Max Verstappen végig magabiztos volt Miamiban, és kétségkívül ő volt a legnagyobb esélyes az időmérőn, ám végül mért idő nélkül zárta a mindent eldöntő Q3-at, miután az első próbálkozása alkalmával hibázott, és kénytelen volt félbeszakítani a körét, míg a másodikat a Charles Leclerc által előidézett piros zászló miatt be sem tudta fejezni.
MÁJUS 5., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:30.125 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.930 | |||||
MÁJUS 6., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.535 | |||||
Időmérő: 1. Pérez 1:26.841 | |||||
MÁJUS 7., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 306.326 km) rajtja: 21.30 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A holland a kvalifikáció után meglehetősen önkritikus volt, teljesen magára vállalta a felelősséget, hiszen az utcai pályákba kódolva van a piros zászló lehetősége, így az ő hibája, hogy nem volt biztonsági köre. A tanácsadó, Helmut Marko viszont úgy véli, a csapat is jobb munkát végezhetett volna, hiszen előbb is kiküldhették volna a hollandot.
„Nagyon balszerencsésen alakult Max számára. Az első körén kissé lecsúszott az ideális ívről, aminek okán be sem fejezte, majd utána korábban ki kellett volna küldenünk. Megvolt a tempónk, nem volt szükségünk arra, hogy megvárjuk, még tovább javuljon a pálya – jelentette ki az osztrák, majd gúnyosan odaszúrt a hibázó ferrarisnak
„Ha szarkasztikus akarok lenni, azt mondom: nem mehetsz ki Leclerc mögött mostanság. Persze mindenki a lehető legtöbbet akarja kihozni az időmérőből, és itt tényleg igaz volt, hogy minél később mész ki, annál nagyobb a tapadás. De nem hoztunk helyes döntést most. Nagy kár, mert Max hihetetlen teljesítményt nyújtott. Talán le kellett volna mondanunk a pálya javulásáról, és korábban ki kellett volna engednünk. Az első rajtsor mindenképp elérhető lett volna."
Míg Marko a csapat, Christian Horner a piros zászló időzítését kérdőjelezte meg. „Az idő ment. Ha azonnal megszakították volna piros zászlóval, amikor láttuk, hogy Leclerc falban van, akkor talán maradt volna elég idő, hogy felérjünk egy új gyors körre. Tíz másodperccel lassabb felvezető kör, vitatható, hogy sikerült volna, de nem lett volna lehetetlen. De nem ez történt. A versenyigazgatónak, Niels Wittichnek végig kellett mennie a protokollon, amit meg is tett, és megvizsgálta, hogy az eset megköveteli-e a megszakítást. Ám mire lengett a piros zászló, már nem maradt elég idő. Nehéz volt, hiszen Max így nem próbálkozhatott újra."
Verstappen hat ponttal előzi meg a pole pozícióból rajtoló csapattársát, Sergio Pérezt az egyéni összetettben, így nagy esély van rá, hogy a mai versenyen elveszti a vezető pozícióját.