F1: „Nem is volt büntetés” – a Red Bull olcsón megúszta a túlköltekezést?

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.04.07. 12:57
null
Vasseur szerint nagyon enyhe volt a rivális büntetése (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur úgy érzi, a Red Bull túl enyhe büntetést kapott a 2021-es túlköltekezése miatt.

 

 

Mint ismert, a Red Bull 2021-ben átlépte a költségvetési határt, aminek következményeként 7 millió dolláros pénzbüntetésben részesült, valamint a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a szankció kiszabásától számított tizenkét hónapra 10 százalékkel csökkentette azt az időt, amit a csapat az aerodinamikai fejlesztésekre fordíthat a szélcsatornában.

A riválisok már tavaly októberben is enyhének vélték a büntetést, és a „vörös bikák" annak ellenére is bombaformában kezdték az idei bajnokságot, hogy a télen a konstruktőri helyezésükből fakadó szélcsatornás tesztcsökkentés mellé párosult a további 10 százalékos hátráltatás is.

Nem is volt büntetés – jelentette ki a Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vassuer, amikor arról kérdezték, meglepte-e, hogy a Red Bull a szankció ellenére ilyen jól kezdte az évet. – Nagyon enyhe volt. Ha figyelembe vesszük, hogy a teljes év során kicsivel kevesebb mint egy másodpercet fogunk javulni az aerodinamika révén akkor annak a 10 százalék nagyjából egy tizedet jelent. Ráadásul nem is lineáris javulásról beszélünk, szóval valószínűleg annál is kevesebb a veszteségük, és a megmaradó pénzt más területen használhatják fel. Mindez az én szememben azt jelenti, hogy túl enyhe a büntetés."

A szakember emellett azt is megosztotta, meglátása szerint a rivális dolgozott-e jól a szankció mellett, vagy maga a szankció volt-e túlságosan kicsi. „Mindkettő. Jó munkát végeztek, de megvagyok győződve róla, hogy a büntetés nagyon csekély volt. Emellett a szélcsatornán megspórolt összeget el is tudják költeni másra, akár súlycsökkentésre is. Nem hiszem, hogy túl nagy lenne a büntetés hatása. Főleg, ha azt nézzük, hogy alapból előnyből kezdték az évet azért, mert egy évvel korábban többet költöttek."

„Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem végeztek jó munkát, mivel őszintén úgy gondolom, hogy remekül dolgoztak az autón. És nem is kifogásokat akarok találni. Nem erről van szó, de ha arról kérdeznek, szerintem a büntetés túl enyhe volt-e, akkor a válaszom igen" – jelentette ki, majd beszélt a Red Bull hátsó szárnyának hatékonyságáról is, ami felkeltette az ellenfelek figyelmét.

Nagyon nagy a DRS-hatékonyságuk, mindenki másnál nagyobb. Meg kell értenünk, hogyan lehetnek erre képesek. Úgy vélem, tavaly még jelentősebb volt a különbség, bár azóta sikerült kompenzálnunk a hátrány egy részét, még mindig javulnunk kell ezen a területen."

Az osztrák csapat másik erősségét a hátsó szárny mellett a remek versenytempója jelenti, hiszen az RB19-esnek nagyobb az előnye futamon, mint egy körön. „Az első három versenyt nézve igaz ez a tendencia, azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy még nem láttuk, másféle pályákon mi a helyzet. Az az érzésünk van, hogy az időmérőn nem vagyunk túlságosan lemaradva, és harcba tudunk szállni az első sorért, a futamon ugyanakkor sokkal nehezebb."

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik