„MI HIÁNYZIK MAJD A LEGJOBBAN RÄIKKÖNENBEN?” Nagy bejelentéssel érkezett a 2007-es világbajnok Zandvoortba, ugyanis felfedte, hogy az idény végén búcsút int a Formula–1-nek. A hollandiai forduló elején természetesen ez volt a legfőbb beszédtéma a paddockban, és a többi versenyző sem úszhatta meg a Räikkönennel kapcsolatos kérdéseket. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo például elárulta, hogy a finn versenyző (sokszor kínos) hallgatása mindenképp hiányozni fog. Erről egyébként Lewis Hamiltonnak is lehetnek emlékei. „MI HIÁNYZIK MAJD A LEGJOBBAN RÄIKKÖNENBEN?” Nagy bejelentéssel érkezett a 2007-es világbajnok Zandvoortba, ugyanis felfedte, hogy az idény végén búcsút int a Formula–1-nek. A hollandiai forduló elején természetesen ez volt a legfőbb beszédtéma a paddockban, és a többi versenyző sem úszhatta meg a Räikkönennel kapcsolatos kérdéseket. Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo például elárulta, hogy a finn versenyző (sokszor kínos) hallgatása mindenképp hiányozni fog. Erről egyébként Lewis Hamiltonnak is lehetnek emlékei.
HAMILTON RAJONGÓJA VISSZAVÁGOTT A HOLLANDOKNAK. Hatalmas támogatást kapott a hazai versenyhétvégéjén Max Verstappen a több tízezer holland szurkolótól, akik narancssárgába borították a zandvoorti pálya lelátóit. Verstappen világbajnoki riválisának egyik rajongója azonban 1800 eurót, azaz közel 625 ezer forintot sem sajnált arra, hogy egy repülőgép által húzott feliraton tudassa, ki is a legjobb és a legsikeresebb versenyző a mezőnyben.
VETTEL-PÁLYABÍRÓ ÚJABB BEVETÉSE. Kissé furcsán indult a zandvoorti hétvége, és egy idő után kezdtük azt hinni, hogy fél óra sem mehet le a piros zászló lengetése nélkül ezen a pályán. Az első szabadedzésen például amiatt veszített sok időt a mezőny, mert Vettel alatt megált az Aston Martin a bokszutcából kijövet. A négyszeres világbajnok mellesleg maga kezdte el ellátni az autójának mentésével kapcsolatos tennivalókat.
NEM SOKAT KELLETT VÁRNI AZ ELSŐ PANASZRA. Alig öt körrel a rajtot követően Hamilton máris azt jelezte a mérnökének, hogy elfogytak az abroncsai. Igaz, az utóbbi évek tapasztalati alapján sokan már csak mosolyogva legyintenek, amikor a hétszeres világbajnok szájából elhangzik ez a mondat.
MÉGISCSAK LEHET ELŐZNI ZANDVOORTBAN. Sergio Pérez számára nem sikerült túl jól a hollandiai időmérő, majd több elemet is cseréltek az autójában, így csak az utolsó rajthelyről kezdhette meg a futamot. Bár az első körökben egy túl nagy fékezés miatt egy plusz kerékcserét is be kellett iktatni a Red Bullnál, Pérez végül a négy pontot érő nyolcadik helyig kűzdötte fel magát a mezőny végéről.
ÚJABB JEL BOTTAS TÁVOZÁSÁRA? A világbajnoki címért folytatott csatának ebben a szakaszában, amikor már minden egyes pont számít, a Mercedesnél nem szerették volna, ha valaki pontot rabol Hamiltontól – főleg, ha az éppen a csapattársa. Ezért arra kérték a futam hajrájában igen jó körön lévő Valtteri Bottast, hogy vegyen vissza a tempóból, ám egészen az utolsó körig úgy tűnt, hogy a finn mégis elhappolja a leggyorsabb körért járó egységet Hamilton elől.
Azóta biztossá vált, hogy Bottas az idény végén távozik a Mercedestől, és 2022-től az Alfa Romeót erősíti. A bejelentésről bővebben itt olvashatnak!
KÖNNYŰ VOLT MEGMONDANI, KI NYERTE A FUTAMOT. A holland szurkolók már péntek reggeltől gondoskodtak az egyedülálló légkörről Zandvoortban, de a hangulat természetesen akkor vált a legjobbá, amikor vasárnap Verstappen megnyerte a versenyt. A narancssárgaszínű füst pedig a holland mögött célba érő versenyzők (köztük Fernando Alonso) számára is egyértelművé tette, hogy kit intett le az első helyen a kockás zászló.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | ||
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 20.932 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 56.460 mp h. | |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. | |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1 kör h. | |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. | |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. | |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör h. | |
15. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör h. | |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 3 kör h. | |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 48 | feladta | |
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 41 | feladta |
1. | Max Verstappen | 7 | 10 | 12 | 4 | 224.5 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 10 | 12 | 4 | 221.5 |
3. | Valtteri Bottas | - | 7 | 8 | 3 | 123 |
4. | Lando Norris | - | 3 | 11 | - | 114 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 9 | - | 108 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 10 | - | 92 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 11 | - | 89.5 |
8. | Pierre Gasly | - | 1 | 8 | - | 66 |
9. | Daniel Ricciardo | - | - | 9 | - | 56 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 46 | |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 8 | - | 44 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | - | 35 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
14. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
15. | George Russell | - | 1 | 2 | - | 13 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 344.5 |
2. | Red Bull-Honda | 332.5 |
3. | Ferrari | 181.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 170 |
5. | Alpine-Renault | 90 |
6. | AlphaTauri-Honda | 84 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 53 |
8. | Williams-Mercedes | 20 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |