Bárhol is végez a szombati időmérőn Lewis Hamilton, legjobb esetben is csak a mezőny közepéről kezdheti meg az isztambuli versenyt. A hétszeres világbajnok így is komolyan veszi a kvalifikációt, és tisztában van azzal, hogy egyes versenyzőkön nehéz lesz átverekednie magát a futamon.
„Az első helyen kell végeznem, hogy minimalizáljam a veszteséget – szögezte le Hamilton. – Utána még meg kell értenem néhány dolgot az autóval és a hosszú etapokkal kapcsolatban, és a megfelelő egyensúlyt is meg kell találnom. Nehéz lesz előzni ezen a pályán. Az Alpine és a McLaren is folyamatosan előrelépett a szezonban, és nem tudom, ez hogyan sikerült nekik. Viszont jó látni, hogy egyre erősebbek, és remélem, jövőre is azok lesznek.”
Hamiltonnak vélhetően nem a mezőny végéről kell majd felzárkóznia, ahogyan azt tette Max Verstappen Szocsiban, és Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elárulta, hogy van-e esély újabb büntetésre az angol esetében.
„Megnéztük a szezonból hátralévő összes versenyt, és jól állunk a megbízhatóságot tekintve – árulta el a szakember. – Nyilván az utolsó dolog, amit szeretnénk, az, hogy elromoljon valami az egyik futamon, és utána újabb büntetést kapjunk. Persze a motor a teljesítményre is hatással van, hiszen a használatával folyamatosan csökken a lóerők száma. Most a tízhelyes büntetés ennek az elkerüléséhez is hozzájárul, de jobb csak tíz pozíciót veszíteni, mint a rajtrács végéről indulni. Nem valószínű, hogy bevállalunk még néhány helyet a hétvége folyamán, hiszen túl sok munkával jár mindez ezekben a napokban.”
OKTÓBER 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.178 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.804 | ||||
OKTÓBER 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
OKTÓBER 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 14.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||
November 14., 18.00 | Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo |
Ki kellene használnia a Red Bullnak Hamilton rajtbüntetését, ám eddig nem tűnnek túl fényesnek Max Verstappenék esélyei a jó eredményre. A holland versenyző kissé szenvedett pénteken, és eddig nem túl magabiztos a Red Bull isztambuli esélyeit illetően.
„A második edzésen kipróbáltunk néhány módosítást az első edzéshez képest, pedig már az sem sikerült túl jól – emlékezett vissza Verstappen. – Még mindig azon tanakodunk, mihez kellene kezdenünk. Remélhetőleg fejlődünk még a hétvége folyamán, különben nem néznek ki túl jól az esélyeink. Meglátjuk, mire leszünk képesek az éjszaka folyamán. Persze mások most a viszonyok ezen a pályán, mint korábban, és még nem rendelkezünk túl sok adattal, de előre kell lépnünk, hiszen a mai egyértelműen nem tartozik a legerősebb napjaink közé.”
Bár a csapattársa idejétől mindkét szabadedzésen elmaradt, Valtteri Bottas elégedetten fejezte be a pénteki napot Törökországban. A Mercedes versenyzője szerint az, hogy már nem annyira új az aszfalt az isztambuli pályán, nagyban hozzájárult a vezetés élvezeti szintjének növekedéséhez.
„Megfelelő a tapadás, úgy gondolom, jelenleg ez az egyik olyan pálya, amiről ez a leginkább elmondható – vélekedik Bottas. – Ez mindenképp élvezetőbbé tette a pályát, viszont emiatt a tavalyihoz képest teljesen másképpen kell beállítani az autót, amit így át kellett alakítanunk a nap folyamán. Az volt a legfontosabb ma, hogy alkalmazkodjunk a körülményekhez, és megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt. A második edzésen máris sokkal jobbnak éreztem az autót, nem adódott semmilyen nagyobb probléma, ezért úgy érzem, erős hétvége előtt állunk.”
Mindkét szabadedzést az első háromban zárta Charles Leclerc Törökországban, ám egyáltalán nem szeretné elbízni magát a Ferrari esélyeit illetően, sőt, úgy véli, a Mercedes és a Red Bull még rá tud tenni egy lapáttal a hétvége hátralévő részében.
„Jól éreztem magam egész nap, de persze nem dőlhetünk hátra, hiszen úgy gondolom, hogy a topcsapatok még nem fedtek fel mindent – mondta a monacói pilóta. – Mi még teli tankkal is jól mentünk, így eddig minden pozitívan alakul. Fontos elmondani, hogy ma még csak péntek van, szóval inkább leszegem a fejem, tovább dolgozom keményen, hogy finomhangoljam az autót, és tökéletesen sikerüljön az időmérő holnap. Elég versenyképesnek tűnünk, így nem változtatnék sok dolgon, viszont a versenytempót illetően úgy gondolom, hogy vár még ránk némi munka.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:24.178 | átlag: 228.287 km/ó | 26 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:24.603 | 0.425 mp h. | 24 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:24.654 | 0.476 | 27 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:24.842 | 0.664 | 28 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:24.860 | 0.682 | 25 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.909 | 0.731 | 30 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.347 | 1.169 | 26 |
8. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:25.382 | 1.204 | 30 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:25.383 | 1.205 | 26 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:25.459 | 1.281 | 24 |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:25.685 | 1.507 | 25 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:25.750 | 1.572 | 26 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:25.810 | 1.632 | 26 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.813 | 1.635 | 24 |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:25.863 | 1.685 | 28 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.933 | 1.755 | 24 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.361 | 2.183 | 29 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:26.424 | 2.246 | 28 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:26.636 | 2.458 | 25 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:27.019 | 2.841 | 28 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.804 | átlag: 229.306 km/ó | 30 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23.970 | 0.166 mp h. | 29 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:24.214 | 0.410 | 31 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:24.373 | 0.569 | 28 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:24.439 | 0.635 | 27 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.525 | 0.721 | 24 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:24.660 | 0.856 | 21 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:24.672 | 0.868 | 26 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:24.756 | 0.952 | 32 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.796 | 0.992 | 29 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:24.882 | 1.078 | 30 |
12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:24.903 | 1.099 | 34 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:25.020 | 1.216 | 31 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:25.060 | 1.256 | 23 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:25.143 | 1.339 | 27 |
16. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:25.229 | 1.425 | 30 |
17. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:25.307 | 1.503 | 30 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:25.358 | 1.554 | 29 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:25.480 | 1.676 | 26 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:25.698 | 1.894 | 25 |