A RAJTRÁCS ELEJÉRŐL A VÉGÉRE. Kisebb meglepetést okozott Valtteri Bottas, amikor a monzai hétvégét nagyon erősen kezdő Lewis Hamiltont legyőzve megszerezte a rajtelsőséget a sprintkvalifikációra. Bottas végül szombaton győzelemre tudta váltani a pole-t, vasárnap azonban csak az utolsó helyről vághatott neki a versenynek, amiért több elemet is cserélni kellett az erőforrásában. A RAJTRÁCS ELEJÉRŐL A VÉGÉRE. Kisebb meglepetést okozott Valtteri Bottas, amikor a monzai hétvégét nagyon erősen kezdő Lewis Hamiltont legyőzve megszerezte a rajtelsőséget a sprintkvalifikációra. Bottas végül szombaton győzelemre tudta váltani a pole-t, vasárnap azonban csak az utolsó helyről vághatott neki a versenynek, amiért több elemet is cserélni kellett az erőforrásában.
A monzai sprintkvalifikáción Max Verstappen ért célba a második helyen, így Bottas rajtbüntetése miatt a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi futamnak. Azoknak, akik kevésbé jártasok az F1-ben, és nem hallottak még az idén tesztelt szombati összecsapásokról, talán nem lehetett könnyű elmagyarázni, hogyan is jött ez ki...
A sprintkvalifikáció „dobogóját” Daniel Ricciardo tette teljessé, aki így az első rajtsorból vághatott neki az Olasz Nagydíjnak. Legutóbb egyébként a 2018-as Mexikói GP-n fordult elő, hogy Verstappen és Ricciardo sajátította ki az első sort a rajtrácson – természetesen akkor még mindketten a Red Bullnál versenyeztek.
ÚJRA MEGTÖRTÉNT A DRÁMA. Alig négy futammal azt követően, hogy Silverstone-ban a rajtot követő ütközött össze Verstappen és Hamilton, Monzában ismét csúnya vége lett a kettejük csatájának.
Bár nem a megszokott végeredménnyel zárult a verseny, Hamiltonék balesete szolgáltatta az egyik legforróbb témát a leintést követően is. Például a brit versenyző csapattársát, Bottast is megkérdezték az esetről, aki először diplomatikusan csak annyit felelt, hogy nem tudja, mi történt, de amikor éppen mögötte játszották vissza az ütközést, így belenézhetett, egy kisebb mosoly jelent meg az arcán.
DUPLA GYŐZELEM, DUPLA „SHOEY”. Miután Ricciardót intette le az elsőként a kockás zászló Monzában, igencsak számítani lehetett arra, hogy az ausztrál versenyző kissé átírja dobogós ceremónia forgatókönyvét. Ricciardónak egyébként már több versenyzőt sikerült rávennie arra, hogy pezsgőt igyon a cipőjéből a pódiumon – tavaly még Lewis Hamiltont is – ezúttal pedig a csapattársán, Lando Norrison volt a sor.
A futamot követő sajtótájékoztatón aztán érdekes beszélgetés zajlott le Ricciardo és Bottas között. Az utóbbi ugyanis bevallotta, hogy korábban mindig sikerült kihúznia magát a cipőből ivás alól, ami kissé meglepte Ricciardót. A McLaren versenyzője azt is szóvá tette, hogy mivel Bottas barátnője ausztrál, ideje lenne alkalmazkodnia a helyi szokásokhoz.
NEM JÓ 20 VERSENYZŐ KÖZÖTT A 21.-NEK LENNI. A Holland Nagydíj kihagyása után Kimi Räikkönen Olaszországban sem térhetett vissza a mezőnybe, így az ő autóját ezen a hétvégén is Robert Kubica vezette. Bár a lengyel versenyzőnek nem sikerült pontot szereznie azon a két futamon, amelyen rajthoz állt, a tizediken túli helyezéseiket összevetve a világbajnoki tabellán mégis megelőzte Nyikita Mazepint, aki az idény eleje óta a mezőny tagja.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21:54.365 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1.747 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 4.921 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 7.309 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 8.723 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 10.535 mp h. |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 15.804 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 17.201 mp h. |
9. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 19.742 mp h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 20.868 mp h. |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 23.743 mp h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 24.621 mp h. |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 27.216 mp h. |
14. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 29.769 mp h. |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 51.088 mp h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 41 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 25 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 25 | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 3 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 10 | 12 | 4 | 226.5 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 10 | 12 | 4 | 221.5 |
3. | Valtteri Bottas | - | 8 | 9 | 2 | 141 |
4. | Lando Norris | - | 4 | 12 | - | 132 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 10 | - | 118 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 11 | - | 104 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 11 | - | 97.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 10 | 1 | 83 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | 1 | 66 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 10 | - | 50 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 9 | 1 | 45 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | 1 | 35 |
13. | Lance Stroll | - | - | 7 | - | 24 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
15. | George Russell | - | - | 3 | 1 | 15 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 362.5 |
2. | Red Bull-Honda | 344.5 |
3. | McLaren-Mercedes | 215 |
4. | Ferrari | 201.5 |
5. | Alpine-Renault | 95 |
6. | AlphaTauri-Honda | 84 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 59 |
8. | Williams-Mercedes | 22 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |