EZ ALONSO HÉTVÉGÉJE LEHETETT VOLNA. Az idei versenyhétvégére kissé átépítették a pályát, vagyis visszatértek egy olyan verzióhoz, amelyen a mezőnyből egyedül Fernando Alonso versenyzett korábban. A spanyol pilóta teljesítményére idén még annyi panasz sem lehetne, mint korábban, ám mint láttuk, éppen a hazai versenyhétvégéje alakult kissé gyengébben a megszokottnál. EZ ALONSO HÉTVÉGÉJE LEHETETT VOLNA. Az idei versenyhétvégére kissé átépítették a pályát, vagyis visszatértek egy olyan verzióhoz, amelyen a mezőnyből egyedül Fernando Alonso versenyzett korábban. A spanyol pilóta teljesítményére idén még annyi panasz sem lehetne, mint korábban, ám mint láttuk, éppen a hazai versenyhétvégéje alakult kissé gyengébben a megszokottnál.
ÚJABB MERCEDES-AFFÉR BARCELONÁBAN. A hétvégi helyszínt tekintve a közelmúlt egyik legemlékezetesebb jelenetét a 2016-os Spanyol Nagydíj első körében láthattuk. Hamilton és akkori csapattársa, Nico Rosberg összeütközött a rajtot követő helyezkedésben, ami mindkét versenyző futamának végét jelentette. Hét évvel később a barcelonai időmérőn akadtak össze majdnem a Mercedes versenyzői, ami keltett némi déjà vu érzetet.
Vasárnap ráadásul Hamilton találkozhatott korábbi riválisával, ugyanis Rosberg készítette a verseny utáni interjúkat az első három helyezettel. Bár a 2016-os világbajnok még azt is megjegyezte excsapattársának, hogy jó őt újra látni, Hamilton próbálta a lehető legrövidebbre zárni a beszélgetést.
VERSTAPPEN AKÁR ÜZENETET ÍRHATOTT VOLNA. A címvédő idénybeli ötödik győzelmét aratta a Spanyol Nagydíjon. Bár a Red Bull idei dominanciája ellenére sem jött össze minden siker könnyen Verstappen számára, a barcelonai diadala viszonylag sima volt. A futam végén közel 25 másodperces előnnyel intette le a kockás zászló, vagyis akár egy-két apró hiba – vagy valamilyen figyelemelterelő tevékenység – is beleférhetett volna neki.
Elnézve Verstappen menetelését a harmadik világbajnoki címe felé, egyre nyilvánvalóbb, hogy a legfeleslegesebb alkatrészeket az 1-es számú Red Bullon a visszapillantó-tükrök jelentik.
RUSSELL SZÓ SZERINT MEGIZZADT A HARMADIK HELYÉRT. Verstappennel ellentétében George Russellnek jobban meg kellett dolgoznia azért, hogy hozzájáruljon a Mercedes ide legeredményesebb futamához. Úgy tűnik, a harmadik pozíció megszerzése fizikailag is megviselte a brit versenyzőt, aki a futam egy pontján nem volt biztos abban, hogy esik az eső, vagy csak az izzadság folyt az arcába. Szerencsére a mérnöke rávilágított arra, hogy utóbbiról van szó.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27:57.940 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 24.090 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 32.389 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 35.812 mp h. | |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 45.698 mp h. | |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:03.320 p h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:04.127 p h. | |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:09.242 p h. | |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.878 p h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:13.530 p h. | |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.419 p h. | |
12. | Cunoda Juki* | japán | AlphaTauri-Honda | 1:15.416 p h. | |
13. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
19. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
*: Csou leszorításáért 5 másodperces időbüntetést kapott |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖR | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 7 | 7 | 3 | 170 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 4 | 6 | 1 | 117 |
3. | Fernando Alonso | – | 5 | 7 | – | 99 |
4. | Lewis Hamilton | – | 2 | 7 | 1 | 87 |
5. | George Russell | – | 1 | 6 | 1 | 65 |
6. | Carlos Sainz | – | – | 6 | – | 58 |
7. | Charles Leclerc | – | 1 | 4 | – | 42 |
8. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 35 |
9. | Esteban Ocon | – | 1 | 4 | – | 25 |
10. | Pierre Gasly | – | – | 5 | – | 15 |
11. | Lando Norris | – | – | 3 | – | 12 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
13. | Oscar Piastri | – | – | 2 | – | 5 |
14. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 287 |
2. | Mercedes | 152 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 134 |
4. | Ferrari | 100 |
5. | Alpine-Renault | 40 |
6. | McLaren-Mercedes | 17 |
7. | Haas-Ferrari | 8 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 8 |
9. | AlphaTauri-Honda | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |