SZEPTEMBER 10., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.926 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:19.555 | ||||
SZEPTEMBER 11., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.246 | ||||
Sprintkvalifikácó: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Ricciardo | ||||
SZEPTEMBER 12., VASÁRNAP | ||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A Formula–1 történetének második sprintkvalifikációját rendezték Monzában, az először Silverstone-ban bemutatkozó 100 kilométeres esemény a péntekre előrehozott időmérő után következik, és a vasárnapi rajtsorrendről hivatott dönteni, méghozzá az előzetes elképzelések szerint még több akciót hozva, szórakoztató módon.
A nagy izgalom azonban Nagy-Britannia után Olaszországban is elmaradt, amit követően a Red Bull mexikói versenyzője, Sergio Pérez éles kritikával illette a formátumot. „Semmi sem történik, nem látom értelmét a sprintkvalifikációnak. El tudom képzelni, hogy a rajongók és a versenyzők számára is unalmas. Nem ad semmi pluszt. Nyilván azért találták ki, hogy jobbá tegyék a show-t, szóval majd meglátjuk, miként értékelnek a szurkolók."
„A problémát az jelenti, hogy a jelenlegi autók esetében nagynak kell lennie a tempóbeli különbségnek ahhoz, hogy előzni tudj, és ennek eléréséhez, valamilyen szintű gumikopásra is szükség van. Talán csak rossz helyszíneket választottak, igaz, nem tudom, hol lenne jó kipróbálni a jelenlegi formátumot. A gond az, hogy túl rövid, és nincs igazán gumikopás sem."
A mexikói a nyolcadik helyről indulhat a vasárnapi versenyen, ami szerinte izgalmasabb lehet az után, hogy többen sem onnan rajtolnak, ahonnan kellene.