VETTEL-FELÜGYELŐ VISSZATÉRT. Sebastian Vettel sokoldalúságát nem kell bemutatni, és kedvenc tevékenységei közé tartozik a riválisok autóinak alaposan szemügyre vétele. A négyszeres világbajnok az imolai időmérő után is élt az adódó lehetőséggel – ezúttal a Ferrarin nézett meg néhány részletet. VETTEL-FELÜGYELŐ VISSZATÉRT. Sebastian Vettel sokoldalúságát nem kell bemutatni, és kedvenc tevékenységei közé tartozik a riválisok autóinak alaposan szemügyre vétele. A négyszeres világbajnok az imolai időmérő után is élt az adódó lehetőséggel – ezúttal a Ferrarin nézett meg néhány részletet.
AZ ESŐ MÁR PÉNTEKEN BEKAVART. Roppant eseménydús időmérőt hozott az idény negyedik fordulója, ugyanis (a sprintfutamos hétvége miatt péntekre előrehozott) időmérőn ötször kellett lengetni a piros zászlót, ami egyébként egyszer sem fordult elő azóta, hogy bevezették a jelenleg érvényben lévő, háromszakaszos kvalifikációt 2006-ban.
Izgalmakból addig sem volt hiány – például mindkét Mercedes-versenyző kiesett a Q2-ben, Vettel viszont bejutott az utolsó szakaszba –, de az időmérő végén még az eső is megérkezett a pálya környékére, ami miatt nem is tudták a tervezett módon befejezni a Q3-at. Ez a végeredményre is hatással volt, Kevin Magnussen például a negyedik helyről vághatott neki a sprintfutamnak.
NEHEZEN VISELTE SAINZ, HOGY HAMAR KIESETT. Az Ausztrál Nagydíj után az emilia-romagnai versenyt is igen hamar fel kellett adnia Carlos Sainz Jr.-nak. A spanyol versenyző ezúttal Daniel Ricciardóval ütközött az első körös helyezkedésben, amiért a pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Úgy tűnik viszont, hogy Sainz is nagyon szeretett volna ott tartózkodni, ugyanis az autójának mentése közben kis híján gyalog csatlakozott a mezőnyhöz.
IMOLAI RÉMÁLOM A FERRARI SZÁMÁRA. Bár nem kevesebb mint 20 ponttal távozott a maranellói istálló az egyik hazai futamáról, az idei erősorrendet tekintve ez elég gyenge eredménynek mondható Charles Leclerc-ék számára. A monacói versenyző nem igazán bírt a Red Bull-lal az imolai hétvégén, de így is dobogóra állhatott volna, ha nincs az a hibája a futam hajrájában. Sainzot a kavicságyban és Leclerc-t a gumifal mellett látni vélhetően sok Ferrari-rajongónak okozott szomorú pillanatokat.
KIBESZÉLTÉK LECLERC-T A HÁTA MÖGÖTT. A koronavírus-járvány sok mindent átírt az F1-ben is az elmúlt években, de Imolában hosszú idő után először figyelhettük élőben azokat a perceket, amelyek megelőzik a pódiumceremóniát, és amely során a top három helyezett először láthatja kívülről a verseny fontos pillanatait. Többek között Leclerc kicsúszását is megnézhették Verstappenék, ám a mémek készítőit természetesen megihlették az alábbi képsorok.
Az egyik leggyakoribb mozzanat, amely ilyenkor előkerült, a futam egy nem túl fontos, de annál nagyobb „háttértörténettel” bíró eseménye volt. A 41. körben ugyanis az élen autózó Verstappen lekörözte tavalyi világbajnoki riválisát, Lewis Hamiltont, aki nehéz versenyt futott Imolában, és csak a 13. helyen intette le a kockás zászló.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:32.07.986 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 16.527 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 34.834 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 42.506 mp h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 43.181 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 56.072 mp h. |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:01.110 p h. |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:10.892 p h. |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:15.260 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 6 | |
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 2 | 3 | 4 | 3 | 86 |
2. | Max Verstappen | 2 | 2 | 2 | 1 | 59 |
3. | Sergio Pérez | - | 2 | 3 | - | 54 |
4. | George Russell | - | 1 | 4 | - | 49 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 3 | - | 38 |
6. | Lando Norris | - | 1 | 3 | - | 35 |
7. | Lewis Hamilton | - | 1 | 3 | - | 28 |
8. | Valtteri Bottas | - | - | 3 | - | 24 |
9. | Esteban Ocon | - | - | 3 | - | 20 |
10. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 15 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 2 | - | 11 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 10 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 6 |
14. | Sebastian Vettel | - | - | 1 | - | 4 |
15. | Fernando Alonso | - | - | 1 | - | 2 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 |
17. | Alexander Albon | - | - | 1 | - | 1 |
18. | Lance Stroll | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Ferrari | 124 |
2. | Red Bull | 113 |
3. | Mercedes | 77 |
4. | McLaren-Mercedes | 46 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
6. | Alpine-Renault | 22 |
7. | AlphaTauri-Red Bull | 16 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 5 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |