DE VRIES MOST IS KÉSZEN ÁLLT VOLNA. Megvolt rá az esély, hogy Nyck de Vries idén még egy versenyhétvégén részt vehet, ugyanis Lando Norris nem érezte jól magát az interlagosi versenyhétvégét megelőző napokban. De Vries még üléspróbán is részt vett a McLarennél, ha Norrisnak esetleg helyettesre lenne szüksége, ám végül nem kellett változtatni a pilótafelálláson. Pedig érdekes lett volna látni, ahogyan a jövőre debütáló holland az ötödik autót is kipróbálhatja az idényben. DE VRIES MOST IS KÉSZEN ÁLLT VOLNA. Megvolt rá az esély, hogy Nyck de Vries idén még egy versenyhétvégén részt vehet, ugyanis Lando Norris nem érezte jól magát az interlagosi versenyhétvégét megelőző napokban. De Vries még üléspróbán is részt vett a McLarennél, ha Norrisnak esetleg helyettesre lenne szüksége, ám végül nem kellett változtatni a pilótafelálláson. Pedig érdekes lett volna látni, ahogyan a jövőre debütáló holland az ötödik autót is kipróbálhatja az idényben.
KEVIN MAGNUSSEN NAGY NAPJA. 139 verseny és egy korábban majdnem véget érő F1-es karrier kellett ahhoz, hogy a Haas dán versenyzője megszerezze első pole pozícióját, ami egyben a csapata és hazája számára is az első rajtelsőséget jelenti a királykategóriában.
Magnussen pole-ja önmagában is figyelemreméltó, ám ha megnézzük, kik nyertek idén időmérőt, Lewis Hamiltont nem láthatjuk a listán. Persze Magnussen sikeréhez némi szerencse is kellett a kissé őrült interlagosi időmérőn.
OCON KEMÉNY VOLT ALONSÓVAL – MEGLETT AZ EREDMÉNYE. Nem az interlagosi sprintfutam volt az első alkalom, amikor „egymásra találtak” a pályán az Alpine-versenyzők. Az első körös csatájukból egyébként Fernando Alonso jött ki rosszabbul, ráadásul a kétszeres világbajnokot utólag időbüntetéssel is sújtották. Alonso a leintés után úgy nyilatkozott, hogy szerencsére már nincs sok hátra, amíg új csapattársat kap, majd ettől függetlenül Esteban Ocon autója egyszer csak kigyulladt a bokszutcában.
Alonso az eset után azonnal szólt a csapatának, s Ocont ironikusan „a barátunknak” nevezte. Azonban az Alpine mellett az Aston Martin versenyzőinek is volt egy majdnem csúnyán végződő találkozójuk a sprintfutamon. Azt azonban, hogy Lance Stroll kis híján a falnak terelte Sebastian Vettelt, utóbbi sokkal rövidebben kommentálta.
VERSTAPPEN NEM VOLT ÉPPEN CSAPATJÁTÉKOS. Nehéz hajrát hozott a verseny Sergio Pérez számára, aki a körülötte autózókkal ellentétében közepes gumikon volt az utolsó etapján. A mérnöke emiatt arra kérte, hogy engedje maga elé a csapattársát, ám ha neki sem sikerül megelőznie az előttük haladó Fernando Alonsót, Pérez visszakapja a pozícióját. Csakhogy Max Verstappen nem tett eleget a Red Bull kérésének, s megtartotta a hatodik helyet, amivel magára haragította az őt korábban többször segítő kollégáját. Arról, hogy mit nyilatkoztak a Red Bull versenyzői az esetről, itt olvashatnak bővebben.
AKIKRŐL SZINTÉN LEHETNE BESZÉLNI. Néhány esemény, többek között a Red Bullon belüli viaskodás kissé elterelte a figyelmet a futamgyőztesről, aki ráadásul először pezsgőzhetett F1-es dobogó legtetején, ám nem csak George Russell teljesítménye előtt lehet megemelni a kalapot. Charles Leclerc például a futam elején visszaesett a mezőny végére, majd a negyedik helyen ért célba, Fernando Alonso pedig az utolsó előtti sorból rajtolva fért be a top ötbe.
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:38.34.044 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.529 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 4.051 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 8.441 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 9.561 mp h. |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 10.056 mp h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 14.080 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 18.690 mp h. |
9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 22.552 mp h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 23.552 mp h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 26.183 mp h. |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 26.867 mp h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 29.325 mp h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 29.899 mp h. |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 36.016 mp h. |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 37.038 mp h. |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 50 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 0 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 14 | 16 | 19 | 5 | 429 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 18 | 3 | 290 |
3. | Sergio Pérez | 2 | 10 | 19 | 3 | 290 |
4. | George Russell | 1 | 8 | 19 | 3 | 265 |
5. | Lewis Hamilton | - | 9 | 19 | 2 | 240 |
6. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 9 | 17 | 2 | 234 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 16 | 1 | 113 |
8. | Esteban Ocon | - | - | 15 | - | 86 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 14 | - | 81 |
10. | Valtteri Bottas | - | - | 9 | - | 49 |
11. | Sebastian Vettel | - | - | 9 | - | 36 |
12. | Daniel Ricciardo | - | - | 7 | - | 35 |
13. | Kevin Magnussen | - | - | 6 | - | 25 |
14. | Pierre Gasly | - | - | 6 | - | 23 |
15. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 14 |
16. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 12 |
18. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
19. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 4 |
20. | Nicholas Latifi | - | - | 1 | - | 2 |
21. | Nyck de Vries | - | - | 1 | - | 2 |
1. | Red Bull | 710 pont |
2. | Ferrari | 514 |
3. | Mercedes | 491 |
4. | Alpine-Renault | 167 |
5. | McLaren-Mercedes | 148 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 55 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 50 |
8. | Haas-Ferrari | 37 |
9. | AlphaTauri-Red Bull | 35 |
10. | Williams-Mercedes | 8 |