Az FIA azért vezette be a résztvevők fejlesztésekre és üzemeltetésre használható költségvetésének limitjét, hogy korlátot szabjon a nagy csapatok költekezésének, és egyenlőbb feltételeket teremtsen. Horner szerint azonban nem számoltak az üzemanyagok és az általános rezsi költségeinek növekedésével, ami bajba sodorhat több alakulatot.
„Az FIA-nak sürgősen számításba kell vennie az infláció hatását. Ha nem teszi, hét istálló is lemaradhat az idény utolsó négy versenyéről – mondta Horner. – Az infláció főleg a középcsapatokat sújtja hátrányosan, az év második felében még magasabbak lehetnek a költségek.”
A költségvetési korlátot átlépő gárdák büntetést kockáztatnak, és bár Horner látszólag a kis csapatok miatt aggódik, egyesek szerint a Red Bull esetleges túlköltekezése miatt akarja elérni, hogy emeljék meg a 140 millió dolláros keretet.
Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke úgy véli, mindannyiuknak készen kell állnia az inflációra, nem támogatja Horner törekvéseit.
„Az idény megtervezése azzal kezdődött, hogy összeállítottuk a költségvetést, és számoltunk az inflációval is, hogy ne érjen minket meglepetés. A legtöbb csapat így tervez, és ha mi meg tudjuk oldani, a többieknek sem lehet gondjuk ezzel – mondta Szafnauer. – Rugalmasnak kell lenni, ami az F1-ben azért elvárható. Ha egy istálló húszmillió dollárt szán a fejlesztésekre, és hárommillióval megnő a fuvarköltség, majd csak 17-ből fejleszt. Aki erre nem hajlandó, az FIA-hoz megy, panaszkodik, hogy emeljék meg a költségkeretet.”
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója sajátos módján csatlakozott a vitához: „A Ferrari aggódhat a költségvetési limit miatt, mert Carlos Sainz nem várt tempóban töri az autókat, és ez sok plusz kiadással jár.”