F1: a nagyipari legózás mesterei – megérkeztek a csapatok kamionjai a Hungaroringre

Vágólapra másolva!
2022.07.26. 15:38
A Hungaroringen gőzerővel zajlanak az előkészületek a hétvégi Magyar Nagydíjra. Lenyűgöző, hogy félig-meddig már állnak azok a motorhome-ok, amelyek vasárnap délután még az 1500 kilométerre fekvő Le Castellet-ben szolgálták a csapatok kényelmét.
Megérkeztek a csapatok kamionjai a Hungaroringre – A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK (Fotók: Földi Imre)
Megérkeztek a csapatok kamionjai a Hungaroringre – A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK (Fotók: Földi Imre)


Kedden már gyakorlatilag egy gombostűt sem lehetne leejteni a Hungaroring épülő-szépülő paddockjában, ahová a múlt hétvégi Francia Nagydíjat követően máris megérkeztek a csapatok felszereléseit szállító kamionok. A garázsok mögötti terület ilyenkor rendre olyan, mint egy felbolydult méhkas, hiszen a szakembereknek minimális idő leforgása alatt kell egy teljes „lakótelepet” felépíteniük. Az istállók munkatársainak és vendégeinek kényelmét szolgáló többszintes motorhome-ok minden igényt kielégítenek a konyhától kezdve a masszázsszobán át az irodákig, így képzelhetjük, milyen megfeszített, egyben precíz munkára van szükség ahhoz, hogy ezek az épületek két-három nap leforgása alatt 1500 kilométerrel arrébb pompázzanak teljes nagyságukban.

Érthető, hogy az erőltetett menet miatt az építőmesterek nem kedvelik különösebben az ilyenkor bámészkodókat, és mi sem érezzük magunkat kimondottan kényelmesen, amikor egy félemeletnyi épületblokk himbálózik a fejünk felett egy daruláncról lelógva. Ezeket a mobil szerkezeteket úgy alkották meg, hogy az egyes paneleket a lehető legkönnyebben össze lehessen „legózni”, de ehhez ipari járművekre és speciális eszközökre van szükség, melyeket a csapatok már hónapokkal ezelőtt kibéreltek az erre szakosodott magyar cégektől. A láthatósági mellény vagy póló alapvető viselet, de sisak nélkül sem érdemes bemerészkedni az építési területre – így is csodával határos, hogy nem történik több baleset ezekben a napokban.

Mivel a paddockba nemcsak a motorhome-ok különböző elemeit, hanem a mérnöki irodaként és tárolóhelyként funkcionáló kamionokat is be kell állítani, óriási precizitásra és együttműködésre van szükség, hogy a szomszédos csapatok ne zavarják egymást. Lenyűgöző figyelni, ahogy a járműmonstrumok egymástól milliméterekre manővereznek, miközben az építési munkálatokat végzőkre is oda kell figyelniük. Amerre a szem csak ellát, munkagépeket látni, az állandó kalapálás és kiabálás zaja pedig egy idő után már fel sem tűnik.


De a boxutcában is folyamatos a munka, hiszen a garázsokat ugyanolyan tökéletesen fel kell szerelni, ahogy néhány napja Le Castellet-ben álltak, és ahogy érkezik a felszerelés, a technikusok úgy illesztenek mindent a helyükre, behangolva az elektronikai, számítástechnikai rendszereket is. Az autók is ebben az időszakban érkeznek meg – gyakorlatilag „atomjaikra” bontva: itt egy orrkúp, ott egy hátsó tengely, amott meg egy oldaldoboz, amelyek mind arra várnak, hogy értő kezek összeszereljék őket.

Látszik egyébként, micsoda rutinnal és tudással vannak felvértezve a szakemberek, mert bár mindenkin érződik a száz százalékos koncentráció, pániknak vagy idegességnek nyoma sincs, sőt, a Ferrari garázsából tekintélyes hangerővel szólnak az olasz popzene gyöngyszemei. A megfeszített munkát csak a néhány perces ebédszünet szakítja félbe, amikor a kollégák több papírszatyornyi gyorséttermi étellel a kezükben bukkannak fel – hiába, a csapatok szakácsai csak a hét második felében érkeznek meg, és valamiből addig is energiát kell nyerni.

A Hungaroringen tehát kezd minden formát ölteni ahhoz, hogy a hétvégén zökkenőmentesen lehessen megrendezni a 37. Magyar Nagydíjat, amely remélhetőleg kiemelkedő izgalmakkal ajándékozza meg a rajongókat.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik