Idén már nem először ütközött össze Lewis Hamilton és Max Verstappen, ezúttal ráadásul mindkettejük versenyének vége lett. Az esetet vizsgálják a sportfelügyelők, de természetesen a közvetlen érintettek is elmondták, mi történt az ő szemszögükből nézve.
Az ütközésért mindketten a másikat hibáztatják. Hamilton például úgy véli, hogy Verstappen pontosan láthatta előre, hogyan végződhet a manővere, mégsem vett vissza.
SZEPTEMBER 10., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.926 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:19.555 | ||||
SZEPTEMBER 11., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.246 | ||||
Sprintkvalifikácó: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Ricciardo | ||||
SZEPTEMBER 12., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Ricciardo, 2. Norris, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
„Kissé feszült vagyok, fáj a nyakam, de majd jól leszek – mondta a hétszeres világbajnok. – Ahogyan én emlékszem, olyan keményen versenyeztem, ahogyan csak lehetett. Megelőztem Landót, majd az élre álltam, aztán kimentem kerékcserére. Mikor visszatértem a pályára, láttam Danielt elmenni, és biztos akartam lenni abban, hogy hagyok egyautónyi helyet. Bementem az egyes kanyarba, majd a kettesbe, és aztán hirtelen Max az autóm tetején kötött ki. Ugyanazt kellett volna csinálnia, amit én is tettem a négyes kanyarban. Kimentem a külső ívre, és elég helyet hagytam. A versenyzés ilyen. Tudtam, mi következik, és ő is tisztában volt azzal, hogy a kerékvetőre hajtott, mégis megtette.”
Verstappen úgy véli, hogy nem önszántából ment rá a rázókörre, ugyanis Hamilton kényszerítette le a pályáról.
„Tudtuk, hogy szoros lesz az egyes kanyarban – emlékezett vissza a holland. – Hamilton bevágott elém a bokszutcából kijövet, nekem pedig le kellett mennem a zöld részre, nehogy összeérjünk. Kívülről kerültem meg, és nyilván rájött, hogy megpróbálok elé kerülni, szóval még inkább leszorított. Erre nem számítottam, mert egyáltalán nem volt szükség erre a lépésre. Még akkor is el tudott volna menni mellettem, ha autónyi szélességet hagy. Ráadásul szerintem úgyis az élen maradt volna, mégis továbbra is keményen nyomta ellenem. Aztán eljött a pillanat, amikor nem volt hova mennem. Rátolt a kerékvetőre, és ezért értünk össze.”
A versenyzők mellett Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is kifejtette véleményét, és szándékosságot lát Verstappen manőverében.
„A sportfelügyelők majd eldöntik, ki volt a hibás. Én viszont úgy gondolom, hogy taktikai szabálytalanság történt, hiszen Max tudhatta, hogy ha Lewis előtte marad, megnyeri a versenyt. Az azonban fontos, hogy a glória ma megmentette Lewis életét. Szörnyű baleset is történhetett volna, de ebbe bele sem akarok gondolni” – mondta Wolff.
Már a monzai futam alatt jelezték a sportfelügyelők, hogy kivizsgálják Hamilton és Verstappen ütközését, amelyről azóta a döntés is megszületett. Eszerint a holland versenyző volt a vétkes kettejük összeérésében, amiért három rajthelyes büntetést kapott a soron következő Orosz Nagydíjra. Az ítéletről bővebben itt olvashatnak! |
Christian Horner, a Red Bull vezetője nem vette jó néven a rivális istálló csapatfőnökének vádját, hiszen a véleménye szerint mindkét versenyző hibás volt az esetben, amit viszont nem hasonlítana össze Verstappen és Hamilton legutóbbi ütközésével.
„Ez az eset teljesen más, mint a silverstone-i – szögezte le Horner. – Maxnak joga volt kicsit több helyre a kettes kanyarba bemenet, de néha történnek ütközések. Csalódott vagyok, amiért Toto azt mondta, hogy szándékos hibáról volt szó. Szerintem ez szimpla versenybaleset volt, és szerencsére senki sem sérült meg. Persze mindkét oldallal lehet vitatkozni, de a középút azt jelenti, ha versenybalesetnek tituláljuk.”
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21:54.365 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1.747 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 4.921 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 7.309 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 8.723 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 10.535 mp h. |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 15.804 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 17.201 mp h. |
9. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 19.742 mp h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 20.868 mp h. |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 23.743 mp h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 24.621 mp h. |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 27.216 mp h. |
14. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 29.769 mp h. |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 51.088 mp h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 41 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 25 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 25 | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 3 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 10 | 12 | 4 | 226.5 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 10 | 12 | 4 | 221.5 |
3. | Valtteri Bottas | - | 8 | 9 | 2 | 141 |
4. | Lando Norris | - | 4 | 12 | - | 132 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 10 | - | 118 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 11 | - | 104 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 11 | - | 97.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 10 | 1 | 83 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | 1 | 66 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 10 | - | 50 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 9 | 1 | 45 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | 1 | 35 |
13. | Lance Stroll | - | - | 7 | - | 24 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
15. | George Russell | - | - | 3 | 1 | 15 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 362.5 |
2. | Red Bull-Honda | 344.5 |
3. | McLaren-Mercedes | 215 |
4. | Ferrari | 201.5 |
5. | Alpine-Renault | 95 |
6. | AlphaTauri-Honda | 84 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 59 |
8. | Williams-Mercedes | 22 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |