Óriási meglepetésre George Russell szerezte meg a pole pozíciót, így pályafutása során először várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle Carlos Sainz Jr. indulhatott, míg a második sorból Charles Leclerc és Lando Norris rugaszkodhatott el.
JÚLIUS 29., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1.Sainz 1:18.750 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.445 | |||||
JÚLIUS 30., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Latifi 1:41.480 | |||||
Időmérő: 1. Russell 1:17.377 | |||||
JÚLIUS 31, VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Russell | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Az időmérő utolsó szakaszában DRS-problémákkal küszködő Lewis Hamilton a nyolcadik, míg a motorgondok miatt az utolsó percekben mért kör nélkül maradó Max Verstappen a tizedik helyre kvalifikálta magát. A hollandnál ráadásul az erőforrást is ki kellett cserélni, s hozzá hasonlóan a 11. helyről induló csapattárs, Sergio Pérez, valamint Pierre Gasly autójába is új motorelemeket kellett szerelni, azonban még előbbi kettőnek ezért nem járt büntetés, utóbbit a rajtrács végére sorolták vissza.
A fenyegető sötét felhők tovább fokozták az izgalmakat, hiszen már a start előtt is lógott az eső lába, és néhány csepp megjelent a kameraképeken a felvezető kör során. Az időjárás-előrejelzések szerint nagy égi áldásra volt kilátás a 70 körös versenyen, amelynek a legnagyobb kérdése az volt, a Mercedes képes lehet-e a győzelemre, illetve hogy a Ferrarinak sikerül-e kihasználnia a Red Bullok rossz rajtpozíciójából adódó remek lehetőséget.
A gumikérdés már a futam előtt eléggé megosztotta a mezőnyt, a versenyzők fele, köztük az élről elrugaszkodó Russell lágy, míg a többiek, beleértve a Ferrari duóját is, a közepes keverék mellett tette le a voksát, vagyis izgalmas stratégiai harcra lehetett számítani.
Russell jól rajtolt, sikerült megtartania a vezetést, mögé Sainz, Leclerc, Norris sorrendben sorolt be az első négyes, míg ötödikként a mindkét Alpine-t maga mögé utasító Hamilton érkezett. Esteban Oconékat Vertsappen vezérletével a Red Bull kettőse követte, míg hátrébb többek között Alexander Albon és Kevin Magnussen autója is megsérült – a pályára kerülő törmelék miatt rövid ideig virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe.
Russell viszonylag nagy léptekben szakította le magáról a két Ferrarit, a harmadik körben már majdnem 3 másodperccel vezetett Sainz előtt, akit szorosan követett a márkatárs a harmadik pozícióban. Hátrébb a vb-éllovas használta ki az előtte haladó Alonso hibáját, majd felzárkózott Oconra, míg a csapattárs a kétszeres bajnokot támadta.
A „vörös bikák” a hetedik körben meg is előztek egy-egy Alpine-t: Verstappen Ocon, Pérez Alonso mellett ment el, előbbi a hatodik, utóbbi a nyolcadik pozícióba lépett fel.
A holland felzárkózott a Hamilton, Norris kettősre, s miután a hétszeres világbajnok maga mögé utasította a honfitársát, a vb-éllovas sem tétovázott, s azonnal megelőzte a mclarenest. A kettős lemaradása ekkor nagyjából 8 másodperc körül mozgott a harmadik Leclerc-hez képest.
Bár a 13. körben Pérez is lehagyta Norrist, s Verstappen is remek tempót diktált, a Red Bullnál lehetett kisebb pánik, mivel a holland rövidesen motorgondokra panaszkodott a rádión, de ezúttal a csapat kontrollálni tudta a helyzetet, és a címvédő teljesítménye sem esett vissza.
Az élmezőnyből elsőként Norris hajtott ki kerékcserére, a McLarent hamarosan többen is követték, miközben Sainz felért DRS-távolságon belülre Russellhez. A Mercedes britje a 17. körben ki is állt friss közepesekért, s hozzá hasonlóan a címvédő is új sárga jelzésű Pirelliket kapott. Russell viszonylag lassú kiállására a Ferrari is reagált, a következő körben Sainzot kihívta a bokszba, de amellett, hogy az ő cseréje sem sikerült tökéletesen, az új közepesekkel biztossá vált, kétkiállásos stratégián van.
A Ferrariéhoz hasonló taktikát választott a Mercedes is, méghozzá Hamiltonnal, a brit a 20. körben állt ki, s egy pozíciót bukva Verstappen mögött tért vissza a pályára. A cseréknek köszönhetően időközben élre álló Leclerc a 22. körben váltott, s noha Russell mögött tért vissza a pályára, a csapattársát sikerült megelőznie az elhúzott első etapjának köszönhetően.
Russell tehát visszavette a vezetést, míg mögötte Leclerc, Sainz, Verstappen, Hamilton sorrend alakult ki az első ötösben az első kiállások lezajlásával. A Mercedes azonban ezúttal nem igazán tudta leszakítani a Ferrarit, Leclerc már a 28. körben offenzívát indított a brit ellen, igaz, akkor még nem sikerült előznie. Nem úgy, mint a 31.-ben, amikor az 1-es kanyarnál kívülről körbeautózta az „ezüstnyilat”, és az élre állt.
A 38. körben Verstappen felért Sainzra az egyre inkább csepergő esőben, amitől a spanyol jelentése szerint eléggé csúszott a pálya is. A második kerékcserék sorát a Red Bull-os nyitotta meg, aki elé vágásra készült Russell-lel és Sainzcal szemben. Noha a Mercedes azonnal reagált, és a következő körben kihívta a britet, Verstappennek ez is elég volt ahhoz, hogy megelőzze riválisát.
Russell-lel azonos körben Leclerc is megérkezett a bokszba, s bár a Red Bull előtt tért vissza, a hideg keményeken nagyon rossz volt a tapadása, amit Verstappen azonnal kihasznált, és a 41. körben megelőzte. A Red Bull öröme azonban nem tarthatott sokáig, a címvédő megforgott, és a negyedik helyre esett vissza, aminek révén Leclerc elméletben visszavette a vezetést, hiszen csak a második cseréjét még nem teljesítő Sainz és Hamilton haladt előtte.
Verstappen azonban nem vesztett tempót, s a 44. körben újra felzárkózott Leclerc-re, majd a következő körben meg is előzte az SF-75-öst! Sainz a 48. körben szánta el magát cserére, az újabb lassabb kiállás után az ötödik pozícióban tért vissza, míg hátrébb Daniel Ricciardo kiforgatta Lance Strollt – az ausztrál 5 másodperces időbüntetést kapott baleset okozásáért. Az élen ekkor Hamilton állt Verstappen és Leclerc előtt, igaz, a britre még várt egy kerékcsere.
A hétszeres világbajnok az 52. körben Sainz mögött tért vissza, miközben csapattársa, Russell Leclerc-t kergette a második helyért, s három körrel később sikerült is megelőznie a keményen továbbra is látványosan küszködő monacóit. A Scuderia – látva a szenvedést – az 55. körben harmadszor is kihívta a pilótát, aki a lágyakon a hatodik pozícióban jött vissza.
Verstappen előnye akkor már a 8 másodpercet közelítette az élen Russell előtt, akit Sainz, Hamilton és Pérez követett a top 5-ben. Közülük a lágyon futó hétszeres bajnok diktálta a legjobb tempót, s több leggyorsabb kört is jegyezve lopta a távolságot Sainz mögött. A brit a 61. körben ért fel DRS-távolságon belülre, és két körrel később fellépett a harmadik helyre.
Hamilton rövidesen megérkezett a csapattársára is, és a 66. körben átvette a második pozíciót Russelltől. A 68. körben Valtteri Bottas alatt megadta magát az Alfa Romeo, ezért virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe.
A mezőny az utolsó előtti körben már zöld jelzést is kapott, s noha egyre jobban csepegett, a sorrend már nem változott. Verstappen nagy győzelmet aratott, s pályafutása 28. sikerének köszönhetően 80 pontra növelte előnyét az összetettben. Másodikként a leggyorsabb kört is jegyző Hamilton látta meg a kockás zászlót, míg a dobogó alsó fokára Russell állhatott fel.
Negyedikként Sainz szelte át a célvonalat, majd Pérez, Leclerc, Norris, Alonso, Ocon és Vettel egészítette ki az első tízest.
Folytatás augusztus 26–28-án a Belga Nagydíjjal.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 7.834 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 12.337 mp h. |
4. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 14.579 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 15.688 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 16.047 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.300 p h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 2 kör h. |
20. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 5 kör h. |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 8 | 10 | 11 | 3 | 258 |
2. | Charles Leclerc | 3 | 5 | 10 | 3 | 178 |
3. | Sergio Pérez | 1 | 6 | 11 | 2 | 173 |
4. | George Russell | – | 5 | 12 | – | 158 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 6 | 11 | 2 | 156 |
6. | Lewis Hamilton | – | 6 | 12 | 2 | 146 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 10 | 1 | 76 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 10 | – | 58 |
9. | Valtteri Bottas | – | – | 7 | – | 46 |
10. | Fernando Alonso | – | – | 9 | – | 41 |
11. | Kevin Magnussen | – | – | 5 | – | 22 |
12. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | – | 19 |
13. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 16 |
14. | Sebastian Vettel | – | – | 5 | – | 16 |
15. | Mick Schumacher | – | – | 2 | – | 12 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
17. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 5 |
18. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 4 |
19. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 431 |
2. | Ferrari | 334 |
3. | Mercedes | 304 |
4. | Alpine-Renault | 99 |
5. | McLaren-Mercedes | 95 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | Haas-Ferrari | 34 |
8. | AlphaTauri-Honda | 27 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 20 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |