyan nagy, mint egy nappal ezelőtt volt, de nem volt semmi értelme kockázatot vállalni. A második szektorban kissé óvatos voltam, de így is meglett az első hely, és ez az, ami számít. A pályaviszonyok folyamatosan javultak, de a nyolcas és a kilences kanyar a végén is nagyon csúszós volt, és hagytam némi időt ott. De rendben van, jó, hogy tiszta időmérőt futottunk. A sprinten igyekszem jól elrajtolni, ami különösen fontos lesz, főleg, ha vizes lesz" – utalt arra, hogy a 15 körös miniverseny előtt nagy esőzés várható a helyszínen.
Oscar Piastri csupán tizenegy ezreddel maradt le a rajtelsőségről, amit követően kissé bosszúsan nyilatkozott. „Nagyrészt elégedett vagyok, de kissé frusztráló megtudni, hogy második lettél, azután, hogy amikor átszelted a célvonalat még első voltál, különösen akkor, ha végül mindössze tizenegy ezreddel maradsz el. Nagyon jó kört futottam, és nem igazán tudtam volna többet kihozni belőle. Nagyon boldog vagyok, hogy az első sorban lehetek, és ha van olyan pálya, amelyiken talán nem annyira szeretnél a pole-ból indulni, akkor az a spái."
Lewis Hamilton az első gyors köröket követően még az élen állt az utolsó szakaszban, ám végül csak a hetedik rajtkockát tudta megszerezni, miután a csapattársa, George Russell feltartotta őt a kör elején.
„Nyilván nem vagyunk elégedettek. Nagyon szórakoztató volt egészen a végéig, és úgy tűnt, nagyszerű eredményt érhetünk el. Az első körömmel az élre álltam, és tudtam, hogy még gyorsabb lehetek. Úgy vélem, az első vagy a második lehettem volna" – jelentette ki a hétszeres világbajnok.
„A csapaton belüli kommunikáció viszont nagyon rossz volt, és nehéz megérteni, pontosan miért történt így. Odaértünk az utolsó kanyarhoz, és hét autó is ott volt előttünk. Azt hittük, nem maradt időnk, ezért nyomtuk, de mint utóbb kiderült, még bőven maradt idő. George-dzsal...így alakult, de nem igazán számít. Nagyszerűen érzem magam az autóban minden körülmények között, kicsit lassabbak vagyunk, mint a Red Bull, de senki sem teljesített igazán hosszú etapot, szóval izgatottan várom, hogyan alakul" – tette hozzá.
Míg Hamilton tehát összességében pozitívan nyilatkozott, a honfitársa, Russell kicsit sem volt elégedett azzal, ahogyan a szétlövés alakult a számára. „Teljes káosz volt az elejétől a végéig. Nem is értem, hogyan jutottam el az utolsó szakaszig azután, hogy ilyen sok hibát vétettem, aztán ott volt a kommunikációs félreértés is a végén. Stresszeltünk amiatt, hogy kifutunk az időből, de végül több maradt, mint gondoltuk. Túl közel voltam az előttem haladóhoz, míg Lewis túl közel volt hozzám. Nagyon, nagyon rossz időmérőnk volt."
„Ez a hétvége egyáltalán nem alakul a tervek szerint, remélem, hogy a két futamon sikerül valamelyest visszakapaszkodnom. Biztos vagyok benne, hogy versenykörülmények között gyorsabbak leszünk, de egy körön borzasztó volt."
A sprintkvalifikáció csúszása miatt 17 óra 5 perckor rajtol a sprint.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:49.056 | |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:49.067 | 0.011 mp h. |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:49.081 | 0.025 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:49.251 | 0.195 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:49.389 | 0.333 |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:49.700 | 0.644 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:49.900 | 0.844 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:49.961 | 0.905 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:50.494 | 1.438 |
10. | George Russell | brit | Mercedes | 1:55.742 | 6.686 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:57.687 | 2.487 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | - | |
13. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | - | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | - | |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | - | |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 2:00.568 | 2.433 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 2:00.951 | 2.816 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2:01.079 | 2.944 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 2:01.430 | 3.295 |
20. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | - |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:58.135 | 1. | Verstappen | 1:55.200 |
2. | Hamilton | 1:58.939 | 2. | Hamilton | 1:55.823 |
3. | Alonso | 1:59.038 | 3. | Pérez | 1:55.878 |
4. | Albon | 1:59.198 | 4. | Gasly | 1:56.137 |
5. | Pérez | 1:59.362 | 5. | Leclerc | 1:56.265 |
6. | Sainz | 1:59.414 | 6. | Piastri | 1:56.392 |
7. | Leclerc | 1:59.575 | 7. | Sainz | 1:56.557 |
8. | Ocon | 1:59.884 | 8. | Norris | 1:56.828 |
9. | Sargeant | 2:00.031 | 9. | Ocon | 1:57.051 |
10. | Gasly | 2:00.032 | 10. | Russell | 1:57.393 |
11. | Piastri | 2:00.056 | 11. | Ricciardo | 1:57.687 |
12. | Ricciardo | 2:00.177 | 12. | Albon | - |
13. | Norris | 2:00.436 | 13. | Sargeant | - |
14. | Stroll | 2:00.460 | 14. | Stroll | - |
15. | Russell | 2:00.475 | 15. | Alonso | - |
16. | Cunoda | 2:00.568 | |||
17. | Bottas | 2:00.951 | |||
18. | Magnussen | 2:01.079 | |||
19. | Csou | 2:01.430 | |||
20. | Hülkenberg | - |