F1: Hamilton szerint esélye sem volt a győzelemre; Piastrit kikészítették a gumik

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2023.07.23. 21:42
null
Lewis Hamilton nem túl elégedetten távozik Magyarországról (Fotó: Földi Imre)
Lewis Hamilton rajtolhatott a pole pozícióból a Formula–1-es Magyar Nagydíjon, ám a hétszeres világbajnok győzelmi esélyei hamar elszálltak vasárnap délután. Hamilton szerint jobb rajttal sem lett volna sok esélye a riválisok ellen, míg Charles Leclerc-t az frusztrálja, hogy teljesítményétől függetlenül ítélkeznek felette. Oscar Piastrit a gyorsan szemcsésedő gumik mellett a sérült padlólemeze is hátráltatta, Esteban Ocon pedig ijesztő dologról számolt be a rajt utáni balesetét illetően.

 

Meglepő pole pozíciója ellenére Lewis Hamiltonnak hamar le kellett mondania arról, hogy kilencedik győzelmét arassa a Hungaroringen. A Mercedes versenyzőjének rajta közel sem sikerült tökéletesen, de elmondása szerint amúgy sem volt nagy esélye a végső diadalra.

„Azt csináltam, amit elterveztem, aztán egyszer csak kipörögtek a kerekeim, és megtámadtak a kettes kanyarba menet – emlékezett vissza a hétszeres világbajnok. – Végső soron mindez nem számít, mert nem lett volna meg a kellő sebességem ahhoz, hogy magam mögött tartsam a többieket. A futam egyetlen körében sem volt élvezetes vezetni autót, egyszerűen nem éreztem jónak ma. Valamiért visszaesett a tempónk, és ez nem változott a futam végéig. A hajrában tudtam, hogy úgysem tudom elkapni Sergiót, mert egyszerűen túl gyorsak a Red Bullok ahhoz, hogy meg lehessen őket előzni. A tegnapi egy jó nap volt, és ezt elkönyveljük pozitívumként, de messze vagyunk még attól, hogy futamot tudjunk nyerni.”

38. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 21., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686
JÚLIUS 22., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.609
JÚLIUS 23., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Pérez
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 30., 15.00
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Augusztus 27., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 3. 15.00Olasz Nagydíj, Monza

Charles Leclerc sem élete futamán van túl, s bár a Ferrari a hétvége elején biztató jeleket adott a tempóját illetően, a versenyen nem sok esélye volt a Red Bull és a többi rivális ellen. Ráadásul Leclerc helyzetén egy-két hiba sem segített.

„Az első kerékcserém elég lassan sikerült, utána pedig öt másodperces időbüntetést kaptam, amiért túl gyorsan mentem a bokszutcában, szóval ez egy újabb nehéz hétvége volt – vélekedik a monacói. – Összességében frusztráló, mert úgy érzem, hogy az eredmény sokkal rosszabbnak tűnik, mint amilyennek én éreztem a versenyt. Rossz, amikor azt érzed, hogy jó munkát végzel az autóval, mégsem veszi észre senki, viszont amikor nem vagy elég jó, arra mindenki felfigyel.”

Akár dobogóra is állhatott volna a Magyar Nagydíj végén Oscar Piastri, végül azonban meg kellett elégednie az ötödik pozícióval. Mint a futam után kiderült, sérült padlólemeze is nehezítette az ausztrál újonc dolgát, ám Piastri szerint más tényező is rettentően hátráltatta.

„A gumik szemcsésedése kikészített ma – árulta el a McLaren-pilóta. – Nem vagyok benne biztos, miért volt ennyire rossz, szóval ezt még ki kell derítenünk. Ez egyike a kevés versenynek, amikor ezzel szenvedtem, és emiatt többször kellett kereket cserélnem. A nem túl rossz versenyem kulcsa az volt, hogy megkönnyítettem a saját dolgom, amikor jól sikerült az első etapom, utána azonban minden bonyolultabbá vált.”


Két évvel ezelőtt élete első (és eddig egyetlen) futamgyőzelmét aratta Esteban Ocon a Hungaroringen, az idei versenyhétvégét azonban biztosan nem fogja legszebb emlékei között őrizni. A francia versenyző futama csupán egy körig tartott, ráadásul a rajt után elszenvedett balesete – amelynek kiváltója Csou Kuan-jü volt – még annál is nagyobb volt, mint amilyennel kívülről látszott.

„Kilöktek az egyes kanyarban, ami mögött az állt, hogy Csou hibázott kicsivel hátrébb – ecsetelte Ocon. – Nagy volt a becsapódás, három vagy négy métert csúsztam a hátsó kerekeken, majd amikor földet értem, ismét megütöttem magam. Az ülésem két külön darabra tört, ami megmutatja, mekkora volt a baleset. Ezután sajnos mindkét autónk kiszállt a versenyből, de ezzel jár, ha a mezőny hátsó felében versenyzünk. A versenyzők ilyenkor nagyobb kockázatot vállalnak, de tisztában voltunk ezzel, és végül meg is láttuk a kárát. Jövő héten újabb verseny jön, de ez jó, mert így hamar elfelejthetjük ezt a hétvégét.”

MAGYAR NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda
2. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 33.731 mp h.
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 37.603 mp h.
4. Lewis Hamilton brit Mercedes 39.134 mp h.
5. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:02.572 p h.
6. George Russell brit Mercedes 1:05.825 p h.
7. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:10.317 p h.
8. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:11.073 p h.
9. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:15.709 p h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
11. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1 kör h.
12. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
13. Daniel Ricciardo ausztrál AlphaTauri-Honda 1 kör h.
14. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1 kör h.
15. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1 kör h.
16. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
18. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 3 kör h.
FELADTÁK megtett körök kiesés oka
Esteban Ocon francia Alpine-Renault 2 feladta
Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1 feladta
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Max Verstappen 9 11 12 6 281
2. Sergio Pérez 2 6 11 2 171
3. Fernando Alonso 6 12 139
4. Lewis Hamilton 4 11 1 133
5. George Russell 1 10 1 90
6. Carlos Sainz 11 87
7. Charles Leclerc 2 8 80
8. Lando Norris 2 6 60
9. Lance Stroll 8 45
10. Esteban Ocon 1 6 31
11. Oscar Piastri 4 27
12. Pierre Gasly 6 16
13. Alexander Albon 3 11
14. Nico Hülkenberg 2 9
15. Valtteri Bottas 2 5
16. Csou Kuan-jü 2 4
17. Cunoda Juki 2 2
18. Kevin Magnussen 2 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Honda 452
2. Mercedes 223
3. Aston Martin-Mercedes 184
4. Ferrari 167
5. McLaren-Mercedes 87
6. Alpine-Renault 47
7. Williams-Mercedes 11
8. Haas-Ferrari 11
9. Alfa Romeo-Ferrari 9
10. AlphaTauri-Honda 2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik