BALHÉVAL INDULT A SZINGAPÚRI HÉTVÉGE. Nem sokkal az első szabadedzés kezdete előtt látott napvilágot a hír, miszerint a Red Bull és az Aston Martin szabálysértést követett el tavaly a költséghatár túllépésével. Ráadásul a feltételezések alapján előbbi istálló, amely végül Max Verstappen révén elhódította az egyéni világbajnoki címet, jelentős mértékben túlköltekezett. Persze a vb-párharc sokba került a Red Bull számára, de sokakban felmerült a kérdés, hogy a konstruktőri vb-t csupán a hetedik helyen záró Aston Martinnál mire költöttek annyi pénzt... BALHÉVAL INDULT A SZINGAPÚRI HÉTVÉGE. Nem sokkal az első szabadedzés kezdete előtt látott napvilágot a hír, miszerint a Red Bull és az Aston Martin szabálysértést követett el tavaly a költséghatár túllépésével. Ráadásul a feltételezések alapján előbbi istálló, amely végül Max Verstappen révén elhódította az egyéni világbajnoki címet, jelentős mértékben túlköltekezett. Persze a vb-párharc sokba került a Red Bull számára, de sokakban felmerült a kérdés, hogy a konstruktőri vb-t csupán a hetedik helyen záró Aston Martinnál mire költöttek annyi pénzt...
AMIHEZ A FERRARI-RAJONGÓK MÁR HOZZÁSZOKTAK... A Red Bulltól nem megszokott hiba vetett véget Verstappen álmaink a szingapúri pole pozícióról. A címvédő autójába ugyanis kissé kevesebb üzemanyagot töltöttek, mint ami szükséges lett volna ahhoz, hogy kellő számú kört teljesítsen a Q3 végéig, és maradjon az FIA szabályai által előírt mennyiségű az időmérőt követő vizsgálatokra. A Ferrari rajongói ilyenen valószínűleg már meg sem lepődtek volna, a Red Bullnál viszont nemigen láttunk ilyen bakit az utóbbi időben.
Verstappen egyébként nem fogadta jól, amikor csapata kétszer is arra kérte, hogy hajtson be a bokszutcába a gyors köre végén. Már a csapatrádión is hangot adott a dühének, a leintést követően pedig egyszerűen elfogadhatatlannak nevezte a hibát. A második vb-címére tovább váró holland nem az a versenyzője a mezőnynek, aki leszegett fejjel tűri, ha önhibáján kívül marad le egy pole-ról.
A MOTOROSOK BÁTRABBAK LENNÉNEK? Vasárnap nemcsak az autó- , hanem a motorsport királykategóriájában is rendeztek versenyt, ráadásul a MotoGP Thaiföldi Nagydíján szingapúrinál jóval nagyobb eső, ennek következtében pedig sokkal keményebb körülmények nehezítették a versenyzők dolgát.
MEGVAN AZ ÉV SPORTBÍRÓJA. Eseménydús versenyt hozott az idény 17. állomása, legalábbis ha a kiesők számát tekintjük. A lassan felszáradó pályán sokan hibáztak, a hat kieső több mint fele a fallal (vagy egymással) való találkozás miatt volt kénytelen feladni a versenyt, ám a befutók közül is akadt, aki a verseny alatt megjárta valamelyik bukóteret vagy akár a falat enyhén eltalálta. A hibázók közül azonban nem csak a versenyzőket érdemes kiemelni – az alábbi videó bemutatja azt a sportbírót, aki simán lengette a zöld zászlót, miután Cunoda Juki belehajtott a gumifalba.
SERGIO PÉREZ, AZ UTCAI PÁLYÁK MESTERE. Negyedik futamgyőzelmét aratta a mexikói pilóta múlt vasárnap, ráadásul a négyből három sikerét nem klasszikus versenypályán érte el. Pérez így elmondhatja, hogy Bakiban, Monacóban és Szingapúrban is pezsgőzhetett már a dobogó legfelső fokán.
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 2:02:15.238* | |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.595 mp h. | |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 15.305 mp h. | |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 26.133 mp h. | |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 58.282 mp h. | |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:01.330 p h. | |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:03.825 p h. | |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:05.032 p h. | |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:06.515 p h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:14.576 p h. | |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.844 p h. | |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:37.610 p h. | |
13. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | George Russell | brit | Mercedes | 2 kör h. | |
FELADTÁK | Megtett körök | Kiesés oka | |||
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 34 | feladta | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 26 | feladta | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 25 | feladta | |
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 20 | feladta | |
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 7 | feladta | |
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 6 | feladta | |
*:Pérez utólag 5 másodperces időbüntetésben részesült |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 11 | 13 | 15 | 5 | 341 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 8 | 14 | 3 | 237 |
3. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 15 | 3 | 235 |
4. | George Russell | – | 7 | 15 | – | 203 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 8 | 15 | 2 | 202 |
6. | Lewis Hamilton | – | 6 | 15 | 2 | 170 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 13 | 1 | 100 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 12 | – | 66 |
9. | Fernando Alonso | – | – | 11 | – | 59 |
10. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
11. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | – | 29 |
12. | Sebastian Vettel | – | – | 7 | – | 24 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 6 | – | 23 |
14. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
15. | Lance Stroll | – | – | 6 | – | 13 |
16. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
19. | Alexander Albon | – | – | 3 | – | 4 |
20. | Nyck de Vries | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 576 |
2. | Ferrari | 439 |
3. | Mercedes | 373 |
4. | McLaren-Mercedes | 129 |
5. | Alpine-Renault | 125 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 52 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 37 |
8. | Haas-Ferrari | 34 |
9. | AlphaTauri-Honda | 34 |
10. | Williams-Mercedes | 6 |