Végül nem túl nagy előnnyel, mégis könnyedén happolta el a pole pozíciót Max Verstappen a Mercedes versenyzői elől. Mint utólag kiderült, a holland versenyzőt több probléma is hátráltatta az utolsó gyors körén – például valamiért nem nyílt ki a hátsó szárnya.
„Már a hármas kanyarból kijövet előjött egy probléma, hiszen túl huplis volt az aszfalt, és egy helyett kettőt váltottam fel – mesélte Verstappen. – Két tizedmásodperccel álltam jobban az előző körömnél, de abból másfelet elveszítettem a hetes kanyarig. Fogalmam sem volt, hogy zárva volt a DRS-em. Ez és a váltógond miatt nem alakultak ideálisan a dolgok, és maradt némi idő a körömben, de szerencsére ez is elég volt a pole-hoz.”
SZEPTEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.500 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:10.902 | ||||
SZEPTEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:09.623 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:08.885 | ||||
SZEPTEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
A verseny (72 kör, 306.648 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul |
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elismerte, hogy gond volt Verstappen DRS-vel, és azt is leszögezte, hogy a szezon ezen szakaszában már csak egy versenyzőre koncentrálnak a sajátjaikon kívül.
„Úgy tűnik, hogy a DRS nem nyílt ki megfelelően, amivel Max eldobott egy-másfél másodpercet – ismerte el Horner. – A nyomás ellenére is lenyűgöző teljesítményt nyújtott, ennek pedig nagyon örülünk. Most le kell szegni a fejünket, és a saját versenyünkkel kell foglalkoznunk. Az egyetlen versenyző, akit le kell győznünk, Lewis.”
Nehezen tudta felvenni a versenyt Lewis Hamilton Verstappennel ezen az időmérőn, pedig a Mercedes versenyzője jónak érezte az autóját. Természetesen azt is megjegyezte, hogy a pénteki második szabadedzésen – amelyen elromlott az autója, így nem sok kört tudott megtenni – elveszített idő meglátszik a szombati eredményén.
„Max egy nagyszerű kört rakott össze, de nagyon közel voltam hozzá – mondta Hamilton. – Próbáltam elkapni, de az, hogy sok időt veszítettem tegnap, kissé megnehezítette ezt a napot. Minden tőlem telhetőt beleadtam, és fantasztikusan sikerült a köröm, amivel megérdemeltem volna a pole-t. Nehéz lesz a verseny, mert nem könnyű előzni ezen a pályán, de jó a tempónk a futamhoz. A stratégia nyilván sokat számít majd, de ezzel a közönséggel, amilyet már régóta nem láthattunk, csak remélni tudom, hogy a pálya jó versennyel szolgál a számunkra. Ez egy elég nehéz helyszín, ami igazán nagyszerűvé teszi a vezetést itt.”
A csapattársához hasonlóan Valtteri Bottas is nagyrészt elégedett volt az autójával, a finn versenyző az elmondása szerint a saját mohóságának az áldozata lett, és emiatt nem tudott a harmadik pozíciónál előrébb végezni.
A sportfelügyelőknek ezen a hétvégén is akad dolguk, többek között a Haas versenyzőinek a Q3 végi manőverét is alaposan meg kellett vizsgálniuk. Mick Schumacher és Nyikita Mazepin már kissé a versenyen képzelték magukat, és egymást előzgetve tartották fel a mögöttük érkező Sebastian Vettelt. A sportfelügyelők végül felmentették a Haas párosát, mondván, túl nagy volt a forgalom a pálya azon részén, ráadásul mind a három beidézett versenyző egyetértett abban, hogy nem szándékos feltartásról volt szó. |
„Az autót jónak éreztem, de a Red Bull kissé elérhetetlen volt ma – vélekedik Bottas. – Az egyes szektorban továbbra is van némi hiányosságunk, főleg a kettes és a hármas kanyarban. Az utolsó köröm a Q3-ban nem sikerült tökéletesen. A tizenegyes kanyarig egész jól mentem, de aztán túl mohó voltam, és túl későn fékeztem. Így is sikerült mindkét autónkkal az első háromban végeznünk, ami fontos. Nagyon élvezetes ezen a pályán vezetni, főleg a döntött kanyarokban és a középső szektorban, ami nagyon gyors. Viszont nehéz rajta előzni, de a rajt és a stratégia szolgál néhány lehetőséggel. Biztos vagyok abban, hogy izgalmas versenyt láthatunk.”
