– Milyen élményei vannak a Hungaroringről?
– Nagyon jók és egy különösen fontos is – mondta Cunoda Juki az Orlen jakabpusztai új töltőállomásán rendezett szerdai sajtótájékoztatón, amelynek keretében a Nemzeti Sport exkluzív interjút is készíthetett a japán versenyzővel. – Tizenhét-tizennyolc éves koromig csak Japánban versenyeztem, és az első európai pálya, amelyen vezethettem, a Hungaroring volt. Akkor még csak a Honda juniorprogramjában szerepeltem, és ez a teszt döntött arról, hogy bekerülök-e a Red Bull tehetséggondózójába is. Szerencsére sikeres voltam, így beválasztottak, de meglehet, hogyha a tesztet nem a Hungaroringen rendezik, egy másik másik pálya nem feküdt volna nekem annyira. Ha ezen az aszfaltcsíkon nem teljesítek jól a kezdet kezdetén, most lehet, hogy nem lennék itt. Egyébként technikás, nagy kihívást jelentő pálya ez rövid egyenessel és sok különböző típusú kanyarral – itt a képességek fontos szerepet játszanak. A négyes bal kanyar különösen trükkös, nehéz eltalálni a csúcspontot, rá kell találni a megfelelő ritmusra.
Született: 2000. május 11., Szagamihara Nemzetisége: japán Magasság/testsúly: 159 cm/53 kg F1 előtti legnagyobb sikerei: japán F4-bajnok (2018), Formula–2, 3. (2020) Csapatai: AlphaTauri (2021–) Első futam: 2021, Bahreini Nagydíj GP-rajtok: 52 Legjobb helyezés: 4. (1x) Legjobb rajthely: 7. (2x) Vb-pontok: 46 Legjobb vb-helyezés: 14. (2021) 2022-ben: 17. (12 pont) |
– Volt már lehetősége felfedezni Magyarországot a pályán kívül is?
– Van Budapesten egy japán étterem, a Biwako, ami a kedvencem lett az évek során. Amikor Magyarországra jövök, oda mindig ellátogatok, ez egyfajta rutinná vált nálam a hungaroringi versenyek idején. De a város is nagyon tetszik, igazán szép, ugyanakkor valószínűleg még nem fedeztem fel teljesen, így nem is kaptam teljes képet róla. Szóval a legjobb pályán kívüli élményeim egyelőre leginkább kulináris jellegűek.
– Van esetleg kedvenc magyar étele is?
– A nevét sajnos nem tudom megmondani, de van egy kedvencem, amit akkor kóstoltam meg, amikor először jártam Európában. A Hungaroring éttermében kaptam, marhahús volt benne valamilyen barna szósszal, lenyűgöző volt, ma is érzem az ízét a számban.
– Valószínűleg a pörköltre gondol, azt kérje, ha esetleg a hétvégén is kipróbálná. Térjünk át azonban az F1-re: ha ilyen jól halad a fejlődése az AlphaTaurinál, a jövőben akár a Red Bullnál is lehetőséget kaphat. Hisz benne, hogy ön lehet az első japán nagydíjgyőztes?
– Ez a célom! Nagyon jó lenne, és még az is lehet, hogy az AlphaTauri színeiben összejön, sosem lehet tudni. A legfontosabb viszont, hogy arra koncentráljak, amit most csinálok, és szállítsam az eredményeket. Ha így történik, akkor elérhetem az első győzelmet és a Red Bullt is. Ezen dolgozom keményen mindennap.
– A múltban is volt már jó néhány rátermett japán versenyző. Mit gondol, miért nem tudtak győzni, miért csak három dobogós helyezése van nemzetének?
– Lehet, hogy nem voltak elég jók a győzelemhez. Az biztos, hogy nagyon nehéz az ehhez szükséges szintre felérni és elég gyorsnak lenni hozzá. Ez persze erősen csapatfüggő is, ha elég jó vagy, kaphatsz ajánlatot egy topcsapattól. Ha olyan istállónál versenyzel, amelynek erős az autója, nyilván jobb esélyed van a győzelemre is. Szóval először kisebb csapatoknál is meg kell próbálnod jó teljesítményt nyújtanod, én is erre törekszem.
– Mikor jöhet el a következő fontos lépés karrierjében?
– Igyekszem minden egyes versenyen fejlődni, de néha túlerőltetek bizonyos dolgokat, olykor túl érzelmes vagyok a csapatrádión, ami szükségtelen. Ami a következő lépést illeti, nem szoktam a jövőn gondolkodni. Ha jönnek az eredmények, abból fakadóan a hosszú távú céljaimat is elérem majd.