A második helyről rajtoló Lewis Hamilton a verseny eleji biztonsági autós szakaszt követő újraindításnál a harmadik helyre esett vissza Valtteri Bottas és Max Verstappen mögé. A brit azonban sokáig nem autózott ebben a pozícióban, először kihasználta a Red Bull-os megingását, majd a 20. körben a csapattársát is maga mögé utasította, amivel átvette a vezetést. A hétszeres világbajnok győzelmét innentől fogva senki sem tudta már veszélyeztetni, Hamilton nyolc pontra húzott el az egyéni vb-összetettben, miután magabiztosan aratta pályafutása 97. sikerét.
„Fizikailag és mentálisan is megterhelő volt a verseny. Nem vettem olyan jó rajtot, mint Valtteri, majd az újraindítást követően vesztettem egy pozíciót is. A hibámat követően a lehető legjobbamat kellett nyújtanom. Max elkövetett egy hibát, ami tökéletesen jött nekem, és tudtam, hogy ez lesz az a kör, amikor igazán közel kerülhetek hozzá az utolsó szektorban. Ezt követően Valtterit még az előtt kellett megelőznöm, hogy teljesen elhasználtam volna a gumijaimat. Végül sikerült magam mögé utasítani az 1-es kanyarban. Eléggé a határon voltam, nagyszerű verseny volt" – összegzett Hamilton, aki leidiótázta magát az újraindításnál történt beragadása miatt.
Másodikként Verstappen szelte át a célvonalat, aki a kerékcseréket követően tudta lehagyni a még hideg kemény gumikon küszködő Bottast. A holland azonban hiába előzte le a 77-es rajtszámú Mercedest, a 44-eset nem tudta már újra utolérni, ráadásul a verseny hajrájában jegyzett leggyorsabb körét is törölték utólag pályakiszélesítés miatt, s így elvesztette az érte járó plusz pontot is, ami kissé meglepte.
„Tényleg? Az jó. Ez kissé furcsa, hiszen nem is figyelték a pályahatárokat a 14-es kanyarban" – jelentette ki a leintést követően.
Verstappen tévedett, hiszen hiába nem szerepelt a 14-es kanyar a Michael Masi által pénteken kiadott jegyzetben, a szombati módosított dokumentumban már feltüntették az érintett kanyart is, ahol a fehér és piros rázókő jelentette a pályahatárt – ezt nem léphette át egyik versenyző sem az autó teljes terjedelmével.
ÁPRILIS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:19.648 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:19.837 | ||||
MÁJUS 1., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.489 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:18.348 | ||||
MÁJUS 2., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
„Nehéz futam volt. Jó volt az újraindításom, és ezt követően próbáltam nyomást helyezni Valtterire, azonban összességében hiányzott a tempónk, s Lewisnak sikerült visszaelőznie. A kerékcserét követően eléggé szenvedtem a kemény gumik felmelegítésével, s miután sikerült feljönnöm a második helyre, egyértelmű volt, hogy nincs ennél több bennünk. Összességében ez egy furcsa hétvége volt a tapadás tekintetében, és nem igazán éreztük jól magunkat ilyen körülmények között. Kíváncsian várom, mire megyünk Barcelonában" – osztotta meg a gondolatait a Red Bull-pilóta.
A pályahatárokkal kapcsolatban a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is megosztotta a véleményét.
„A pályahatárok és az azokat leíró szabályok alkalmazásának következetessége vitapontot jelent. Nagyon kis különbség fog dönteni a bajnokságban, és még csak nagyon korai szakaszában járunk az idénynek. Láthattuk, hogy Lewis nagy hibát követett el Imolában, de megúszta. Az ilyen dolgok megesnek, de Max mindent megtesz, és hihetetlen szoros közöttük a csata" – emelte ki, majd rámutatott, szerinte a csapat másik versenyzőjét, Sergio Pérezt úgy előzte meg Lando Norris, hogy kiszélesítette a pályát, ami nem vont maga után következményt.
„Pérezt egy olyan autó előzte meg, amely átlépte a pályahatárokat. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy egyáltalán nem jó, hogy egyik nap kapunk egy dokumentumot az FIA-tól, ami a következőre megváltozik, és elég frusztráló, ahogyan alkalmazzák a szabályokat, szóval Pérez is elég dühös volt" – mondta, s az esettel kapcsolatban megszólalt a mexikói versenyző is.
