F1: Hamiltonnak jólesett a kifütyülés, de Bottas felszólalt ellene

Vágólapra másolva!
2021.07.31. 21:01
null
Bottas (balra) felszólalt a csapattársát kifütyülők ellen (Fotó: Földi Imre)
Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a 36. Magyar Nagydíj időmérőjén. A Mercedes versenyzőjét azonban kifütyülték az interjúk alatt – ennek főként ahhoz volt köze, hogy feltartotta a Red Bull versenyzőit a Q3 végén. Hamiltont nem különösebben hatotta meg a szurkolók viselkedése, ám a csapattársa, Valtteri Bottas szerint sokaknak magukba kellene nézniük a sportszerűtlen viselkedésük miatt. Christian Horner is kommentálta Hamilton trükkjét, míg Carlos Sainz Jr. elmondta, mi vezetett a balesetéhez a kvalifikáció második szakaszában.

 

Karrierje 101. pole pozícióját szerezte meg Lewis Hamilton, aki a nyolcadik alkalommal indulhat az első rajtkockából a Hungaroringen. A hétszeres világbajnok nagy köszönetet mondott a csapattársainak az időmérő után.

„Nagyszerű volt a csapat teljesítménye mindenki részéről ezen a hétvégén, beleértve Valtterit is – vélekedik Hamilton. – Megpróbáltuk jobbá tenni az autót, és folyamatosan fejlesztettük. A srácok a gyárban minden követ megmozgattak, és jó volt látni, hogy minden összejött, szóval nagyon értékelem a támogatásukat.”

Hamiltont a helyszínre kilátogató Verstappen- és egyéb drukkerek nem éppen sportszerűen „üdvözölték” az újabb rajtelsősége megszerzése után, de ezt nem érezte különösebben bántónak a Mercedes versenyzője.

„Őszintén szólva még sosem esett ennyire jól a kifütyülés. Nagyszerű, hogy a csapat kisajátította az első sort, hosszú idő után történt újra ilyen, szóval köszönet jár mindenkinek a gyárban” – mondta Hamilton.

A „fújolással” kapcsolatban Valtteri Bottast is megkérdezték, aki egy kéréssel fordult az így viselkedő személyekhez.

36. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 30., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012
JÚLIUS 31., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.826
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.419
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 29., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12., 15.00
Olasz Nagydíj, Monza

„Normál esetben nem beszélek ilyen dolgokról, de sok kifütyülést hallottunk az időmérő végén, amit nem értettem. Szeretném, ha ezek az emberek megkérdőjeleznék a viselkedésüket, mert nem fair, amit csinálnak. Sportolókként vagyunk itt, és a lehető legjobban próbálunk teljesíteni abban a sportágban, amit annyira szeretünk. Lewis nagyszerű kört rakott össze, mégis kifütyülték. Tegyük fel magunknak a kérdést ezzel kapcsolatban, mert ez nem helyes és nem igazságos, ráadásul mi sem szeretnénk ilyeneket látni” – kérte Bottas a nézőket.

A Mercedes finn versenyzője a saját teljesítményére is kitért, és bár annak örül, hogy az első sorból rajtolhat vasárnap, úgy érzi, ennél többre is képes lehetett volna.

„Őszintén szólva nem vagyok teljes mértékben elégedett. Veszítettem a ritmusból a közepes gumikon még a Q2-ben, és nem éreztem túl jónak az autó hátulját. Ezután nem volt könnyű visszatérni a pályára és keményen nyomni a lágy abroncsokon. Nem a Q3-as volt a legjobb köröm a hétvégén, de az első sorhoz azért elég volt, és ez jó” – árulta el Bottas.

Nem sikerült túl jól Max Verstappen első gyors köre a mogyoródi időmérő harmadik szakaszában. A Red Bull versenyzője később sem tudott javítani az idején, így csak a harmadik pozícióban zárta a kvalifikációt a Mercedes párosa mögött.

