Pályafutása első pole pozícióját szerezte Kevin Magnussen a Formula–1-ben, pedig nagyjából kilenc hónappal ezelőtt még semmi esély nem volt arra, hogy visszatérhet a királykategóriába. A nemzetközi politikai helyzet és Nyikita Mazepin menesztése azonban olyan lehetőséget teremtett a dán versenyző számára, amit több pontszerzéssel hálált meg a Haasnak. Arra viszont, hogy Magnussen az interlagosi sprintfutamnak a pole pozícióból vághat neki, vélhetően nem sokan számítottak.
„Nem is tudom, mit mondjak, a csapat a tökéletes pillanatban küldött ki a pályára – árulta el dán, aki eddig mindössze egyszer ünnepelhetett F1-es dobogón. – Elsőként hagytam el a bokszutcát, és sikerült összehoznom egy elég jó kört. Hálás vagyok az egész csapatnak, amiért visszahívtak, és megkaptam a lehetőséget egy ilyen lenyűgöző napra. Életem leghosszabb perce volt, amikor próbáltam nyugodt maradni, hiszen úgy tűnt, hogy még nedvesebb lesz a pálya, de nem lehettünk benne biztosak. Rendkívül boldog vagyok.”
Magnussen sikere miatt természetesen a Haas teljes csapatánál nagy a boldogság. Günther Steiner csapatfőnök szerint már kijárt nekik az ilyen eredményekből.
„Hét éve vártunk erre a pillanatra. Nagyon keményen dolgoztunk, és ez ismét megmutatja, hogy az elhivatottság és a kemény munka kifizetődik – vélekedik Steiner. – Persze jókor kell jó helyen lenni, de úgy érzem, hogy mi ezt nem szerencsével, hanem kitartással értük el. Amikor kellett, Kevin előrukkolt egy olyan körrel, ami mindenkiénél jobb volt. A teljes csapat nevében csak annyit mondhatok neki, hogy köszönjük, ez elég jó ajándék a főnökünk számára.”
Az olasz szakember Gene Haasra, az istálló alapítójára és tulajdonosára célzott, majd az utolsó helyen végző Mick Schumacherre is kitért, akinek F1-es jövőjét illető esélyein vélhetően kicsit sem javított a csapattársa diadala.
„Mick elég gyors volt az átmeneti gumikon, de amikor felkerültek a száraz pályára alkalmas abroncsok, nem érezte magát annyira kényelmesen az autóban – árulta el Steiner. – Most viszont a szombati napra koncentrálunk, hiszen még mindig harcban vagyok a konstruktőri tabella nyolcadik helyéért.”
Max Verstappennek meg kell elégednie a második rajthellyel az idény utolsó sprintfutamán, ám a kétszeres világbajnok nem különösebben csalódott emiatt. A változó időjárási körülmények – amik hasonlóan alakulhatnak a hétvége hátralévő részében is – még rajta is kifogtak, de Verstappen azt is elmondta, miért nem sikerült annyira jól a Q3-as köre.
NOVEMBER 11., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:11.853 | |||||
Időmérő: 1. Magnussen 1:11.674 | |||||
NOVEMBER 12., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 16.30–17.30 | |||||
Sprint: 20.30–21.30 | |||||
NOVEMBER 13., VASÁRNAP | |||||
A verseny (71 kör, 305.879 km) rajtja: 19.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | |||||
November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
„Blokkoltak a kerekeim a nyolcas kanyarba bemenet, és ez a pole-omba került – emlékezett vissza a holland. – Nehezek voltak a körülmények, és mérlegelnünk kellett, mennyire nyomhatjuk keményen, hiszen nem akartunk túl nagy hibát véteni, ami sokba került volna. Jónak tűnnek a szombati esélyeink, de ilyen viszonyok között sosem tudhatjuk. Fogalmunk sincs, mi vár ránk a sprintfutamon az időjárást illetően, de ez teszi Interlagost különlegessé mindenki számára.”
Bár a hol eleredő, hol elálló eső megnehezítette a versenyzők dolgát, nagyobb hibát nem láttunk az időmérőn egészen addig, amíg George Russell „el nem ásta” a Mercedesét a Q3 elején. A brit versenyző elismerte, hogy nem éppen a legjobb döntést hozta akkor, amikor az autóját visszaforgatva próbált visszatérni a pályára, ráadásul a kavicságyban tett látogatásával plusz munkát adott a szerelőinek.
