DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ
A Ferrari az első tesztnaphoz hasonlóan a második délelőttjén is remek tempót diktált, igaz, ezúttal végül nem sikerült az élen zárnia. Carlos Sainz Jr. ugyanis hiába javított nemegyszer a legjobbján, az utolsó negyedórában Daniel Ricciardo 1:20.355-ös kört repesztett, amivel átvette az első helyet, és már nem is engedte ki a kezei közül.
Az ausztrál mellett Pierre Gasly volt az, aki az utolsó órában folyamatosan közeledett még Sainzra, a franciának azonban nem sikerült előznie, és végül a harmadik hellyel kellett megelégednie.
A hármas ráadásul a pályán is igencsak aktív volt (Sainz volt a legszorgalmasabb 71 körrel, és Ricciardo, illetve Gasly is átlépte a 60-as határt ), mint ahogyan Mick Schumacher is, aki egymaga több kört tett meg az első négyórás etap során, mint csapata a teljes szerdai napon. Az amerikaiak tehát vissza tudtak hozni valamennyit az első napon elvesztett időből, nem úgy, mint az Alfa Romeo, amelyik megint több időt töltött a garázsban, mint az aszfaltcsíkon.
Valtteri Bottas autóját már korán reggel szerelni kellett, miután a hűtéssel adódott gond, és noha ezt követően ki tudott hajtani a garázsból, nem töltött el túl sok időt a pályán, amit jól mutat, hogy alig lépte át a 20 körös határt.
Helyszíni jelentések szerint az első teszten álcafestést használó gárda rejtegeti a leginkább a 2022-es gépet a fotósok elől, nagy kérdés, hogy vajon mit nem szeretnének annyira megmutatni a többieknek.
Nem a svájci-olasz csapat volt az egyetlen, amelyiknél felütötte valamilyen probléma a fejét: az Alpine a nyitható hátsó szárnyát nem tudta használni, a Williamsnél az üzemanyag-szivattyú szorult cserére, míg a Mercedesnél Lewis Hamilton szenvedett némileg az autó vezethetőségével, amit a több elfékezése jelzett.
A hétszeres világbajnok eleinte nem is volt túl aktív, azonban végül így is sikerült elérnie a 40-es határt.
A mercedeses mellett Schumacher is hibázott, a német 13-as kanyar kijáratánál forgott meg a Haasszal, az első piros zászlót azonban nem ő, hanem Sergio Pérez idézte elő. A mexikói alatt a 13-as kanyarban adta meg magát a Red Bull, az Auto Motor und Sport információi szerint váltógond okozta a leállást.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ
A tíz csapatból hat cserélt versenyzőt a tesztnap második felére. Pérez (Red Bull), Ricciardo (McLaren), Ocon (Alpine) és Gasly (AlphaTauri) maradt, George Russell (Mercedes), Sebastian Vettel (Aston Martin), Csou Kuan-jü (Alfa Romeo), Nicholas Latifi (Williams), Charles Leclerc (Ferrari) és Nyikita Mazepin pedig a tesztnap második négy órájában gyűjthette a köröket.
A folytatás első negyedórájában csendes volt a pálya, de aztán szépen lassan megkezdte a mezőny a délutáni gyakorlást. Az első órában Latifi volt a leggyorsabb a délután munkába állók közül, ám Ricciardo idejét sem ő, sem a többiek nem tudták megközelíteni. A mezőnyből egyébként Mazepint és Pérezt egyáltalán nem láthattuk a pályán az ebédszünet utáni első órában.
Kettejük közül aztán az előbbi kezdte meg hamarabb a munkát, míg az RB18-ason továbbra is nagyban dolgoztak a Red Bull szerelői. A Haasnál sem indult végül jól a délutáni gyakorlást, ugyanis mindössze kilenc megtett kör után szóltak Mazepinnek, hogy álljon félre az autóval, emiatt pedig a második alkalommal kellett lengetni a piros zászlót ezen a tesztnapon.
Később a Haasnál megerősítették, hogy az üzemanyagpumpával akadt probléma a VF-22-esben. A körözés egyébként nagyjából negyedórát állt, mielőtt a mezőny ismét birtokba vehette a pályát a tesztnap utolsó bő két órájára. Később először Ocon révén az Alpine, majd a Ferrari és az AlphaTauri, később pedig más csapatok is túllépték a 100 megtett kört.
Mazepin is csak nagyjából egy órát veszített a Haas leállásával – 90 perccel a tesztnap vége előtt az orosz versenyző ismét a pályára tudott hajtani. A Red Bullnál azonban ennél sokkal nagyobb volt a technikai probléma miatti időveszteség. Csupán szűk másfél óra volt hátra, amikor Pérez vissza tudott térni a pályára.
Nem sokkal később aztán változás történt az élen – Leclerc fél másodperccel szárnyalta túl Ricciardo addigi legjobb idejét. Bár a hátralévő időben többeknek is sikerült viszonylag sokat javítaniuk, csupán Gasly tudta megközelíteni Leclerc idejét, ami végül a második tesztnap legjobbja lett.
A versenyzők közül Gasly, a csapatokat tekintve pedig a Ferrari tette meg a legtöbb kört az első teszt második napján.
Folytatás pénteken 9 órától az első kollektív teszt harmadik napjával!
IDÉNY ELŐTTI ELSŐ TESZT, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:19.689, C3, 79 kör
2. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda) 1:19.918, C4, 147 kör
3. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.288, C4, 126 kör
4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.537, C3, 66 kör
5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:20.546, C3, 71 kör
6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:20.784, C3, 74 kör
7. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:21.430, C3, 78 kör
8. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:21.512, C3, 42 kör
9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes)* 1:21.531, C3, 47 kör
10. Csou Kuan-jü (kínai, Alpine) 1:21.885, C3, 71 kör
11. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:21.894, C3, 61 kör
12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)* 1:21.920, C3, 55 kör
13. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:21.949, C3, 66 kör
14. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:22.164, C3, 125 kör
15. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:22.288, C3, 21 kör
16. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:22.562, C2, 40 kör
* csak délelőtt tesztelt
CSAPAT | FEBRUÁR 23. | FEBRUÁR 24. | FEBRUÁR 25. |
MERCEDES | George Russell, Lewis Hamilton | Lewis Hamilton, George Russell | ?? |
RED BULL-HONDA | Max Verstappen | Sergio Pérez | Max Verstappen, Sergio Pérez |
MCLAREN-MERCEDES | Lando Norris | Daniel Ricciardo | Lando Norris, Daniel Ricciardo |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Sebastian Vettel, Lance Stroll | Lance Stroll, Sebastian Vettel | Sebastian Vettel, Lance Stroll |
ALPINE | Fernando Alonso | Esteban Ocon | Fernando Alonso, Esteban Ocon |
FERRARI | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr | Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc | Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr |
ALPHATAURI-HONDA | Cunoda Juki | Pierre Gasly | Pierre Gasly, Cunoda Juki |
ALFA ROMEO-FERRARI | Robert Kubica, Valtteri Bottas | Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü | Csou Kuan-jü, Valtteri Bottas |
HAAS-FERRARI | Nyikita Mazepin, Mick Schumacher | Mick Schumacher, Nyikita Mazepin | Nyikita Mazepin, Mick Schumacher |
WILLIAMS-MERCEDES | Nicholas Latifi, Alexander Albon | Alexander Albon, Nicholas Latifi | Nicholas Latifi, Alexander Albon |