Bár a rajtnál két helyet is veszített Max Verstappen, az idény harmadik futama is a címvédő győzelmét hozta. Verstappen tisztában volt vele, hogy nem kell túl nagy kockázatot vállalni a startnál, hiszen vissza tudja szerezni az elveszített pozíciókat, ám a később történteket illetően egy dologgal kicsit sem ért egyet.
„Persze nagyon örülök annak, hogy megnyertem a futamot, de úgy gondolom, hogy főleg a vége fele kisebb káosz alakult ki a sportfelügyelői döntések miatt – árulta el a kétszeres világbajnok. – Nem hiszem, hogy szükséges volt a második piros zászló, elég lett volna virtuális vagy rosszabb esetben akár a valódi biztonsági autó bevetése. A rajtnál óvatos voltam, bár most már úgy érzem, hogy lehettem volna kicsit agresszívabb. Másrészről viszont nem akartam, hogy megsérüljön az autóm, mert tudtam, hogy elég gyors, szóval ha veszítek is egy-két pozíciót, az nem a világ vége.
MÁRCIUS 31., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887 | |||||
ÁPRILIS 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.565 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:16.732 | |||||
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
Nagyon jól sikerült a Mercedes számára a szombati időmérő, majd a futamon egy rövid ideig úgy tűnt, hogy Lewis Hamiltonék akár a győzelemért is harcba szállhatnak. A hétszeres világbajnoknak végül meg kellett elégednie a második pozícióval, ám így is rendkívül elégedett ezzel az eredménnyel.
„Megszerezni ezeket a pontokat, egyszerűen csodálatos – mondta a leintést követően Hamilton. – Nem gondoltam, hogy második leszek, de nagyon hálás vagyok emiatt. Még mindig nem érzem jól magam az autóban, és nem kötődöm hozzá túlságosan, de így is a lehető legjobban vezettem. Teljesítményhiányban szenvedünk, de sikerült felvennünk a versenyt az Aston Martinnal, és ez nagyszerű a szezon ezen szakaszában. Ledolgozhatjuk a hátrányunkat, s bár nem lesz egyszerű, nem is lehetetlen. Keményen kellett nyomnom, hogy magam mögött tartsam Fernandót, hiszen gyorsabb volt nálam a hajrában, de sikerült kivédekeznem a támadásokat. Három világbajnok végzett a top háromban, ami rendkívüli eredmény.”
A negyedik helyen ért célba Carlos Sainz Jr. Melbourne-ben, azonban a büntetése következtében visszacsúszott a 12. helyre, s így pont nélkül kénytelen távozni Ausztráliából. A spanyol versenyző már a futam leintése előtt tudomást szerzett arról, hogy a sportfelügyelők őt találták vétkesnek, amikor a harmadik állórajt utáni helyezkedésben kilökte Alonsót. Sainz akkor gyakorlatilag könyörgött a csapatának, hogy járjon el az érdekében a sportfelügyelőknél, akik azonban kitartottak a döntésük mellett. Sőt, később két büntetőpontot is kiróttak a Ferrari versenyzőjére.
„Most legszívesebben nem is beszélnék, annyira csalódott vagyok. Talán csúnya dolgokat fogok mondani, hiszen ez a legkevésbé igazságos büntetés, amit életemben láttam. Előbb a sportfelügyelőkkel beszélnék, csak utána nyilatkoznék, mert most nem vagyok képes rá – zárta rövidre Sainz, amikor a helyszínen tartózkodó újságírók a futamáról kérdezték.
Az esetről Fernando Alonso is elmondta a véleményét, aki bár majdnem rengeteget bukott a történtek miatt, úgy érzi, Sainz nem érdemelt ennyire súlyos büntetést.
„Túl kemény büntetés született, hiszen egy rajt utána első körben mindig nehéz megítélni, kinek milyen volt a tapadása, ráadásul nem hiszem, hogy bármi szándékosság volt az esetben – mondta a kétszeres világbajnok. – Ilyenkor mi is kockáztatjuk a pozíciónkat, és néha olyan helyzetbe kerülünk, amilyenbe nem szerettünk volna, ám erről szól a versenyzés. Még nem néztem meg alaposan a felvételeket, de szerintem túl szigorú ez az ítélet.”
Az eddig három versenyből kettőt be sem tudott fejezni Charles Leclerc, aki elárulta, ennél rosszabb idénykezdetet el sem tudott volna képzelni. A monacói versenyző a rajtot követő helyezkedésben ért össze Lance Stroll-lal, s amint kicsúszott a kavicságyba, minden veszve volt a számára.
„Ez az eddigi legrosszabb szezonkezdetem – vélekedik Leclerc. – Már amiatt is frusztrált voltam, ahogyan az időmérő alakult, de most már másképpen látom a dolgot. Félretettem a tegnapi zaklatottságomat, mert tudtam, hogy a verseny hosszú lesz. Visszanézve a belső kamerás felvételeket, láttam, hogy Fernandónak keményen kellett fékeznie, mert többen is voltak előtte, ez pedig lehetővé tette Lance számára, hogy bejöjjön kettőnk közé. Ami történt, nem az ő hibája volt, inkább versenybalesetnek tekinthető. Erős frusztrációt érzek, mert ez már a harmadik hétvége, és eddig minden rosszul alakult. Hosszú a szezon, és már van pár pontunk, de keményen vissza kell vágnunk.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0.179 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 0.769 mp h. |
4. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 3.082 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 3.320 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 3.701 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 4.939 mp h. |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 5.382 mp h. |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 5.713 mp h. |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 6.052 mp h. |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 6.513 mp h. |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 6.594 mp h. |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | kiesett |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | kiesett |
15. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | kiesett |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | kiesett |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 52 | |
George Russell | brit | Mercedes | 17 | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 6 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 2 | 3 | 3 | 1 | 69 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 3 | 1 | 54 |
3. | Fernando Alonso | - | 3 | 3 | - | 45 |
4. | Lewis Hamilton | - | 1 | 3 | - | 38 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 2 | - | 20 |
6. | Lance Stroll | - | - | 2 | - | 20 |
7. | George Russell | - | - | 2 | - | 18 |
8. | Lando Norris | - | - | 1 | - | 8 |
9. | Nico Hülkenberg | - | - | 1 | - | 6 |
10. | Charles Leclerc | - | - | 1 | - | 6 |
11. | Valtteri Bottas | - | - | 1 | - | 4 |
12. | Esteban Ocon | - | - | 1 | - | 4 |
13. | Oscar Piastri | - | - | 1 | - | 4 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 4 |
15. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 2 |
16. | Cunoda Juki | - | - | 1 | - | 1 |
17. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
18. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 123 |
2. | Aston Martin-Mercedes | 65 |
3. | Mercedes | 56 |
4. | Ferrari | 26 |
5. | McLaren-Mercedes | 12 |
6. | Alpine-Renault | 8 |
7. | Haas-Ferrari | 7 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
9. | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |