F1: McGregor nem hozott szerencsét a Haasnak; ismét „bohócmódban” a Ferrari
NEM ÉPPEN EGYÜTTÉRZŐ KÉRDÉS RICCIARDÓNAK. Láthattunk néhány balesetet a múlt hétvégén, Daniel Ricciardo például már a második szabadedzésen összetörte a McLarenjét. A balesetet követően azonnal próbálták megtudni az ausztrál versenyző csapatánál, nem történt-e nagyobb baj, ám nem éppen az ilyenkor megszokott kérdést tették fel Ricciardónak. Ahelyett ugyanis, hogy arra kérdeztek volna rá, hogy jól van-e a versenyző, a mérnök az autó állapotára volt kíváncsi. Azért Ricciardo jelezte, hogy ő legalább nem sérült meg a balesetben. NEM ÉPPEN EGYÜTTÉRZŐ KÉRDÉS RICCIARDÓNAK. Láthattunk néhány balesetet a múlt hétvégén, Daniel Ricciardo például már a második szabadedzésen összetörte a McLarenjét. A balesetet követően azonnal próbálták megtudni az ausztrál versenyző csapatánál, nem történt-e nagyobb baj, ám nem éppen az ilyenkor megszokott kérdést tették fel Ricciardónak. Ahelyett ugyanis, hogy arra kérdeztek volna rá, hogy jól van-e a versenyző, a mérnök az autó állapotára volt kíváncsi. Azért Ricciardo jelezte, hogy ő legalább nem sérült meg a balesetben.
HIÁBA JÖTT A VÁRVA VÁRT ESŐ. Korábban úgy tűnt, hogy akár már a hétvége elején leszakadhat az ég Monacóban – némi plusz izgalmat okozva ezzel –, ám végül csak a futamon, vagyis annak is csupán a legelején nehezítette a versenyzők dolgát a nedves pálya. Ráadásul az eső egyben azt is jelentette, hogy némi csúszás, biztonsági autó mögött autózás és megszakítás után végül nagyjából a tervezettnél egy órával később kezdődhetett meg a futam.
NEM MINDEN SZTÁRVENDÉG HOZ SZERENCSÉT. A Haas vendégeként tekintette meg a monacói versenyt Conor McGregor, aki a futam előtt Mick Schumacherrel fotózkodott, és amikor megkérdezték az amerikai istálló esélyeiről, különleges eredményt jósolt a vendéglátóinak. Végül egyik Haas-versenyző sem tudta befejezni a futamot, s míg Kevin Magnussen kiesését „csupán” technikai probléma okozta, Schumacher az idény eddigi talán legcsúnyább balesetét szenvedte el az uszodánál.
Kinn járt a versenyhétvégén egyébként Gulácsi Péter is, aki nem meglepő módon a Red Bullnál vendégeskedett. A magyar válogatott és a Leipzig kapusa Max Verstappennel is összefutott, akinek bár nem sikerült nyernie Monacóban, az újabb dobogós helyezésével és Leclerc negyedik helyével tovább növelte az előnyét a világbajnoki összetettben.
A ROSSZ TAKTIKA LECLERC GYŐZELMÉBE KERÜLT. Egész hétvégén magabiztos teljesítményt nyújtott hazai pályán Charles Leclerc, ám nemhogy nem sikerült visszavennie a Barcelonában elveszített vb-vezetést, hatról kilenc pontra nőtt a hátránya Verstappennel szemben a pontversenyben. Emögött a Ferrari taktikai bakija állt, amire korábban is számtalanszor volt már példa a maranellói istállónál, Monacóban pedig megint sikerült valamit nagyon elszámolniuk.
Folytatódott tehát Leclerc pechsorozata Monacóban, s bár idén legalább már sikerült célba érnie, dobogóra továbbra sem állhatott az otthonában. Nem meglepő tehát, hogy a futam után azt nyilatkozta: megszokta már, hogy csalódottan megy haza a számára egyébként oly különleges versenyről.
PÉREZNEK LE KELL ÜLNIE, MIUTÁN NYERT. Hosszú futamot teljesített a mezőny Monacóban, s a végén leginkább a futamgyőztes Sergio Pérez örülhetett. Igaz, a mexikói versenyző néhány kellemetlen pillanatot is átélt, amikor a fél világ nézhette végig élőben, hogyan esik vissza az autójára ahelyett, hogy a hazája zászlaját a magasba emelve ünnepeltetné magát. Vagy az is lehet, hogy túlságosan sokkolta a siker...
NEM MARADHATOTT EL A MEDENCÉS ÜNNEPLÉS SEM. Jó ideje hagyomány a Red Bullnál, hogy ha valamelyik versenyzőjük arat győzelmet Monacóban, a teljes csapat előtt veti bele magát az osztrák istálló részlegén kialakított medencébe. A különleges ünneplés idén Péreznek járt ki, aki monacói első, összességében pedig harmadik futamgyőzelmet aratta a hercegségben.
| 1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:56.30.265 | |
| 2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1.154 mp h. | |
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1.491 mp h. | |
| 4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.922 mp h. | |
| 5. | George Russell | brit | Mercedes | 11.968 mp h. | |
| 6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 12.231 mp h. | |
| 7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 46.358 mp h. | |
| 8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 50.388 mp h. | |
| 9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 52.525 mp h. | |
| 10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 53.536 mp h. | |
| 11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 54.289 mp h. | |
| 12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 55.644 mp h. | |
| 13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 57.635 mp h. | |
| 14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:00.802 p h. | |
| 15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
| 16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
| 17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48 | feladta | |
| Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 24 | feladta | |
| Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 19 | feladta |
| PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 4 | 5 | 5 | 2 | 125 |
| 2. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 6 | 3 | 116 |
| 3. | Sergio Pérez | 1 | 4 | 6 | 1 | 110 |
| 4. | George Russell | – | 2 | 7 | – | 84 |
| 5. | Carlos Sainz | – | 4 | 6 | – | 83 |
| 6. | Lewis Hamilton | – | 1 | 6 | – | 50 |
| 7. | Lando Norris | – | 1 | 5 | 1 | 48 |
| 8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | – | 40 |
| 9. | Esteban Ocon | – | – | 5 | – | 30 |
| 10. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | – | 15 |
| 11. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | – | 11 |
| 12. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
| 13. | Fernando Alonso | – | – | 3 | – | 10 |
| 14. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 6 |
| 15. | Sebastian Vettel | – | – | 2 | – | 5 |
| 16. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
| 17. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 2 |
| 18. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 1 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Red Bull-Honda | 235 |
| 2. | Ferrari | 199 |
| 3. | Mercedes | 134 |
| 4. | McLaren-Mercedes | 59 |
| 5. | Alfa Romeo-Ferrari | 41 |
| 6. | Alpine-Renault | 40 |
| 7. | AlphaTauri-Honda | 17 |
| 8. | Haas-Ferrari | 15 |
| 9. | Aston Martin-Mercedes | 7 |
| 10. | Williams-Mercedes | 3 |