„Vegyesek az érzéseim ezt az időmérőt illetően – mondta Russell. – Egyedülálló élményt jelentett a Q3, de az utolsók között hajtottunk a pályára, és a kör előrehaladtával egyre jobban rákezdett az eső. Sokkal nedvesebb volt az aszfalt az utolsó kanyarban, mint egy körrel korábban, így elveszítettem az uralmat az autó felett a négyes kanyarban. Annyira pattogott a fejem, hogy a fejtámlám is eltört. Ezután megpróbáltam visszaforgatni az autót, de a hátsó kerekek elakadtak a kavicságyban, szóval nem ez volt a legjobb döntés a részemről. Sok kavicsot szedtem fel, szóval a srácoknak szét kell szedniük az autót, hogy az összes kis darabot kiszedjék belőle.”
Újabb taktikai bakit vétett a Ferrari Brazíliában, ugyanis egyedül Charles Leclerc próbálkozott átmeneti esőgumikon a Q3 elején. Persze arra a maranellóiaknál sem számíthattak, hogy Russell kicsúszása megkavarja az utolsó szakasz menetét, ám Leclerc már az időmérő végén egy ironikus „Szép volt srácokkal” jelezte a csapatának, hogy valamit ismét nagyon elnéztek.
„Beszélek a csapattal, hiszen rá kell jönnünk, mit tehetnénk jobban ilyen körülmények között – mondta később már kissé nyugodtabban a monacói. – Vártuk az esőt, ami egyáltalán nem érkezett meg. Roppant csalódott vagyok, hiszen jó volt a tempónk. Elfogadtam a csapat döntését, amely szerint átmeneti gumikon küldtek ki, de egyszerűen nem jött az eső. Az autónk viszont még mindig gyors, szóval túl kell lépnünk ezen. Keményen nyomom majd, hogy javítsak néhány pozíciót a sprintfutamon.”
1. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:11.674 | átlag: 216.429 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:11.877 | 0.203 |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 1:12.059 | 0.385 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.263 | 0.589 |
5. | Carlos Sainz Jr.* | spanyol | Ferrari | 1:12.357 | 0.683 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:12.425 | 0.751 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:12.504 | 0.830 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.611 | 0.937 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:15.601 | 3.927 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | idő nélkül | – |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:11.631 | 0.750 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:11.675 | 0.794 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:11.678 | 0.797 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.140 | 1.259 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.210 | 1.329 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:15.095 | 1.989 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.197 | 2.091 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:15.486 | 2.380 |
19. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:16.264 | 3.158 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:16.361 | 3.255 |
* öt rajthelyes büntetés motorcsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Norris | 1:13.106 | 1. | Verstappen | 1:10.881 |
2. | Hamilton | 1:13.403 | 2. | Sainz | 1:10.890 |
3. | Alonso | 1:13.542 | 3. | Leclerc | 1:10.950 |
4. | Vettel | 1:13.597 | 4. | Russell | 1:11.318 |
5. | Pérez | 1:13.613 | 5. | Norris | 1:11.377 |
6. | Verstappen | 1:13.625 | 6. | Alonso | 1:11.394 |
7. | Magnussen | 1:13.954 | 7. | Magnussen | 1:11.410 |
8. | Albon | 1:14.324 | 8. | Pérez | 1:11.456 |
9. | Gasly | 1:14.371 | 9. | Hamilton | 1:11.539 |
10. | Stroll | 1:14.398 | 10. | Ocon | 1:11.587 |
11. | Russell | 1:14.427 | 11. | Albon | 1:11.631 |
12. | Leclerc | 1:14.486 | 12. | Gasly | 1:11.675 |
13. | Ocon | 1:14.663 | 13. | Vettel | 1:11.678 |
14. | Sainz | 1:14.680 | 14. | Ricciardo | 1:12.140 |
15. | Ricciardo | 1:14.931 | 15. | Stroll | 1:12.210 |
16. | Latifi | 1:15.095 | |||
17. | Csou | 1:15.197 | |||
18. | Bottas | 1:15.486 | |||
19. | Cunoda | 1:16.264 | |||
20. | Schumacher | 1:16.361 |