A PÉNTEKI NAP SZTÁRJAI. Kanadában nem ritka, hogy különféle állatok másznak be a pálya területére, s már az első szabadedzésen is feltűnt néhány aranyos rágcsáló. A hétvége későbbi részében – talán az eső érkezése miatt – már nem igazán láthattuk őket, ami persze nem baj, hiszen így biztosan nem jártak úgy, mint egy szegény madár, amit Max Verstappen ütött el a futam hajrájában. A PÉNTEKI NAP SZTÁRJAI. Kanadában nem ritka, hogy különféle állatok másznak be a pálya területére, s már az első szabadedzésen is feltűnt néhány aranyos rágcsáló. A hétvége későbbi részében – talán az eső érkezése miatt – már nem igazán láthattuk őket, ami persze nem baj, hiszen így biztosan nem jártak úgy, mint egy szegény madár, amit Max Verstappen ütött el a futam hajrájában.
ALFA ROMEO-ELSŐSÉG, MAJD „KACSAROSSZ” IDŐ. Az első szabadedzésen egyébként nem sok eseményt láthattunk, hiszen elromlott a helyi CCTV-rendszer, ami miatt a tréning nagy részében nem engedték pályára a mezőnyt. Ennek következtében Valtteri Bottas az edzés elején futott 1:18.728-as köre bizonyult a „győztes” köridőnek a nyitó tréningen.
Az időveszteség miatt egyébként a második szabadedzésen a tervezettnél fél órával tovább gyakorolhatott a mezőny, ám a végére megérkezett az eső, ami az utolsó percekben gyorsan elárasztotta a pályát. Bottas szerint ilyen körülmények között legfeljebb egy kacsa érezhette volna jól magát.
HÜLKENBERG (MAJDNEM) NAGY NAPJA. A kanadai esős időmérő legnagyobb győztese Nico Hülkenberg volt, aki némi szerencsének – és az autóját összetörő Oscar Piastrinak – köszönhetően az első rajtsorba kvalifikálta magát. Igaz, később megbüntették, s csak az ötödik helyről vághatott neki a futamnak, ami ráadásul egyáltalán nem a Haasnak kedvezően alakult.
AMIKOR VÉGRE BEVÁLIK, AMIT KITALÁLTAK A FERRARINÁL... A kvalifikáción egyébként a Ferrari újabb bakit vétett, aminek következtében Charles Leclerc nem jutott be a harmadik szakaszba. A monacói versenyző természetesen nem viselte jól, hogy csapata ismét nem hallgatott rá, ám a versenyen ezúttal jól taktikáztak a Ferrarinál, aminek köszönhetően a tizedik helyről rajtoló Leclerc végül negyedikként látta meg a kockás zászlót.
AZ IDŐSEBBEKET KÖNNYEBB LERAJTOLNI? Viccesen alakultak a futam utáni nyilatkozatok, legalábbis amikor a jól sikerült rajtjáról kérdezték Lewis Hamiltont. A hétszeres világbajnok éppen Fernando Alonso mellett állt, és azzal viccelődött, hogy a 42 éves spanyol öregszik, s már nem ugyanolyan gyorsak a reakciói. Persze Alonso nem hagyta magát, és csak annyit mondott: „Majd két hét múlva Ausztriában”.
NEM MINDENNAPI CSAPATKÉP. Alonso újabb dobogós helynek, illetve Lance Stroll hazai pályán szerzett pontjainak ünneplésekor jelen volt egy különleges vendég is. A versenyhétvégén munkában lévő biztonsági szolgálat egyik négylábú tagja szórakoztatta a vélhetően egyébként is boldog Aston Martin-csapattagokat.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:33:58.348 |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 9.570 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 14.168 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 18.648 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 21.540 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 51.028 mp h. |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:00.813 p h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:01.692 p h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:04.402 p h. |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:04.432 p h. |
11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:05.101 p h. |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:05.249 p h. |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:08.363 p h. |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:13.423 p h. |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
George Russell | brit | Mercedes | 53 | |
Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 6 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 8 | 8 | 3 | 195 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 4 | 7 | 2 | 126 |
3. | Fernando Alonso | - | 6 | 8 | - | 117 |
4. | Lewis Hamilton | - | 3 | 8 | 1 | 102 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 7 | - | 68 |
6. | George Russell | - | 1 | 6 | 1 | 65 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 5 | - | 54 |
8. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 37 |
9. | Esteban Ocon | - | 1 | 5 | - | 29 |
10. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 15 |
11. | Lando Norris | - | - | 3 | - | 12 |
12. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 7 |
13. | Nico Hülkenberg | - | - | 1 | - | 6 |
14. | Oscar Piastri | - | - | 2 | - | 5 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 2 | - | 5 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 4 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 2 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 321 |
2. | Mercedes | 167 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 154 |
4. | Ferrari | 122 |
5. | Alpine-Renault | 44 |
6. | McLaren-Mercedes | 17 |
7. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
8. | Haas-Ferrari | 8 |
9. | Williams-Mercedes | 7 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 |