„Kissé kusza volt a versenyem. Már a rajtnál kipörögtek a kerekeim, ami miatt vesztettem egy pozíciót Carlosszal (Sainz Jr.) szemben. Az újraindításkor visszaszereztem ezt a helyet, ugyanakkor Landóval (Norris) szemben vesztettem egyet. A visszapillantó tükrömben láttam, hogy kiszélesítette a pályát az 5-ös kanyarnál, szóval nem is védekeztem igazán, mert úgy voltam vele, hogy úgyis vissza kell adnia a pozíciót. Beletartott némi időbe, mire sikerült visszaelőznöm. Ezt követően elég egyértelmű volt, miként alakul a futamom" – összegzett a közepes gumikon összesen 51 kört futó Pérez.
A vitatott pályahatárokkal kapcsolatban a tanácsadó, Helmut Marko is kifejtette a véleményét, az osztrák bízik benne, hogy több pontot már nem vesztenek kiszélesítés miatt.
„Ez a Mercedes pályája volt. Keményen dolgoztunk, sajnos ez nem volt elég a győzelemhez, de a fejlődésünk biztató. Kár, hogy itt is közbeszóltak a pályahatárok. Már győzelmet (Bahrein), leggyorsabb kört (Portugália), illetve pole pozíciót (Portugália) is vesztettünk miatta. Csupa jó dolgot, remélhetőleg több ilyen nem lesz."
Míg Marko tehát úgy fogalmazott, hogy a portugál pálya a Mercedesnek feküdt jobban, a 2016-ban vb-első Nico Rosberg úgy érzi, Portimaóban is az RB16B volt a leggyorsabb.
„Fenomenális versenyt futott Lewis! Kicsit mulatságos látni, ahogyan Max egyre jobban kezdi megérteni, milyen jó Lewis. Tökéletes munkát kell végeznie, ha le akarja győzni őt a bajnokságban, jelenleg kettő-egyre Lewis vezet. A Red Bull szeretett volna nyerni Portimaóban, hiszen a csapat rendelkezésére állt a leggyorsabb autó. Ha visszaemlékszünk a kvalifikációra, Verstappen volt a leggyorsabb, de a hibája miatt törölték az idejét. Aztán a versenyen ott volt a leggyorsabb köre, amit ugyancsak töröltek pályakiszélesítés okán. Túl sok hibát követ el" – osztotta meg a gondolatait a német.
Mint beszámoltunk róla, az Alfa Romeónak sikerült elérnie, hogy az FIA újravizsgálja Kimi Räikkönen imolai büntetését, azonban a szövetség az újbóli megbeszélés után úgy határozott, nem változtat az akkori döntésén, aminek értelmében a finn nem kapja vissza a szankció okán elvesztett pontjait. |
A dobogó alsó fokára a pole pozícióból induló Bottas állhatott fel, aki egészen a 20. körig vezette a versenyt. Ám miután Hamilton maga mögé utasította, a finn némileg leszakadt, s szorosan tapadt rá Verstappen, aki a kiállások után meg is előzte. A pilóta így visszaesett a harmadik pozícióba, s bár a futam bizonyos szakaszában gyorsabb volt, mint a Red Bull, végül nem került előzési helyzetbe, mert a kipufogójában meghibásodott egy szenzor, ami motorerővesztéshez vezetett.
„Nem tudom, mi történt az első etapban, valamilyen ismeretlen okból kifolyólag nem volt meg a tempóm, szóval meg kell vizsgálnunk, mi történhetett. A második etapom már sokkal jobban sikerült, azonban volt egy kis problémánk az egyik szenzorral, szóval nem tudtam elkapni Verstappent. Összességében jó volt a csomagunk, nem tudom, miért nem alakult jól a verseny eleje" – magyarázta a 37 pontos hátrányban az összetett negyedik helyét elfoglaló finn.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34:31.421 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 29.148 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 33.530 mp h. | |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 39.735 mp h. | |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 51.369 mp h. | |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 55.781 mp h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:03.749 p h. | |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:04.808 p h. | |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.369 p h. | |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.463 p h. | |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:18.955 p h. | |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 | karambol |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 3 | 1 | 69 |
2. | Max Verstappen | 1 | 3 | 3 | – | 61 |
3. | Lando Norris | – | 1 | 3 | – | 37 |
4. | Valtteri Bottas | – | 2 | 2 | 2 | 32 |
5. | Charles Leclerc | – | – | 3 | – | 28 |
6. | Sergio Pérez | – | – | 2 | – | 22 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 16 |
8. | Carlos Sainz | – | – | 2 | – | 14 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 2 | – | 8 |
10. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 7 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 2 | – | 5 |
11. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 5 |
13. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 101 |
2. | Red Bull-Honda | 83 |
3. | McLaren-Mercedes | 53 |
4. | Ferrari | 42 |
5. | Alpine-Renault | 13 |
6. | AlphaTauri-Honda | 9 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 5 |
8. | Haas-Ferrari | 0 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
8. | Williams-Mercedes | 0 |