SEBASTIAN VETTEL, A MINDENES. A négyszeres világbajnok a 2019-es Kanadai Nagydíj után sportfelügyelőt játszott, idén Silverstone-ban pedig segített összeszedni a szemetet a lelátókon, miután távoztak a nézők. A spái időmérőn aztán ismét megmutatta, mekkora sportember, amikor megállt az autójával a néhány másodperccel korábban balesetet szenvedő Lando Norris mellett, hogy megbizonyosodjon a versenyzőtársa épségéről. SEBASTIAN VETTEL, A MINDENES. A négyszeres világbajnok a 2019-es Kanadai Nagydíj után sportfelügyelőt játszott, idén Silverstone-ban pedig segített összeszedni a szemetet a lelátókon, miután távoztak a nézők. A spái időmérőn aztán ismét megmutatta, mekkora sportember, amikor megállt az autójával a néhány másodperccel korábban balesetet szenvedő Lando Norris mellett, hogy megbizonyosodjon a versenyzőtársa épségéről.
SZIPORKÁZOTT A WILLIAMS SZOMBATON. Az eső az időmérőt is igencsak megkavarta, a versennyel ellentétben ráadásul szombaton többször is előfordult, hogy a pálya egyes részei egyre inkább kezdtek felszáradni. Ez az aktuális gumiválaszt is meghatározta, és részben ennek köszönhetően a Williams párosa az időmérő elejétől erős teljesítményre volt képes. Nicholas Latifinak végül nem sikerült bejutnia a Q3-ba, de Russell részéről csak akkor jött az igazán nagy durranás...
A brit versenyző többek között Lewis Hamiltont legyőzve a pole pozícióért is harcba szállhatott, s bár a végén Verstappen elhappolta előle a rajtelsőséget, hatalmas ok volt az örömre a Williamsnél a kvalifikációt követően. Valtteri Bottas vélhetően már kevésbé volt lelkes Russell újabb kimagasló teljesítménye láttán.
VÉGÜL EZ TÖRTÉNT A VERSENYEN. Ha összeszedjük a vasárnapi futam legemlékezetesebb jeleneteit, nem éppen előzésekre vagy mondjuk nagy taktikai húzásokból eredő sikerekre kell gondolni, hanem órákon át tartó várakozásra és néhány vicces jelenetre a csapatok garázsából.
A VERSENYZŐK PRÓBÁLTÁK ELÜTNI AZ IDŐT. Mindig érdekes látni, hogy mit csinálnak a pilóták a megszakítások alatt, főleg akkor, ha elnyúlik a szünet. Ha már versenyezni nem lehetett, Sebastian Vettel egy másik sportágban csapott össze Mick Schumacherrel.
Daniel Ricciardo is néhány gyakorlattal próbálta fenntartani a koncentrációt, ám Lando Norris inkább az uzsonnát, majd utána a pihenést választotta.
A NAP VERSENYZŐJE. Mióta bevezették, azaz a 2016-os Ausztrál Nagydíj óta először fordult elő, hogy nem ítélték oda senkinek sem ezt a címet. Pedig volt valaki, aki a spái futamnak még azt a kevés körét is a mezőny legelején teljesítette, és sok munkája volt az egész hétvégén. Természetesen Bernd Mayländerről, a biztonsági autó sofőrjéről van szó.
EGY REKORD AZÉRT MEGDŐLT SPÁBAN. Bár azt, amit vasárnap láthattunk, aligha lehet versenynek hívni, hivatalosan annak számítják, így pedig sikerült felülmúlni az 1991-es Ausztrál Nagydíjat, amely eddig a Formula–1 történetének legrövidebb futamának számított. Akkor 16 kör után kellett félbeszakítani a versenyt – szintén a heves eső miatt –, amely kevesebb mint fél óráig tartott.
HAMILTON KÁRPÓTOLNÁ A NÉZŐKET. Annak ellenére, hogy folyamatosan csak arról kaptak tájékoztatást, csúszik a futam kezdete, a spái pályához kilátogató nézők a szakadó esőben is kitartottak, de közel négy óra várakozás után (a pályán F1-es autót alig látva) mehettek haza. Hamilton emiatt úgy véli, hogy a verseny rendezőinek vissza kellene adniuk a belépőjegyek árát, hiszen, bár a mezőny ott volt, és szeretett volna versenyezni, erre végül nem került sor. Arról, hogy a versenyzők miként vélekedtek a furcsa versenyről – melynek végén úgy is kaptak pontot, hogy nem kellett összecsapniuk egymással –, itt olvashatnak!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 3.27.071 | 3:27.071 |
2. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 3.29.066 | 1.995 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 3.29.672 | 2.601 mp h. |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 3.31.567 | 4.496 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 3.34.550 | 7.479 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 3.37.248 | 10.177 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 3.38.650 | 11.579 mp h. |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 3.39.679 | 12.608 mp h. |
9. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 3.42.555 | 15.484 mp h. |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 3.43.237 | 16.166 mp h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 3.47.661 | 20.590 mp h. |
12. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 3.49.485 | 22.414 mp h. |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 3.51.234 | 24.163 mp h. |
14. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 3.54.180 | 27.109 mp h. |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 3.55.400 | 28.329 mp h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 3.56.578 | 29.507 mp h. |
17. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 3.59.064 | 31.993 mp h. |
18. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 4.03.125 | 36.054 mp h. |
19. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 4:05.276 | 38.205 mp h. |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 4:11.179 | 44.108 mp h. |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 11 | 3 | 202.5 |
2. | Max Verstappen | 6 | 9 | 11 | 4 | 199.5 |
3. | Lando Norris | - | 3 | 10 | - | 113 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 7 | 3 | 108 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 8 | - | 104 |
6. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 9 | - | 83.5 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 9 | - | 82 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 9 | - | 56 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 9 | 1 | 54 |
10. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 7 | 1 | 42 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 8 | - | 38 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | 1 | 35 |
13. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
14. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
15. | George Russell | - | 1 | 2 | 1 | 13 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 310.5 |
2. | Red Bull-Honda | 303.5 |
3. | McLaren-Mercedes | 169 |
4. | Ferrari | 165.5 |
5. | Alpine-Renault | 80 |
6. | AlphaTauri-Honda | 72 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 53 |
8. | Williams-Mercedes | 20 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |