F1: 2037-ig lehet Magyar Nagydíj – az illetékesek egyeztettek Stefano Domenicalival

Vágólapra másolva!
2021.07.31. 11:12
null
A Formula–1 vezetősége hosszú távon számol a magyarországi versenynek otthont adó Hungaroringgel (Fotó: Hungaroring)
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szombat reggel egyeztetett az F1-et irányító Stefano Domenicalival, aki egyetért azzal, hogy hazánk 2037-ig vendégül lássa a sorozatot. 

 

Stefano Domenicali január óta irányítja elnök-vezérigazgatóként a Formula–1-et, így ebben a tisztségében először látogatott hazánkba. A Ferrari korábbi csapatfőnöke szombat reggel egyeztetéseket folytatott a Magyar Nagydíj illetékeseivel, és rábólintott, hogy hazánk egészen 2037-ig futamot rendezhessen. A beszélgetés után Palkovics László elmondta, három fő témát érintettek Domenicalival:

„Biztosítottam Domenicali urat arról, hogy a magyar kormány elkötelezett a Formula–1 magyarországi rendezése iránt. 2032-ig kötöttünk pénzügyi, finanszírozási megállapodást, és felvetettem, hogy ezt szívesen meghosszabbítanánk öt vagy tíz évvel. Egyet értett azzal, hogy 2032 után 2037-ig ezt az opciót megkapjuk, tehát 2037-ig Magyarországon F1-es versenyt rendezünk. Persze ehhez sok mindent kell tenni, ez a pálya 1986-ban épült, rusztikus és múltbeli emlékeket idéz, a modern kor követelményeit már nem elégíti ki. A Hungaroring és a kormány ezért nekikezdett egy fejlesztési programnak, ennek keretein belül 2022 és 2023 között a bejárati részt fogjuk teljesen megújítani, 23 és 25 között pedig a paddockot és a lelátókat is teljesen megújítjuk.

Miután Magyarország innovatív ország, megállapodtunk abban is, hogy néhány olyan technológiát is megjelenítenénk a jövőben, amely hazánk szempontjából releváns. Az egyik ilyen, hogy jövőre a pályán már lokális 5G hálózat lesz, és erre telepítenek rá majd különböző F1-es funkciókat. Mivel Magyarországon az autonóm járművezetés is fontos, javaslatot tettem rá, hogy az első kör előtt a safety cart nem lehetne-e olyan AMG Mercedesszel helyettesíteni, amelyben nincs vezető. Ezt nyilván ki kell dolgoznunk, de a kecskeméti Mercedes gyár igazgatója korábban az AMG-nek volt a vezetője, szóval ez már jövőre is megvalósulhat.

Beszéltünk egy harmadik ügyről is. A Humda, vagyis a Magyar Autó-Motosport Fejlesztési Ügynökség létrehozott egy céget, amit úgy hívnak, hogy Humda Lab. Ez egy kutató-fejlesztő hely, amit Bári Gergely vezet. Ennek már megvan a finanszírozása, az épületét itt fogjuk megépíteni a Hungaroringen. Olyan fiatal mérnököket várunk ide, akiket érdekel ez, és képesek is a technológiákhoz hozzátenni. Kértem Domenicali urat, hogy tartsa fejben ezt a projektet is.”

A Hungaroringet irányító Gyulay Zsolt is üdvözli, hogy lépéseket tettek a Magyar Nagydíj szerződésének meghosszabbítására. Elmondta, ehhez a legfontosabb rövid távú projekt a létesítmény teljes körű, átfogó megújítása:

„Nagyon örülünk a 2037-es dátumnak. Nagyon jó dolgok történnek mostanában a magyar autó-motorsportban, ennek egyik része a pálya megújulása. Szeptemberben elkészülnek a tervek, aztán három fázisban valósul meg a felújítás. Az első az irodaház és a főbejárat, shoppal, kávézóval és mindennel, ami hozzátartozik. A második ütem a lelátó és a mögötte lévő tízezer négyzetméteres rendezvényteret fedi le, a harmadik pedig a paddockot és a főépületet.

Kora tavasszal elkezdődhet az építkezés, remélhetőleg az első ütem elkészül a 2022-es futamra. Jó lenne a jövő évi futam után rögtön elbontani a célegyenes melletti tribünöket, így egy tízezer nézőt befogadó modern lelátó már meg is valósulhatna a 2023-as versenyre. És ezután kerülne sorra a paddocképület elbontása, valamint a teljes paddock kiszélesítése. Domenicali úr nagyon közvetlen, igazán kedvel minket, értékeli ezt a mögöttünk hagyott 35 évet.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik