JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012 | ||||
JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.826 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.419 | ||||
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Lewis Hamilton pályafutása során a 101., míg Magyarországon a nyolcadik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót, aminek révén Michael Schumachert (7) maga mögött hagyva egyeduralkodóvá vált a Hungaroringen. A brit ráadásul történelmet is írhat vasárnap, hiszen amellett, hogy egy újabb sikerrel átvenné a vezetést az egy adott pályán megszerzett legtöbb győzelem listáján, elsőként érhetné el a bűvös százas határt.
Noha a mogyoródi pályán meglehetősen fontos a rajtpozíció, és egyelőre úgy tűnik, hogy a Mercedesnek sikerült a helyes irányba haladnia a Silverstone-ban bevetett fejlesztésekkel, az időjárás, valamint a stratégiai különbség is a rivális kezére játszhat.
Az első tízesből ugyanis egyedül az első rajtsort a Portugál Nagydíj után újra kisajátító „ezüstnyilak" vágnak neki a 70 körös versenynek a közepes keveréken, így a harmadik pozícióból induló Max Verstappen, valamint a holland mellől induló Sergio Pérez is a startnál jobban tapadó lágyakon indul, s a helyzeti előnyüket tovább növelheti az is, hogy a szombatról vasárnapra megérkező eső lemosta az eddig felvitt gumiréteget.
Ráadásul a Pirelli előzetes számításai szerint is jobban beválhat a kétkiállásos taktika, amely leginkább a lágyon indulóknak teremthet pluszlehetőséget, hiszen abban az esetben elveszti a jelentőségét, sőt inkább némileg még hátrányt is jelenthet a közepesen történő indulás. A Mercedes tehát akkor tudja kihasználni az előnyét, ha képes úgy egy cserével végigmenni, hogy a futam végén se essen vissza jelentősen a tempója, az olasz gumibeszállító szerint ugyanis összességében lassabb az egykiállásos stratégia, és a várható hőség még inkább ellehetetleníti a megvalósítását.
Ugyanakkor a rajt könnyen felülírhat mindent, és alapjaiban határozhatja meg a két csapat hozzáállását, hiszen könnyen előfordulhat, hogy az idén általában jobban elrugaszkodó és puhább gumikkal felszerelt Red Bull már a piros lámpák kialvását követően az élre tör, vagy legalább eltünteti Hamilton hátvédjét, Valtteri Bottast, aki az első négyesből egyedüliként rendelkezik plusz egy szett új lággyal.
leggyorsabb | rajt a lágyon, a 17. és a 23. kör között váltás a keményre, majd a 45. és az 50. kör között csere a közepesre |
valamivel lassabb | rajt a közepesen, majd a 30. és a 35. kör között váltás a keményre |
lassabb | rajt a lágyon, a 15. és a 20. kör között váltás a keményre, majd az 50. és az 55. kör között csere a lágyra |
még lassabb | rajt a lágyon, majd a 20. és a 25. kör között váltás a keményre |
A finn startolása tehát kulcsfontosságú lehet, hiszen ha jól rugaszkodik el, hátulról védheti Hamiltont, és a Mercedesnek esélye nyílhat teljesen a kontrollja alatt tartani a versenyt, ha azonban az egyik, vagy esetleg mindkét „vörös bika" jobban jön el, akkor a címvédő védtelenné válhat nemcsak az első körökben, hanem a teljes versenytáv alatt is, hiszen akár két különböző stratégiával is nyomás alatt tarthatják a riválisok.
Persze pontosan ezért Pérez rajtolása is meghatározó lehet, főleg, hogy a két Red Bullnak hátrafelé sem árt figyelnie, hiszen mögötte az idén remek formában versenyző, és az elmúlt futamok kudarcai után visszavágásra készülő Pierre Gasly, valamint az általában nagyon jól elrugaszkodó Lando Norris és Charles Leclerc sorakozhat fel.
A kilencedik rajtkockából induló Fernando Alonso pontosan ezért tűzijátékra számít az első körben, és úgy véli, könnyen nyerhetnek akár több pozíciót is a startot követően. „Megpróbálunk javítani néhány helyet, úgy hiszem, sikerülhet. Ezen a pályán általában a szokásosnál nagyobb előnyt jelent, ha a tiszta oldalról rugaszkodhatsz el, szóval remélem, hogy már az első kört is előrébb fejezhetem be."
„Ugyanakkor óvatosnak is kell lennünk, mivel úgy hiszem, könnyen történhet valami előttünk, főleg, hogy Max a lágyon, míg Lewis a közepesen fog indulni. Aztán ott van Checo is, valamint Lando és Charles, akik a mezőny legjobb startolói között vannak. Arra számítok, hogy sok akció lesz az 1-es kanyarban, és nekünk okosnak kell lennünk, és ki kell maradnunk a bajból, hogy profitálhassunk abból, ami előttünk történik. Szóval tiszta első körre van szükségünk, hiszen akár ingyen pozíciókat is nyerhetünk."
A kétszeres világbajnokhoz hasonlóan a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is akciódús első körre számít, és némileg tréfásan azt is elhintette, nem zárja ki, hogy Gasly fog az élre állni. „Úgy hiszem, izgalmas rajt vár ránk. Talán Gasly fog elsőként kijönni az 1-es kanyarból, miután az első négyes kiüti egymást."
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.419 | átlag: 209.119 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.734 | 0.315 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.840 | 0.421 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:16.421 | 1.002 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.483 | 1.064 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.489 | 1.070 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.496 | 1.077 |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:16.653 | 1.234 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:16.715 | 1.296 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:16.750 | 1.331 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.871 | 1.221 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.893 | 1.243 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.564 | 1.914 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.583 | 1.933 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | idő nélkül | – |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:17.919 | 1.705 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.944 | 1.730 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.036 | 1.822 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:18.922 | 2.708 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | idő nélkül | – |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:16.214 | 1. | Verstappen | 1:15.650 |
2. | Hamilton | 1:16.424 | 2. | Norris | 1:16.385 |
3. | Bottas | 1:16.569 | 3. | Gasyl | 1:16.394 |
4. | Sainz | 1:16.649 | 4. | Pérez | 1:16.443 |
5. | Gasly | 1:16.874 | 5. | Alonso | 1:16.541 |
6. | Stroll | 1:17.038 | 6. | Hamilton | 1:16.553 |
7. | Norris | 1:17.081 | 7. | Leclerc | 1:16.574 |
8. | Leclerc | 1:17.084 | 8. | Bottas | 1:16.702 |
9. | Vettel | 1:17.105 | 9. | Ocon | 1:16.766 |
10. | Alonso | 1:17.123 | 10. | Vettel | 1:16.794 |
11. | Pérez | 1:17.233 | 11. | Ricciardo | 1:16.871 |
12. | Ocon | 1:17.367 | 12. | Stroll | 1:16.893 |
13. | Räikkönen | 1:17.553 | 13. | Räikkönen | 1:17.564 |
14. | Ricciardo | 1:17.664 | 14. | Giovinazzi | 1:17.583 |
15. | Giovinazzi | 1:17.776 | 15. | Sainz | idő nélkül |
16. | Cunoda | 1:17.919 | |||
17. | Russell | 1:17.944 | |||
18. | Latifi | 1:18.036 | |||
19. | Mazepin | 1:18.922 | |||
20. | Schumacher | idő nélkül |