Max Verstappen az első és a harmadik szabadedzésen, valamint az időmérő mindhárom szakaszában az élre állt, és pályafutása során először szerezte meg a pole pozíciót Melbourne-ben. Az elégedett holland izgalmas versenyre készül, és nem titkolt célja, hogy először győzedelmeskedjen a helyszínen. Az Albert Park ugyanis eddig nem volt kegyes a címvédőhöz, hiszen a legjobb eredményét egy harmadik hely jelenti még 2019-ből.
MÁRCIUS 31., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.790 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:18.887 | |||||
ÁPRILIS 1., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.565 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:16.732 | |||||
ÁPRILIS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja: 7.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami | ||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola |
„Az utolsó gyors köröm jól sikerült. Az egész hétvégén nehézséget okozott működésre bírni a gumikat, és nem is tudtam azonnal nyomni a gázt, de a Q3-ban minden nagyon jól alakult, és örülök a körömnek, és annak, hogy megszereztem a pole pozíciót."
„Nem aggasztanak a kisebb gondok, szerintem nem túl komolyak, de mindig igyekszünk finomhangolni az autót, és ez a folytatásban sem lesz másként. Jó a versenytempónk, de kihívást jelent életben tartani a gumikat, szóval izgalmas futam vár ránk. Egyszer már álltam itt a pódiumon, de ezúttal másik fokára állnék fel" – jelentette ki a karrierje 22. rajtelsőségét elérő Verstappen.
A Mercedes nagy meglepetést okozott a borús és hűvös kvalifikáción, hiszen George Russell vezérletével kisajátította a második és a harmadik helyet. Bár a fiatalabbik brit pozitív nyitó napot zárt, úgy számolt, hogy a harmadik sort célozhatja meg szombaton, így váratlanul érte a második pozíció.
„Egyáltalán nem számítottunk erre. Nagyon kemény munka zajlik a gyárban, és itt Melbourne-ben is, és most micsoda időmérőnk volt! Az autó életre kelt, az utolsó körömben nagyon a határon voltam, és őszintén csalódott vagyok, hogy végül lemaradtam a pole-ról. Ez a sportág már csak ilyen, elég gyorsan tudnak változni az elvárásaid."
„Pénteken még elégedettek lettünk volna azzal, ha a negyedik vagy ötödik helyen zárunk. Az autó viszont csodálatosan működött, és megmutattuk, hogy van potenciál benne, és még ennél is jobbak leszünk. Meg kell értenünk, mért van éppen jobb vagy rosszabb napunk. Izgalmas versenyünk lesz, nem lesz könnyű Max ellen, de nagyon örülök a második rajtkockának."
Lewis Hamilton pénteken még a beállításokkal küszködött, de az időmérőn megszerzett harmadik helyét követően már győzelmi esélyekről beszélt. A brit felelevenítette a Formula–1-es bemutatkozását is, és elmondta, hasonló rajtban reménykedik.
A hétszeres bajnok 2007-ben a negyedik helyről indult, és már az első kanyarban megelőzte az akkori csapattársát, Fernando Alonsót, méghozzá külső íven. Hamilton végül harmadikként zárt az első versenyén, s az Albert Park mindig is az egyik kedvenc vadászterülete volt, amit jól jelez a 8. rajtelsősége és a 9 dobogója, valamint a két győzelme.
„Elképesztően boldog vagyok, ez teljesen váratlan volt! Nagyon büszke vagyok a csapatra, George fantasztikus munkát végzett, és álomszerű, hogy az első két sorba kvalifikáltuk magunkat. Olyan keményen dolgozunk, amennyire csak tudunk, hogy visszaküzdjük magunkat az élre, és hihetetlen, milyen közel vagyunk a Red Bullhoz. Remélhetőleg vasárnap megdolgoztatjuk őket a pénzükért, és bízom benne, hogy az időjárás is kegyes lesz hozzánk."
„Sajnos a második gyors köröm nem sikerült olyan jól, mint az első. Bár az utolsó szektorban tudtam gyorsulni, az első kettőben vesztettem némi időt. Ennek ellenére nem vagyok csalódott, inkább nagyon hálás vagyok a harmadik helyért, és olyan keményen fogom nyomni, amennyire csak tudom. A célom az első hely! Remélem, olyasmi napom lesz, mint 2007-ben. Nem tudom, ki emlékszik az első kanyarra, de meg szeretném ismételni."
Alonso a pénteki második edzésen a leggyorsabbnak bizonyult, és még az időmérő előtt is közel tudott maradni a Red Bullhoz, és arra lehetett számítani, hogy akár fel is veheti a harcot a „vörös bikákkal" a rajtelsőségért. Bár a spanyol végül a negyedik helyre kvalifikálta magát, elmondása szerint a mostani volt az eddigi legjobb időmérője az idén.
„Teljesítmény szempontjából a mostani volt a legjobb kvalifikációnk az idén. Most kerültünk a legközelebb a pole-hoz, gyorsnak éreztem magam, és az autót is könnyű vezetni, szóval nagyon élveztem. Várjuk meg, mire megyünk vasárnap. A Mercedes nagyon gyors volt a Q3-ban, és jobb munkát végzett, meglátjuk, hogy fel tudjuk-e venni a versenyt vele. Dzsiddában hasonló tempót diktáltak, mint én, szóval nem lesz könnyű megelőzni őket. A Red Bull-lal a két Mercedesszel és a Ferrarikkal fogunk csatázni, utóbbi csapat várhatóan jobb lesz a hűvös körülmények között. Mindezt alapul véve izgalmas versenyünk lesz."
A spanyol külön kitért a Mercedes teljesítményére is. „Nem igazán lep meg az eredmény. Nagyon gyorsak voltak már Dzsiddában is, és az itteni második szabadedzésen is. Mindig gyorsak. Amikor a nyilatkozataikat olvasod, azt gondolnád, hogy az autójuk a Q3-ba sem jut be. De ez nem olyan kocsi."
Sergio Pérez a Szaúd-Arábiában megszerzett pole pozíció és győzelem után úgy érkezhetett meg Ausztráliába, hogy minden esélye megvan rá, hogy átvegye a vezetést az egyéni összetettben. A mexikói számára azonban egyáltalán nem alakult jól a felkészülés Melbourne-ben, hiszen rengeteget csúszkált, és többször is megjárta a pálya szélét a szabadedzések során.
A versenyző számára a 3-as kanyar jelentette az egyik kritikus pontot, és végül az a kanyar pecsételte meg a sorsát az időmérőn is, hiszen elásta magát a kavicságyban már a Q1 korai szakaszában, aminek következményeként mért kör nélkül az utolsó helyen zárt.
„A harmadik edzésen volt egy technikai problémánk, azt hittük, hogy sikerült megoldani, de nyilvánvalóan nem ez a helyzet. Nem igazán tudtam mit tenni, utas voltam, amint ráléptem a fékre. Valami miatt nagyon előremozdul a fékerőegyensúly fékezés során, szóval nagyon remélem, hogy csapatként képesek leszünk vasárnapra megoldni a problémát, és minimalizálni tudom a kárt."
„Nem igazán szeretnék belemenni a részletekbe, mert nem érné meg. Bízom a csapatban, és abban, hogy orvosolni tudjuk a problémát. Nem lesz könnyű előzni. Az időmérőn látott különbségek jól jelzik, milyen közel vannak hozzánk. Ha nem áll össze minden a számunkra szombaton vagy vasárnap, akkor látszik milyen erősek az ellenfeleink."
Folytatás vasárnap reggel 7 órakor a versennyel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.732 | átlag: 8.8 km/ó |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 1:16.968 | 0.236 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:17.104 | 0.372 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:17.139 | 0.407 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:17.270 | 0.538 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.308 | 0.576 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.369 | 0.637 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:17.609 | 0.877 |
9. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:17.675 | 0.943 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:17.735 | 1.003 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:17.768 | 0.712 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.099 | 1.043 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.119 | 1.063 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:18.129 | 1.073 |
15. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:18.335 | 1.279 |
16. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:18.517 | 1.133 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.540 | 1.156 |
18. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:18.557 | 1.173 |
19. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.714 | 1.330 |
20. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | - |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:17.384 | 1. | Verstappen | 1:17.056 |
2. | Russell | 1:17.654 | 2. | Alonso | 1:17.283 |
3. | Hamilton | 1:17.689 | 3. | Sainz | 1:17.349 |
4. | Ocon | 1:17.770 | 4. | Leclerc | 1:17.390 |
5. | Alonso | 1:17.832 | 5. | Hülkenberg | 1:17.412 |
6. | Stroll | 1:17.873 | 6. | Russell | 1:17.513 |
7. | Sainz | 1:17.928 | 7. | Hamilton | 1:17.551 |
8. | Albon | 1:17.962 | 8. | Gasly | 1:17.574 |
9. | Hülkenberg | 1:18.029 | 9. | Stroll | 1:17.616 |
10. | Magnussen | 1:18.159 | 10. | Albon | 1:17.761 |
11. | Leclerc | 1:18.218 | 11. | Ocon | 1:17.768 |
12. | Norris | 1:18.243 | 12. | Cunoda | 1:18.099 |
13. | Gasly | 1:18.312 | 13. | Norris | 1:18.119 |
14. | de Vries | 1:18.450 | 14. | Magnussen | 1:18.129 |
15. | Cunoda | 1:18.471 | 15. | de Vries | 1:18.335 |
16. | Piastri | 1:18.517 | |||
17. | Csou | 1:18.540 | |||
18. | Sargeant | 1:18.557 | |||
19. | Bottas | 1:18.714 | |||
20. | Pérez | - |