F1: „Hiányzott a tempó” – Verstappen tudja, hogy javulniuk kell

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.12.10. 17:29
null
Verstappen tudja, hogy nem állnak jól egy körön, de a versenytempójuk bizakodásra adhat okot (Fotó: AFP)
A Formula–1-es idényzáró Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén még Max Verstappen zárt az élen, a villanyfényben azonban már Lewis Hamilton diktálta a tempót, és több mint 6 tized volt az előnye a negyedikként végző vb-riválisa előtt. A Mercedes versenyzője összességében elégedett is volt az autójával, nem úgy, mint Verstappen, aki tudja, egy körön még mindenképp javulniuk kell, ugyanakkor kiemelte, a hosszú etapokon már sokkal jobban állnak, ami bizakodásra adhat okot.

 

13. ABU-DZABI NAGYDÍJ
DECEMBER 10., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vertsappen 1:25.009
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691
DECEMBER 11., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.00–12.00
Időmérő: 14.00–15.00
DECEMBER 12., VASÁRNAP
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00

Az első szabadedzésen még úgy tűnt, némileg a Red Bullnak kedvezett jobban a Yas Marina Circuit átalakítása, a villanyfényben viszont már Mercedes-fölény rajzolódott ki egy körön. Lewis Hamilton 343 ezredet adott a kisebb meglepetésre másodikként záró Esteban Oconnak, míg a negyedik pozícióban érkező vb-rivális, Max Verstappen hátránya már több mint hat tized volt.

Hamilton tehát meglehetősen jó formában nyitott, előnye ugyanakkor némileg csalóka lehet, hiszen a közepes keveréken futott etapok alapján úgy tűnt, a Red Bullok nemcsak a németek szintjén vannak, hanem némileg meg is előzik őket versenytempóban. A címvédő pontosan ezért nagyon szoros csatára számít a folytatásban.

Rendben volt a mai nap. Tetszenek a változtatások a pályán is, szerintem így sokkal élvezetesebb vezetni rajta. Nyilván nagyon szoros a harc közöttünk, de sikerült elvégeznünk minden tervezett programot. Kicsit a sötétben tapogatózunk még azt illetően, hogy pontosan hogyan állunk hozzájuk képest, de abban biztos vagyok, hogy szuper közel leszünk egymáshoz, mint ahogyan az elmúlt hétvégéken is."

„Nem volt túl rossz érzés vezetni az autót. Jól kezdtünk, aztán a rossz irányba mentünk el, de a második edzés előtti változtatások javítottak a helyzeten. Most beleássuk magunkat az adatokba, hogy kitaláljuk, hogyan fejlődhetnénk tovább. A cél mindig az, hogy jobbá váljunk, de összességében elégedett vagyok."

„A hosszú etapomon (Sergio) Pérez mögött voltam, és megpróbáltam követni, most sem volt túl könnyű, de mindenképpen javult a helyzet a múltban tapasztaltakhoz képest."

Ami Hamiltont illeti, több pletyka is napvilágot látott azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes öt rajthelyes büntetés ellenében újra motort cserél a kocsijában, azonban ezt a vezető versenymérnök, Andrew Shovlin cáfolta.

„Egyáltalán nem tervezünk ilyesmit. Ha mégis ilyesmire kerülne sor, az azt jelentené, hogy valami probléma ütötte fel a fejét. Nem tűnik úgy, hogy jó ötlet lenne. Csakis abban az esetben cserélnénk, ha valami nagy gond lenne, és ha ez még be is következne, akkor sem az lenne az elsődleges terv, hogy új motort szereljünk az autóba."

A második edzésen nagy hátrányban záró Verstappen tudja, van még hová fejlődniük egy körön, a Red Bull versenytempójával ugyanakkor elégedett volt.

Még mindig tanulunk és próbálunk megérteni bizonyos dolgokat. Az világos, hogy egy körön nem a tervezettek szerint alakultak a dolgok, hiányzott a tempó, de úgy hiszem, hogy hosszabb távon már sokkal versenyképesebbek voltunk, és igazából ez a fontos" – magyarázta a több futamgyőzelme révén az összetettet továbbra is vezető holland, majd kitért az átalakításokra is.

Sokkal élvezetesebbé tette a vezetést. A gyorsabb kanyarok különben is mindig szórakoztatóbbak."

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is elismerte, hogy az egykörös tempójuk még nem az igazi, de bízik benne, hogy az időmérőig előrébb lépnek.

A Mercedes nagyon versenyképesnek tűnik. Az első és a második szektorban egyértelmű a fölénye, de a harmadikban visszajövünk. A hátrányunkat tehát a pálya elején és közepén szedjük össze, de még rengeteg idő áll a rendelkezésünkre, hogy javítsunk a tempón és megtaláljuk a megfelelő beállításokat."

Nyilván látjuk, hogy a motor milyen nagy előnyt biztosít a számukra, szóval nekünk más megközelítésből kell felépítenünk a körünket. Minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy minél előrébb kvalifikáljuk magunkat, aztán jöhet a verseny" – jelentette ki, és a várható stratégiákról is beszélt.

Úgy hiszem, a gumikopás kulcsfontosságú lehet, főleg a kilences kanyarban vannak eléggé nagy terhelésnek kitéve az abroncsok. Ötven-ötven százalék esélyt adok jelenleg annak, hogy egy vagy két kiállás lesz a versenyen. Kíváncsian várom, melyik stratégia válik majd be."

ABU-DZABI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:25.009 átlag: 223.642 km/ó 23 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:25.205 0.196 mp h. 27
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:25.355 0.346 25
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:25.363 0.354 24
5. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:25.378 0.369 23
6. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:25.625 0.616 26
7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:25.822 0.813 28
8. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:25.846 0.837 20
9. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:25.886 0.877 26
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:26.007 0.998 26
11. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:26.025 1.016 25
12. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:26.123 1.114 26
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:26.189 1.180 25
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:26.409 1.400 25
15. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:26.608 1.599 26
16. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:26.676 1.667 29
17. Jack Aitken brit Williams-Mercedes 1:27.481 2.472 27
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:27.487 2.478 27
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:27.698 2.689 24
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:28.305 3.296 22
ABU-DZABI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:23.691 átlag: 227.164 km/ó 26 kör
2. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:24.034 0.343 mp h. 29
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:24.083 0.392 29
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:24.332 0.641 25
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:24.400 0.709 26
6. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:24.495 0.804 27
7. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:24.532 0.841 26
8. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:24.557 0.866 29
9. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:24.844 1.153 29
10. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:24.940 1.249 27
11. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:24.959 1.268 26
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:25.108 1.417 27
13. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:25.153 1.462 27
14. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:25.195 1.504 27
15. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:25.385 1.694 26
16. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:25.440 1.749 23
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:25.549 1.858 29
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:25.687 1.996 22
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:25.784 2.093 27
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:26.336 2.645 26
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik