Nehezen indult a hétvége Max Verstappen számára, aki a szombati napon azonban egyre kevésbé tűnt legyőzhetőnek. Így is majdnem kicsúszott a pole pozíciót a kétszeres világbajnok kezei közül, azonban teljesen a határon autózva az utolsó gyors körén, megszerezte F1-es pályafutása első monacói rajtelsőségét.
„Nem alakult jól az első szektor az utolsó körömön, úgy érzem, hogy az egyes kanyarban talán túl óvatos voltam – értékelt Verstappen. – Mivel tudtam, hogy hátul vagyok, mindent beleadtam az utolsó szektorban. A szalagkorlátot is elcsíptem itt-ott, de nagyon örülök, hogy összejött a pole, ráadásul először ezen a pályán. Tisztában voltunk azzal, hogy nehéz lesz mindent jól összerakni azok után, hogy nem alakult túl jól a kezdés tegnap.”
Már félig a pole-ban érezhette magát Fernando Alonso, ám Verstappennél volt tartalék a monacói időmérő utolsó pillanataiban is, s végül elhappolta a rajtelsőséget az Aston Martin versenyzője elől. Elmondása szerint azonban Alonso nem feltétlenül számított a pole pozícióra, amikor a gyors köre befejezése után megtudta, hogy Verstappen még nem végzett az utolsó körével.
MÁJUS 26., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462 | |||||
MÁJUS 27., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.776 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:11.365 | |||||
MÁJUS 28., VASÁRNAP | |||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | ||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
„Mindkét Q3-as körömön olyan magas szintre emeltük a kockázatot, hogy már nem éreztem túl jól magam miatta – vallotta be Alonso. – Túlmentem egy bizonyos határon mindkét körömön, de végül jól alakultak a dolgok. Úgy tűnik, hogy a pálya utolsó szektora jelenti a gyenge pontunkat, már a harmadik edzésen is csak a nyolcadik leggyorsabbak voltunk a csapatok közül ezen a részén a pályának. Rá kell jönnünk, mi történik ott, hiszen legközelebb csak Szingapúrban vagy a következő utcai pályán lesz erre esélyünk. Monacóban bármi megtörténhet, mindig akad néhány incidens és piros zászló a versenyen, szóval jobb, ha az elsők közül rajtolhatunk. Amikor szóltak, hogy az első helyen állok, és már csak Max és Cunoda van gyors körön, tudtam, hogy meglehet a második rajtpozíció.”
Charles Leclerc is ott volt a rajtelsőségért harcba szálló versenyzők között, ám végső soron annak is örül, hogy legalább a harmadik pozíció meglett a számára, ráadásul az autója jobban teljesített a vártnál. A hazai pályán versenyző monacói azonban nem dőlhetett hátra, hiszen vizsgálták a sportfelügyelők Lando Norris feltartásért.
„Nem vagyok elégedett azzal, ahogyan a Q3 alakult, azonban jobban meg kell vizsgálnunk a helyzetünket – szögezte le Leclerc. – Trükkös volt az időmérő, sőt, számomra eddig az egész hétvége, jobban szenvedtünk a huplik miatt a többiekhez képest. Az időmérőn kissé jobban működött az autó, és sikerült megszereznünk a harmadik rajthelyet, ráadásul a pole-hoz is közel kerültünk. Összességében elégedett vagyok, de persze jobb lenne, ha én lettem volna az első. Talán kissé szerencsésebben alakultak a dolgaim, mint az előző években, de nem tudom, mit mond az időjárás előrejelzés. Tegnap azt jósolták, hogy jöhet némi eső a futamon, és ha valóban így lesz, bármi megtörténhet. A győzelemre hajtok, és meglátjuk, mi sül ki belőle.”
FRISSÍTÉS: A sportfelügyelők végül vétkesnek találták Leclerc-t Norris feltartásért, s három rajthelyes büntetést róttak ki rá. Ennek következtében a Ferrari monacói versenyzője csak a hatodik helyről rajtolhat vasárnap.
Rövid ideig még az első rajthelyre is esélyes volt Esteban Ocon, pedig a harmadik szabadedzés elején úgy tűnt, hogy közbeszól a technika ördöge a francia versenyzőnél. A 31-es számú Alpine aztán a vártnál jobban működött a monacói időmérőn, ami második soros rajthelyet jelent Ocon számára.
„Ha a hétvége előtt valaki azt mondta volna nekem, hogy a top öt közé kvalifikálom magam, azonnal belementem volna – árulta el az egyszeres futamgyőztes francia. – Viszont végül ennél is jobban alakultak a dolgok, hiszen kevesebb mint két tizedmásodperces a hátrányom a pole pozíciós időhöz képest. Rendkívül boldogok vagyunk amiatt, ahogyan eddig alakul ez a hétvége. Az első perctől jól éreztem magam az autóban, emiatt sokkal keményebben nyomhattam, mint máskor. Az utolsó körömön mindent beleadtam, kissé még a falhoz is hozzáértem, de a köridőt tekintve minden jól végződött. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan sikerül fejlődnünk.”
Hamar véget ért az időmérő Sergio Pérez számára, aki már a Q1 elején összetörte az autóját. A mezőny így Red Bull-szendvicsbe került a monacói futamon, amelynek Pérez az esélytelen nyugalmával vág neki.
„Hihetetlenül alakult ez a napom, egyszerűen nem hiszem el, mit tettem – mondta a mexikói. – Meglepetésként ért az ütközés. Így mennek a dolgok, amikor megpróbálom a legtöbbet kihozni egy körből, de most túl mentem a határon, és utassá váltam az autómban. Már nem tehettem semmit, mert későn történt a kanyarban, nem tudtam levágni vagy bármi mást tenni. Nem keresek kifogásokat, mert jobb munkát kellett volna ma végeznem. Már csak annyit tehetek, hogy bocsánatot kérek a csapattól, hiszen sok munkájuk lesz, hogy rendbe hozzák az autót. Ez nem fair velük szemben, és rendkívül nagyot csalódtam ma magamban, ráadásul azzal is tisztában vagyok, hogy semmi esélyem sem lesz a holnapi versenyen. Egyszerűen rémálom vár rám.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:11.365 | átlag: 168.334 km/ó |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:11.449 | 0.084 mp h. |
3. | Charles Leclerc* | monacói | Ferrari | 1:11.471 | 0.106 |
4. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:11.553 | 0.188 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:11.630 | 0.265 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.725 | 0.360 |
7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:11.933 | 0.568 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:11.964 | 0.599 |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:12.082 | 0.717 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.254 | 0.889 |
11. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.395 | 0.487 |
12. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:12.428 | 0.520 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:12.527 | 0.619 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.623 | 0.715 |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.625 | 0.717 |
16. | Logan Sargeant | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.113 | 0.727 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:13.270 | 0.884 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:13.279 | 0.893 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.523 | 1.137 |
20. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:13.850 | 1.464 |
* három rajthelyes böntetés Norris feltartásáért, aminek következtében visszacsúszott a 6. helyre |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:12.386 | 1. | Verstappen | 1:11.908 |
2. | Cunoda | 1:12.642 | 2. | Leclerc | 1:12.103 |
3. | Albon | 1:12.706 | 3. | Alonso | 1:12.107 |
4. | Sainz | 1:12.717 | 4. | Russell | 1:12.151 |
5. | Stroll | 1:12.722 | 5. | Hamilton | 1:12.156 |
6. | Russell | 1:12.769 | 6. | Gasly | 1:12.169 |
7. | Hamilton | 1:12.872 | 7. | Sainz | 1:12.210 |
8. | Norris | 1:12.877 | 8. | Ocon | 1:12.248 |
9. | Alonso | 1:12.886 | 9. | Cunoda | 1:12.249 |
10. | Leclerc | 1:12.912 | 10. | Norris | 1:12.377 |
11. | Ocon | 1:12.967 | 11. | Piastri | 1:12.395 |
12. | Piastri | 1:13.006 | 12. | De Vries | 1:12.428 |
13. | Gasly | 1:13.033 | 13. | Albon | 1:12.527 |
14. | Bottas | 1:13.038 | 14. | Stroll | 1:12.623 |
15. | De Vries | 1:13.054 | 15. | Bottas | 1:12.625 |
16. | Sargeant | 1:13.113 | |||
17. | Magnussen | 1:13.270 | |||
18. | Hülkenberg | 1:13.279 | |||
19. | Csou | 1:13.523 | |||
20. | Pérez | 1:13.850 |