„Kissé visszaesett a teljesítményem a Q2-höz képest – vallotta be Verstappen a leintést követően. – Nem volt ugyanolyan a tapadásom, de nem tudom, hogy a pálya vagy maguk a gumik miatt, és küzdöttem azzal is, hogy ugyanolyan legyen az autóm egyensúlya, mint korábban. Mivel ezen a pályán gyorsan követik egymást a kanyarok, ha nem sikerül az egyik, a következő sem lesz jó, de amúgy is kétlem, hogy meglehetett volna a pole. Ez eddig nem éppen a legjobb hétvégénk, és kissé le vagyunk maradva. Meg kell vizsgálnunk, miért van ez így. Silverstone-ban elég erősek voltak, és tisztában vagyok azzal, hogy a Mercedes új elemekkel érkezett ide, szóval javulnunk kell, hiszen ezzel semmiképpen sem lehetünk elégedettek.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, hogy Hamilton szándékosan tartotta fel a versenyzőit a Q3 végén, hiszen abban reménykedett, hogy a riválisai nem érnek fel időben egy újabb gyors körre az időmérő legvégén – Sergio Pérez esetében végül be is jött a trükközése.

„Lewisnak már volt egy pokoli jó köre, úgyhogy hátráltatta kissé a többieket, hiszen nem akarta megadni a lehetőséget a versenyzőinknek egy sima körre – mondta Horner. – Megvolt a joga ehhez, hiszen jó volt a pozíciója a pályán. Nagy figyelmet szenteltünk a gumik felkészítésének, ami látható volt, ugyanis Max legjobb köre a szabadedzésen sehol sem volt az időmérőshöz képest. Az eredmény bizakodással tölt el minket, hiszen azt mutatja, hogy közel vagyunk a Mercedeshez, már csak fel kell vennünk ellenük a harcot holnap.”


Carlos Sainz Jr. balesete miatt kellett félbeszakítani a kvalifikáció második szakaszát. A Ferrari versenyzője a 14-es kanyarban veszítette el az uralmat az autója felett, majd miután visszanézte a telemetriai adatokat, elmondta, mi is történt.

„Frusztráló volt a baleset, de egyben meglepő is – árulta el Sainz. – Olyan hibát követtem el, amilyet már régóta nem, még én is meglepődtem magamon, így rögtön a garázs felé vettem az irányt, hogy az adatokból rájöjjek, mi történt és mit csinálhattam volna másképpen. Miután ezen túl voltam, kissé megnyugodtam. Öt kilométer per órával lassabban vettem be azt a kanyart, mint az előző körben, de harmincöt-negyven kilométer per órás széllökés ért, miközben a Q1-ben ez az érték még tíz volt. Valószínűleg emiatt lett nagyon túlkormányzott az autóm.”


MAGYAR NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:15.419 átlag: 209.119 km/ó
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:15.734 0.315 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:15.840 0.421
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:16.421 1.002
5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:16.483 1.064
6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:16.489 1.070
7. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:16.496 1.077
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:16.653 1.234
9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:16.715 1.296
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:16.750 1.331
11. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:16.871 1.221
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:16.893 1.243
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:17.564 1.914
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:17.583 1.933
15. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari idő nélkül
16. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:17.919 1.705
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:17.944 1.730
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:18.036 1.822
19. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:18.922 2.708
20. Mick Schumacher német Haas-Ferrari idő nélkül
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Verstappen 1:16.214 1. Verstappen 1:15.650
2. Hamilton 1:16.424 2. Norris 1:16.385
3. Bottas 1:16.569 3. Gasyl 1:16.394
4. Sainz 1:16.649 4. Pérez 1:16.443
5. Gasly 1:16.874 5. Alonso 1:16.541
6. Stroll 1:17.038 6. Hamilton 1:16.553
7. Norris 1:17.081 7. Leclerc 1:16.574
8. Leclerc 1:17.084 8. Bottas 1:16.702
9. Vettel 1:17.105 9. Ocon 1:16.766
10. Alonso 1:17.123 10. Vettel 1:16.794
11. Pérez 1:17.233 11. Ricciardo 1:16.871
12. Ocon 1:17.367 12. Stroll 1:16.893
13. Räikkönen 1:17.553 13. Räikkönen 1:17.564
14. Ricciardo 1:17.664 14. Giovinazzi 1:17.583
15. Giovinazzi 1:17.776 15. Sainz idő nélkül
16. Cunoda 1:17.919
17. Russell 1:17.944
18. Latifi 1:18.036
19. Mazepin 1:18.922
20. Schumacher idő nélkül

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik