DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ
A bahreini tesztelés harmadik napjával zárult a téli tesztidény. Miután a Haas logisztikai okokból nem tudott részt venni a csütörtöki nap első felében, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) engedélyezte, hogy bepótolják a kiesett időt, így az utolsó napot a többieknél egy órával hamarabb kezdhették meg.
A Haast szombat délelőtt a pénteki nap leggyorsabbja, Kevin Magnussen vezette. Egy órával a dán pilóta után munkába állhatott Lewis Hamilton (Mercedes), Carlos Sainz Jr. (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull), Lance Stroll (Aston Martin), Fernando Alonso (Alpine), Pierre Gasly (AlphaTauri), Lando Norris (McLaren), Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) és Nicholas Latifi (Williams) is.
A csapatok szerették volna kihasználni a felkészülésből hátralévő időt, így amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, a legtöbben máris birtokba vették a pályát. Kivéve Pérezt, akinek az autóját még nagyban szerelte a Red Bull a tesztnap elején. Végül kevesebb mint egy órát veszítettek csupán az osztrák istállónál, s nem sokkal azután, hogy Pérez is munkába állt, át is vette a vezetést. A Red Bull egyébként főként az oldalszekrényén és a padlólemezén módosított az utolsó tesztnapra.
Pérez sokáig az élen állt, ám a második óra elején Csou ugrott az első helyre. A Haasnál ezzel szemben ezen a napon is előjött egy technikai probléma – ezúttal vízszivárgás miatt kellett Magnussennek átmenetileg abbahagynia a körözést. A problémát azonban viszonylag gyorsan sikerült elhárítani, így az amerikai istállónak nem kellett újabb nagyobb időveszteséggel szembenéznie.
A délelőtti etap felénél Pérez kapcsolt rá ismét, és nemcsak Csou idejét javította meg közel egy másodperccel, de megautózta a bahreini teszt addigi leggyorsabb körét is. Ami a megtett köröket illeti, Hamiltonnak kevesebb mint három óra elég volt ahhoz, hogy átlépje az 50 körös határt, és a legszorgalmasabb versenyzőnek mondhassa magát az utolsó nap első óráiban. Kicsivel később Gasly, Csou és Sainz is elérte ezt a távot. Hamilton egy hosszabb versenyszimulációt is teljesített, aminek a végén behajtott a bokszutcába, és már nem láthattuk a pályán a hátralévő nagyjából fél órában.
Gasly azonban tovább rótta a köröket, így át is lépte a hétszeres világbajnokot a megtett körök tekintetében. Hiába tesztelhetett a többieknél egy órával többet a Haas délelőtt, Magnussen nem szállhatott harcba a legszorgalmasabb versenyző címéért, hiszen kiderült, hogy mégsem sikerült megoldani a technikai problémát, ami miatt a dán versenyző órákra a garázsban rekedt.
15 perccel a délelőtti etap vége előtt jött az újabb előre eltervezett piros zászlós megszakítás, hogy tesztelhessék a rajttechnológiát, és a versenyzők is teljesíthessenek egy startot. Pénteken mindkét ilyen szimuláció meghiúsult – délelőtt az Alfa Romeo, délután az Aston Martin adta meg magát a procedúra közben. Ezúttal nem adódott ilyen probléma, ám csak Gasly, Pérez, Stroll és Csou állt fel a rajtrácsra, a többiek inkább kicsivel hamarabb elkezdték az ebédszünetet.
Ami az időeredményeket illeti, Pérez volt a leggyorsabb délelőtt Csou és Gasly előtt, a francia versenyző tette meg ráadásul a legtöbb kört az első négy órában.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ
Az egyórás megszakítás után nyolc csapatnál történt váltás a pilótákat tekintve. Autóba ült Max Verstappen (Red Bull), George Russell (Mercedes), Charles Leclerc (Ferrari), Cunoda Juki (AlphaTauri), Sebastian Vettel (Aston Martin), Alexander Albon (Williams), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) és Mick Schumacher (Haas). Norris és Alonso folytathatta a délelőtt megkezdett munkát.
Délután kissé lassabban vették a birtokba a pályát a versenyzők, de jó hír volt, hogy a nap elején sok időt veszítő McLaren és Haas is visszatérhetett a pályára. Alig fél óra után azonban egy rövid időre virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, ugyanis a Williams jobb elejéről leszakadt egy kisebb elem, amelyet el kellett távolítani a pályáról.
Az első óra végén Vettel javított sokat, amivel egészen a harmadik helyig jött előre. Viszont nem sokkal azután, hogy Verstappen is megkezdte a munkát, a hollandé lett ez a pozíció. Sőt, nem kellett sok időnek eltelnie ahhoz, hogy a címvédő egészen az első helyig küzdje előre magát. Verstappen ráadásul elsőként ment be a héten 1:33 alá.
Később Leclerc került a legközelebb Verstappenhez, de a Ferrari versenyzője is csaknem fél másodperccel maradt el a címvédő idejétől. Bő másfél órával a tesztnap vége előtt Schumacher miatt lépett érvénybe néhány percre piros zászlós megszakítás. A német pilóta a célegyenesre ráfordulva pördült meg a még nem éppen üzemmeleg abroncsokon, ám magától vissza tudott térni a bokszutcába, így nem sokáig tartott a körözés szüneteltetése.
Az újraindítás után Leclerc autójára felkerültek a friss C4-es gumik, és letaszította Verstappent az első helyről. Schumachernek is sokat sikerült javítani, és előrejött az ötödik helyre, míg Cunoda hibázott a tízes kanyarban, de folytatni tudta a tesztelést. Bottas ennél rosszabbul járt, aki alatt megállt az Alfa Romeo 40 perccel a kockás zászló lengetése előtt. A finn versenyző miatt újra előkerült a piros zászló.
Az újabb újraindítás után Verstappen járt igen hasonlóan Schumacherhez, de a hollandnak is legfeljebb annyi baja lett a megforgásból, hogy elkoptatta az abroncsait. Sőt, a ritmusból sem nagyon zökkent ki, ugyanis alig néhány perccel később ismét az élre állt. Az utolsó negyedórában Russell és Norris szórakoztatta kicsit a nézőket, az oda-vissza előzgetéssel és feltartással azonban belerondítottak egymás gyors körébe.
Verstappennek ezzel szemben többször is tovább sikerült javítania a saját idején, így a bahreini teszt legjobb idejével zárta az élen az utolsó tesztnapot. A Red Bull versenyzője mögött Leclerc végzett, a harmadik pozícióba az utolsó pillanatokban Alonso zárkózott fel. A legszorgalmasabb versenyzőnek is a kétszeres világbajnok bizonyult, miután 122-szer ért körbe a bahreini pályán. A csapatok közül az Alfa Romeo jutott a legtöbb körig, egész pontosan 150-ig.
A csütörtök délelőtti időveszteség miatt a Haas nemcsak egy órával korábban kezdhette meg a körözést az utolsó napon, de plusz két órát is kapott azután, hogy a többiek befejezték a munkát. Bár Schumacher ezalatt is sok időt vesztegelt a garázsban, végül sikerült összehoznia egy 1:32.241-es kört, amivel a második helyre jött fel az összesítésben. A plusz 120 perc során Schumacher 29 kört tett meg.
Véget ért a téli tesztidőszak, legközelebb már éles körülmények között csap össze a mezőny a bahreini idénynyitón a jövő hétvégén.
AZ IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, A HARMADIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:31.720, C5, 53 kör
2. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:32.241, C3, 72 kör
3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:32.415, C4, 51 kör
4. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:32.698, C4, 122 kör
5. George Russell (brit, Mercedes) 1:32.759, C5, 71 kör
6. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:32.985, C3, 68 kör
7. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:33.002, C5, 57 kör
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda)** 1:33.105, C4, 43 kör
9. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:33.191, C2, 90 kör
10. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1:33.821, C4, 81 kör
11. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)** 1:33.959, C4, 82 kör
12. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)** 1:34.865, C4, 91 kör
13. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)** 1:34.905, C5, 68 kör
14. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:35.171, C3, 18 kör
15. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:35.634, C3, 94 kör
16. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)** 1:36.029, C3, 53 kör
17. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)** 1:36.217, C5, 78 kör
18. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)** 1:38.616, C2, 38 kör
* a tesztnap végén plusz két óráig, összesen plusz három óráig tesztelhetett a Haas
** csak délelőtt tesztelt
CSAPAT | MÁRCIUS 10. | MÁRCIUS 11. | MÁRCIUS 12. |
MERCEDES | Lewis Hamilton, George Russell | George Russell, Lewis Hamilton | Lewis Hamilton, George Russell |
RED BULL-HONDA | Sergio Pérez | Max Verstappen | Sergio Pérez, Max Verstappen |
MCLAREN-MERCEDES | Lando Norris | Lando Norris | Lando Norris |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Lance Stroll, Sebastian Vettel |
ALPINE | Esteban Ocon, Fernando Alonso | Esteban Ocon | Fernando Alonso |
FERRARI | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr. | Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc |
ALPHATAURI-HONDA | Pierre Gasly | Cunoda Juki | Pierre Gasly, Cunoda Juki |
ALFA ROMEO-FERRARI | Csou Kuan-Jü, Valtteri Bottas | Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü | Csou Kuan-Jü, Valtteri Bottas |
HAAS-FERRARI | Pietro Fittipaldi | Mick Schumacher, Kevin Magnussen | Kevin Magnussen, Mick Schumacher |
WILLIAMS-MERCEDES | Alexander Albon | Nicholas Latifi | Alexander Albon, Nicholas Latifi |