Lewis Hamilton a történelmi rekordot jelentő századik futamgyőzelmét ünnepelhette múlt hétvégén Szocsiban, aminek köszönhetően két ponttal átvette a vezetést az egyéni vb-összetettben. A címvédő versenye ugyanakkor korántsem volt tükörsima, több pozíciót is vesztett a rajtnál, és sokáig nem igazán tudott előrefelé haladni sem.
SZEPTEMBER 24., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:34.427 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.593 | ||||
SZEPTEMBER 25., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: elmaradt | ||||
Időmérő: 1. Norris 1:41.993 | ||||
SZEPTEMBER 26., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Sainz | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||
November 7., 20.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
Az elnyújtott első etapja aztán meghozta az áttörést, a brit a kerékcserét követően néhány gyors manővert bemutatva hamar Lando Norris mögött találta magát, akit már nem is tévesztett szem elől, s folyamatosan közeledett rá a hajrában. A hétszeres világbajnok azonban hiába zárkózott fel teljesen a honfitársra, nem igazán került előzési pozícióba egészen az eső megérkezéséig.
Az egyre nagyobb intenzitással lezúduló csapadék végül sorsfordítónak bizonyult, hiszen míg Norris a csapata kérésére sem hajtott ki köztes esőgumikért, Hamilton a kezdeti ellenkezés után kijött kerékcserére. A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin később elmagyarázta, mivel tudták meggyőzni a címvédőt, és felfedte, nem a győzelem volt az elsődleges céljuk Oroszországban.
„A következő körben már be akartuk hívni. A legfontosabb dolog, amit meg akartunk értetni vele, az volt, hogy Max (Verstappen) már kiállt. Úgy gondoltuk, hogy le akarja fedni őt még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy Landónak tálcán kínáljuk a győzelmet. A másik dolog, amit meg kellett osztanunk vele az volt, hogy az eső egyre erősödik, ezért jobb minél hamarabb reagálni."
„Ilyenkor nagyon fontos, hogy a megfelelő információkat juttassuk el a versenyzőkhöz, mert az egyértelmű volt, hogy mi mit szeretnénk csinálni. Ők nem rendelkeznek azzal a luxussal, hogy lássák az időjárási radarokat, és az egyéb műszereket, így nekünk kell gondoskodnunk róla, hogy megértessük velük, miért hoztunk meg bizonyos döntéseket."
„A mi helyzetünket segítette, hogy Valtteri (Bottas) nem haladt a pontzónában, szóval nem igazán volt veszítenivalónk sem. Mi léptünk először, majd látva, hogyan működnek a köztes esőgumijai, nem sokkal később Lewisszal is követtük a példáját. Az kétségtelen, hogy ha nem mi vezetjük a futamot, akkor kicsit könnyebb dönteni."
Hamilton előnye két pont Verstappen előtt, míg a Mercedes 33 ponttal előzi meg a Red Bullt hét nagydíjjal a vége előtt.