Egy igen erős körön volt George Russell, amikor kicsúszott a 13-as kanyarban, és kissé összetörte a Williamsét. Bár egy ideig úgy tűnt, hogy Russell akár folytatni is tudja az időmérőt, végül fel kellett adnia azt, és csak a 11. helyről vághat neki a vasárnapi futamnak.
„Eddig nem volt olyan a tempónk ezen a hétvégén, mint azt reméltük, de egy elég jó körön voltam ekkor – emlékezett vissza a balesetére a brit versenyző. – Amikor az utolsó előtti kanyarhoz értem, a gumiknak végük volt. Túl keményen nyomtam, és nyilván túl nagy tempóval mentem be az utolsó kanyarba, így elveszítettem az uralmat az autó hátulja felett. Nagyon sajnálom a csapatot, hiszen nem így akartuk befejezni az időmérőt. Kissé megsérült az autóm hátsó felfüggesztése, de nem kell büntetésre számítanom. Nincs semmi olyan, amit a srácok ne tudnának megjavítani az éjszaka folyamán. Nagyon sajnálom, hiszen úgy éreztem, hogy bejuthatok a Q3-ba.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:08.885 | átlag: 222.579 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:08.923 | 0.038 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:09.222 | 0.337 |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:09.478 | 0.593 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:09.527 | 0.642 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:09.537 | 0.652 |
7. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:09.590 | 0.705 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:09.933 | 1.048 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:09.956 | 1.071 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:10.166 | 1.281 |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:10.332 | 1.261 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:10.367 | 1.296 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:10.406 | 1.335 |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:11.161 | 2.090 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:11.314 | 2.243 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:10.530 | 0.701 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:10.731 | 0.902 |
18. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.301 | 1.472 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:11.387 | 1.558 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:11.875 | 2.046 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:09.829 | 1. | Verstappen | 1:09.071 |
2. | Sainz | 1:10.022 | 2. | Leclerc | 1:09.437 |
3. | Verstappen | 1:10.036 | 3. | Gasly | 1:09.541 |
4. | Giovinazzi | 1:10.050 | 4. | Hamilton | 1:09.726 |
5. | Latifi | 1:10.093 | 5. | Bottas | 1:09.769 |
6. | Hamilton | 1:10.114 | 6. | Ricciardo | 1:09.865 |
7. | Ocon | 1:10.179 | 7. | Sainz | 1:09.870 |
8. | Bottas | 1:10.219 | 8. | Ocon | 1:09.919 |
9. | Ricciardo | 1:10.255 | 9. | Alonso | 1:10.020 |
10. | Gasly | 1:10.274 | 10. | Giovinazzi | 1:10.033 |
11. | Russell | 1:10.382 | 11. | Russell | 1:10.332 |
12. | Alonso | 1:10.435 | 12. | Stroll | 1:10.367 |
13. | Stroll | 1:10.438 | 13. | Norris | 1:10.406 |
14. | Cunoda | 1:10.462 | 14. | Latifi | 1:11.161 |
15. | Norris | 1:10.489 | 15. | Cunoda | 1:11.314 |
16. | Pérez | 1:10.530 | |||
17. | Vettel | 1:10.731 | |||
18. | Kubica | 1:11.301 | |||
19. | Schumacher | 1:11.387 | |||
20. | Mazepin | 1:11.875 |