Öt rajthelyes büntetése következtében Max Verstappen csak a harmadik sorból rajtolhatott Spában, ám a 17. körben már vezette a versenyt. A harmadik világbajnoki címe felé rohamosan közeledő holland szerint mindent a tervek alapján csinált idénybeli 10. győzelmét megelőzően.
„Tudtam, hogy nagyon jól megy az autónk, úgyhogy csak túl kellett élnem az egyes kanyart – mondta a futam kezdetéről Verstappen. – Láttam, hogy nagyon közel leszünk egymáshoz, szóval csak arra gondoltam, hogy megpróbálok kimaradni a balhéból. Ez végül sikerült is, utána pedig megtettem a szükséges előzéseket. Bár eleinte kicsit beragadtam, amint tiszta lett a terep, a saját tempómban autózhattam. Nagyon élveztem a versenyt.”
Verstappennek a későbbiekben is volt egy-két izgalmas pillanata, amikor a szemerkélő esőben majdnem elveszítette az uralmat az autója felett a Raidillonban.
„Valószínűleg ez volt a legrosszabb kanyar, ahol hibázhattam – vélekedik a kétszeres világbajnok. – Nehezek voltak a körülmények azokban a körökben, amikor esett az eső, mert annyira még nem volt vizes a pálya, mégis megcsúsztam kissé. Szerencsére nem történt baj, de ez mindenképp egy olyan kanyar, ahol senki sem akarja, hogy ilyen történjen.”
JÚLIUS 28., PÉNTEK | |||||
Szabadedzés: 1. Sainz 2:03.207 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:46.168 | |||||
JÚLIUS 29., SZOMBAT | |||||
Sprintidőmérő: 1.Verstappen 1:49.056 | |||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Piastri, 3. Gasly | |||||
JÚLIUS 30., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Leclerc | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
A Magyar Nagydíj óta úgy tűnik, Sergio Pérez kezd kilábalni a nehézségekből, és ha a csapattársa ellen nem is tudja kellően felvenni a versenyt, legalább keményebben harcba tud szállni a többi riválissal szembe. A Hungaroring után a mexikói versenyző Spa-Francorchamps-ban is dobogóra állhatott, és biztos céllal várja a folytatást a jól megérdemelt nyári szünet után.
„Remekül sikerült a rajtom, meg tudtam előzni Charles-t, ami után a magam versenyét teljesíthettem – összegezte a futamát Pérez. – A második etapban Max rettentő gyorsan előre került, és egyszerűen nem tudtam mit tenni ellene. Ezután már csak arról szólt a versenyem, hogy nagyobb sérülés nélkül célba érjek. A célom ezentúl az, hogy minden alkalommal a dobogón végezzek az idény hátralévő részében. Nehéz utat jártam be mostanság, de ezúttal is sikerült értékes pontokat szerezni a csapat számára. Nagy szükségem van a nyári szünetre, mert nagyon sűrű volt a program mostanában. Alig várom viszont, hogy Zandvoortban erősebben térhessek vissza.”
Az Azeri Nagydíj után rajtolhatott ismét a pole pozícióból Charles Leclerc, s bár a győzelemről hamar le kellett mondania, idén harmadik alkalommal ünnepelhetett a dobogón. Bár tudja, a Ferrari továbbra is messze van a Red Bulltól, a monacói pilóta szerint pozitív hétvégét zárt Belgiumban.
„A tempót nézve elég jó hétvégénk volt, az én szempontomból a verseny jól alakult, de sajnálom Carlost, mert gyorsak voltunk – mondta Leclerc. – A Red Bullt tekintve persze sok munka vár még ránk, főleg versenykörülmények között, hiszen mondjuk a gumik szemcsésedését nézve még nagyon le vagyunk maradva tőlük. Egészen addig, amíg megkértek, hogy spóroljak az üzemanyaggal, úgy éreztem, hogy könnyen megtarthatom a dobogós helyemet, de szerencsére ez már a verseny végén történt. Szenvedtem kicsit, de megvolt a tempóm ahhoz, hogy magam mögött tartsam Lewist. Később megtudtam, egyszer még kiáll, hogy rámehessen a leggyorsabb körért járó pontra, és ez kissé megkönnyítette a helyzetemet.”
Rögtön a rajtot követően megpecsételődött Carlos Sainz Jr. sorsa, aki Oscar Piastrival ért össze az első körös helyezkedésben, autója pedig annyira megsérült, hogy később feladta a futamot. Bár a sportfelügyelők vizsgálták a spanyolt az esetért, végül megúszta büntetés nélkül, ám az alapján, amit a kiesését követően nyilatkozott, véleménye szerint nem is érdemelt volna pönálét.
„A kanyarcsúcspontnál minden rosszul jött ki, és szerintem Oscar kissé túl optimista volt, amikor engem támadt – mesélte Sainz. – Kár, hiszen ha megnézzük a korábbi versenyeket ezen a pályán, a mostani is egy tipikus első kanyaros incidens volt. Bárki, aki ebben a kanyarban a belső íven van, és keményen próbálkozik az előzéssel, garantáltan rosszul végzi. Előbb-utóbb eljön az a pont, amikor valakinek visszább kell vennie, és mivel az autóm jobb hátsó részénél volt, úgy gondolom, hogy neki kellett volna ezt tennie. Nem kellett volna hagynom, hogy elmenjen mellettem az egyes kanyarban, főleg ha azt nézzük, hogy Lewist ekkor már magam mögé utasítottam.”
A spái futam után hosszabb szünet vár a mezőnyre, a következő versenyhétvégét csak augusztus 25–27-én rendezik meg Hollandiában.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:22.30.450 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 22.305 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 32.259 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 49.671 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 56.184 mp h. |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:03.101 p h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.719 p h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:14.719 p h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.340 p h. |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:20.221 p h. |
11. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:23.084 p h. |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.191 p h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.441 p h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:36.184 p h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1.41.754 p h. |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:43.071 p h. |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:44.467 p h. |
18. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:50.450 p h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 23 | |
Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 12 | 12 | 7 | 314 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 7 | 11 | 2 | 189 |
3. | Fernando Alonso | - | 7 | 12 | - | 149 |
4. | Lewis Hamilton | - | 4 | 12 | 2 | 148 |
5. | Charles Leclerc | - | 3 | 8 | - | 99 |
6. | George Russell | - | 1 | 10 | 1 | 99 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 10 | 1 | 92 |
8. | Lando Norris | - | 2 | 7 | - | 69 |
9. | Lance Stroll | - | - | 8 | - | 47 |
10. | Esteban Ocon | - | 1 | 6 | - | 35 |
11. | Oscar Piastri | - | - | 4 | - | 34 |
12. | Pierre Gasly | - | - | 6 | - | 22 |
13. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 11 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 2 | - | 5 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 4 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 3 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 2 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 503 |
2. | Mercedes | 247 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 196 |
4. | Ferrari | 191 |
5. | McLaren-Mercedes | 103 |
6. | Alpine-Renault | 57 |
7. | Williams-Mercedes | 11 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 3 |