Váratlan eredmény született a 38. Magyar Nagydíj időmérőjén, hiszen a hétszeres vb-első Lewis Hamilton megszakította az egyéni összetettet toronymagasan vezető Max Verstappen öt Grand Prix-t felölelő pole pozíciós sorozatát. A brit versenyző – a Hungaroringre vonatkozóan – rekordot jelentő kilencedik alkalommal várhatta az élről a piros lámpák kialvását, mellőle a csupán három ezreddel kikapó Red Bull-pilóta rugaszkodhatott el.
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811 | |||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.609 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Pérez | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Mind a ketten történelmi siker előtt álltak: előbbi az új csúcsot jelentő kilencedik hungaroringi győzelmét célozta meg, míg utóbbi csapatával készült megdönteni a Formula–1 eddigi leghosszabb futamgyőzelmi szériáját. A „vörös bikák” ugyanis tizenegy diadallal a hátuk mögött érkeztek meg Mogyoródra, abban a tudatban, hogy ha újra nyernek, átadják a múltnak a McLaren 1988-ban felállított rekordját. Úgyhogy nagy várakozás előzte meg a telt ház előtt megrendezett futamot.
A második sorból a Magyarországon legsikeresebbnek számító alakulat, a McLaren kettőse, Lando Norris és Oscar Piastri indulhatott el, a Ferrari-versenyzők közül Charles Leclerc a hatodik, Carlos Sainz Jr. a tizenegyedik, az Aston Martin párosa, Fernando Alonso és Lance Stroll pedig a nyolcadik és a tizennegyedik helyről várhatta a rajtot.
A 70 körös verseny legnagyobb kérdése az volt, vasárnap is véget ér-e a Red Bull és Verstappen menetelése, vagy a „vörös bikák” ezúttal sem találnak legyőzőre.
Ami a stratégiát illeti, Sainz, Strolll, Pierre Gasly és Cunoda Juki a lágy, Sergio Pérez és George Russell a kemény, a többiek a közepes keveréken kezdték meg a 70 körös versenyt.
Verstappen már az első kanyarban az élre állt, és a lendületet vesztő Hamiltont Piastri és Norris is maga mögé utasította, míg hátrébb a két Alpine-pilóta összeütközött egymással, miután a pocsékul induló Csou Kuan-jü eltalálta Cunodát, és a páros magával vitte a francia duót is. A baleset következményeként az enstone-iak mindkét autóval kénytelenek voltak feladni a futamot, míg Csou 5 másodperces időbüntetést kapott.
A Ferrari az ötödik és a hatodik, Pérez a hetedik helyre kapaszkodott fel, miközben Verstappen igyekezett ellépni az élen. A holland a tizedik körben három másodperccel előzte meg Piastrit, míg a harmadikként haladó Norris lemaradása közel 6 szekundum volt.
A kerékcserék sora a vártnál hamarabb vette kezdetét, Albon már a kilencedik körben keményre cserélte a közepest, s rajta kívül Stroll, Cunoda és Valtteri Bottas is megjárta a bokszutcát. Az élmezőnyből elsőként a hatodik Sainz állt ki, méghozzá a 16. körben, őt a következő körben Hamilton követte, amire azonnal válaszolt Norris, illetve Leclerc is. Piastri eközben újabb kört tett meg, ami döntőnek bizonyult, mert csak csapattársa mögött tért vissza a pályára.
A legtovább Verstappen várt az élbolyból, a 23. körben váltott keményre, és az élen tért vissza. Az előnye bő 5 másodperc volt Norris előtt, majd Piastri, Hamilton, valamint a továbbra is a fehér oldalfestésű Pirellit nyúzó Russell érkezett az első ötösben. Míg a mezőny elejében beálltak a különbségek, Pérez tovább folytatta a felzárkózást: először Sainzot, majd Russellt ugrotta át, és elkezdte lopni a távolságot Hamilton mögött.
Verstappen fél távnál már több mint tíz másodperccel előzte meg Norrist, míg Piastri további hét szekundumos hátránnyal követte a márkatársát. Pérez a 39. körben érte utol Hamiltont, ám hiába került előzési helyzetbe, nem tudott elmenni a hétszeres bajnok mellett. A Red Bull ezért a 43. körben úgy határozott, inkább kihívja a mexikóit, és hozzá hasonlóan a folyamatosan tempót vesztő Piastri is a bokszba menekült.
Rajtuk kívül Leclerc és Alonso is megejtette a második cseréjét, majd további egy körrel később Norris és Sainz is reagált. Pérez a 48. körben levadászta Piastrit, majd Norrist célozta meg, míg a hatodik Leclerc 5 másodperces időbüntetésben részesült bokszutcai gyorshajtás miatt. Hamilton eközben egészen az 50., Verstappen meg az 51. körig várt a kerékcserével, a Mercedes britje az ötödik helyen, a Red Bull-os az élen tért vissza a nyomvonalra.
Verstappen előnye tizenöt körrel a vége előtt tizenhárom másodperc volt Norris előtt, akit további hatszekundumos lemaradással követett Pérez, míg hátrébb Hamilton utasította maga mögé a visszalassuló Piastrit. Pérez egy ponton túl már nem igazán tudott közeledni, a Mercedes viszont új erőre kapott: Hamilton nagy léptekben közeledett a Red Bullra, hátrébb Russell elment Sainz mellett. Noha a hétszeres bajnok két másodpercre is megközelítette a mexikóit, elfogytak a körök, így lemaradt a dobogóról.
Verstappen eközben nagy fölénnyel, több mint 33 másodperces előnnyel szelte át Norris előtt a célvonalat, ő egymást követő hetedik, a Red Bull sorozatban a 12. győzelmét aratta, amivel rekordot döntött (lásd fentebb). A dobogó alsó fokára Pérez állhatott fel, majd Hamilton, Piastri, Russell, Leclerc, Sainz, Alonso és Stroll sorakozott a pontszerző helyeken.
A visszatérő Ricciardo a 13. pozícióban ért célba, az utolsó előtti körben megforgó Logan Sargeant az utolsó lett.
Verstappen a győzelmével 110 pontra növelte előnyét az egyéni vb-összetettben csapattársa, Pérez előtt, a továbbra is harmadik Alonsót pedig 6 pontra megközelítette Hamilton.
Folytatás jövő hétvégén Spa-Francorchamps-ban.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | – | |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 33.731 mp h. | |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 37.603 mp h. | |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 39.134 mp h. | |
5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:02.572 p h. | |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:05.825 p h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:10.317 p h. | |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:11.073 p h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.709 p h. | |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 2 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 | feladta |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 9 | 11 | 12 | 6 | 281 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 6 | 11 | 2 | 171 |
3. | Fernando Alonso | – | 6 | 12 | – | 139 |
4. | Lewis Hamilton | – | 4 | 11 | 1 | 133 |
5. | George Russell | – | 1 | 10 | 1 | 90 |
6. | Carlos Sainz | – | – | 11 | – | 87 |
7. | Charles Leclerc | – | 2 | 8 | – | 80 |
8. | Lando Norris | – | 2 | 6 | – | 60 |
9. | Lance Stroll | – | – | 8 | – | 45 |
10. | Esteban Ocon | – | 1 | 6 | – | 31 |
11. | Oscar Piastri | – | – | 4 | – | 27 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 16 |
13. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 11 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 2 | – | 5 |
16. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 452 |
2. | Mercedes | 223 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 184 |
4. | Ferrari | 167 |
5. | McLaren-Mercedes | 87 |
6. | Alpine-Renault | 47 |
7. | Williams-Mercedes | 11 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
10. | AlphaTauri-Honda | 2 |