Max Verstappen roppant magabiztosan kezdett Spanyolországban is, hiszen azután, hogy valamennyi szabadedzésen az élen zárt, megszerezte idénybeli negyedik pole pozícióját, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle a hazai pályán versenyző Carlos Sainz Jr. indulhatott, míg a második sorban meglepetésre Lando Norris és Lewis Hamilton foglalhatott helyet. Fernando Alonso a csalódáskeltő időmérő után a nyolcadik, míg Sergio Pérez és George Russell csak a hatodik sorból vághatott neki a 66 körös versenynek.
JÚNIUS 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.606 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.907 | |||||
JÚNIUS 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.664 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:12.272 | |||||
JÚNIUS 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Russell | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9. 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
Charles Leclerc és Logan Sargeant azonban a rajtrácsra sem állhatott fel, mivel a Ferrari és a Williams is megszegte a parc fermé szabályokat, ami bokszutcai rajtot vont maga után.
A verseny előtt sokan fürkészték az eget, sötét fellegek gyülekeztek ugyanis a Circuit de Catalunya felett, a rajt előtt 40 százalék volt a valószínűsége, hogy megérkezik az eső.
Ami a stratégiát illeti, két kiállásos versenyre lehetett számítani, a mezőnyből a Red Bull kettőse és Sargeant a közepes, Leclerc a kemény, míg a többiek a lágy gumin vágtak neki a futamnak.
Verstappen az eggyel keményebb gumikon és jól kapta el a rajtot, s noha az első kanyarba menet Sainz támadta, sikerült megtartania a vezetést. Mögöttük Norris és Hamilton cserélt helyet, majd ért össze – az eset után Lance Stroll elment a mercedeses mellett, míg a mclarenes sérült autóval volt kénytelen kihajtani a bokszutcába, aminek következtében visszaesett a mezőny végére. Hamilton kocsija azonban nem sérült, és a 8. körben levadászta Strollt, majd megkezdte a felzárkózást Sainzra. A mercedeses a 14. körben érkezett meg DRS-távolságon belül a spanyolra, ám a csata akkor elmaradt, mert a Ferrari kihívta pilótáját a garázsba.
A hétszeres bajnok nem követte a riválist, és továbbra is remek tempót diktált a lágyon, miközben a keményen induló Leclerc is túl volt már a kiálláson. A huszadik körben még négyen voltak adósak kerékcserével, méghozzá az első négyes: a Red Bull és a Mercedes párosa. A „vörös bikák” a közepeset, míg az „ezüstnyilak” a lágyat (!) nyúzták, és ekkor úgy tűnt, megvalósítható lehet az egykiállásos stratégia is.
A két csapat közül a Mercedes jött ki előbb: Hamilton a 25., Russell a 26. körben váltott közepesre, ami a Red Bullt is cselekvésre ösztönözte. Verstappen egy körrel később cserélt keményre, és tért vissza az élen, míg Pérez további egy kört várt, s ő a kilencedik pozícióban folytatta a fehér festésű Pirelliken.
A 30. körre tehát a mezőny túl volt a kerékcserén – egyesek addigra már kétszer is megjárták a bokszutcát –, és Verstappen továbbra is magabiztos előnnyel vezetett. Mögötte a Sainzot könnyedén megelőző Hamilton érkezett 13 másodperces lemaradással, majd a Ferrari spanyolja, Russell és Stroll alkotta az első ötöst.
A Scuderia hazai versenyzője számára a folytatás sem volt könnyű: Russell a 35. körben megelőzte, miközben a visszakapaszkodó Pérez is nagy tempóban közeledett rá, és a 40. körben már 5 másodpercen belül haladt hozzá képest. Sainz a 42. körben ki is jött a második cserére, és a kemény gumikon a hatodik helyen tért vissza honfitársa, Alonso mögé.
A 46. körben a Mercedes valamelyest szétválasztotta a taktikát: újra kihívta Russellt a bokszba, míg Hamilton némileg eltolta az etapját. A fiatal brit lágy gumikat kapott, és Pérez mögött, de Sainz előtt tért vissza a nyomvonalra, míg a hétszeres bajnok egészen az 52. körig várt. Akkor Pérezzel egyetemben kijött lágyakért – a mercedeses a második, a Red Bull-os az ötödik pozícióban folytatta a versenyt.
Míg az élen magabiztosan haladó Verstappent figyelmeztették a többszöri pályalevágás miatt, Cunoda Jukit 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, amiért leszorította Csou Kuan-jüt.
A címvédő a 62. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ekkor 19 másodperccel előzte meg Hamiltont, míg az első ötöst Russell, Pérez és Sainz tette teljessé. Az élmezőnyben a fennmaradó körökben sem történt változás: Verstappan sima győzelmet aratott, a pályafutása során a 40., míg idén az ötödik alkalommal állhatott fel a pódium felső fokára, ráadásul az övé lett a pluszpontot érő leggyorsabb kör is.
Másodikként Hamilton látta meg a kockás zászlót, a Mercedes dupla dobogóját pedig Russell tette teljessé. Negyedikként Pérez ért célba, s noha a mexikói nagyot mentett az időmérő után, a lemaradása így is több mint kétgyőzelemnyire nőtt az egyéni összetettben.
Az ötödik Sainz lett, majd Stroll, Alonso, Esteban Ocon, Csou, valamint Pierre Gasly következett a pontszerzők között.
Cunoda a büntetése miatt kiszorult a top 10-ből, a bokszutcából induló Leclerc pedig a 11. helyen szelte át a célvonalat.
Folytatás két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27:57.940 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 24.090 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 32.389 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 35.812 mp h. | |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 45.698 mp h. | |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:03.320 p h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:04.127 p h. | |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:09.242 p h. | |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.878 p h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:13.530 p h. | |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.419 p h. | |
12. | Cunoda Juki* | japán | AlphaTauri-Honda | 1:15.416 p h. | |
13. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
19. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
*: Csou leszorításáért 5 másodperces időbüntetést kapott |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖR | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 7 | 7 | 3 | 170 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 4 | 6 | 1 | 117 |
3. | Fernando Alonso | – | 5 | 7 | – | 99 |
4. | Lewis Hamilton | – | 2 | 7 | 1 | 87 |
5. | George Russell | – | 1 | 6 | 1 | 65 |
6. | Carlos Sainz | – | – | 6 | – | 58 |
7. | Charles Leclerc | – | 1 | 4 | – | 42 |
8. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 35 |
9. | Esteban Ocon | – | 1 | 4 | – | 25 |
10. | Pierre Gasly | – | – | 5 | – | 15 |
11. | Lando Norris | – | – | 3 | – | 12 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
13. | Oscar Piastri | – | – | 2 | – | 5 |
14. | Valtteri Bottas | – | – | 1 | – | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Alexander Albon | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 287 |
2. | Mercedes | 152 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 134 |
4. | Ferrari | 100 |
5. | Alpine-Renault | 40 |
6. | McLaren-Mercedes | 17 |
7. | Haas-Ferrari | 8 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 8 |
9. | AlphaTauri-Honda | 2 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |