ÁPRILIS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:19.648 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:19.837 | ||||
MÁJUS 1., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:18.489 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:18.348 | ||||
MÁJUS 2., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Nem várt végjátékot hozott a portimaói időmérő, hiszen elmaradt a nagy tűzijáték azt követően, hogy a Mercedes a második szakaszban elért jobb tempója okán úgy határozott, a második Q3-as körre inkább közepesen küldi ki a versenyzőit. Ez azonban nem bizonyult jó döntésnek, hiszen az első próbálkozások után hét ezreddel vezető Valtteri Bottas és Lewis Hamilton sem tudott javítani, miközben Max Verstappen újabb lehetőséget szalasztott el Imola után, így az „ezüstnyilak" érintetlenek maradtak az élen.
Bottas ennek eredményeként kissé váratlanul húzta be a pole pozíciót, s várhatja vasárnap pályafutása során 17. alkalommal az élről a piros lámpák kialvását.
„Nagyon jó érzés, hogy megszereztem a rajtelsőséget, már rég volt ilyen. Az első két nagydíjon küszködtem az időmérőn a gumik munkára bírásával, de nagyon keményen dolgoztunk a problémán, ami most kifizetődött. Az egész hétvégén nem volt az igazi a lágy keverék, míg a közepesek egyre jobbak és jobbak lettek, szóval tavalyhoz hasonlóan az idén is megpróbálkoztunk ezeken az időmérő végén" – indokolta meg, hogy a német alakulat miért döntött a sárga festésű Pirelli mellett nemcsak a Q2-ben, hanem a Q3 végén is.
„Vasárnap a közepesen indulok, ami remek lehetőség, hiszen sokáig maradhatunk kint a futam elején. A Rajtra kell majd nagyon odafigyelnem" – tette hozzá.
Hamilton tehát hét ezreddel maradt le arról, hogy történelmet írjon, hiszen ő lehetett volna az F1 első versenyzője, aki elérhette volna a százas határt. Mégsem volt különösképpen csalódott az elszalasztott lehetőség miatt, szerinte már az jó eredmény, hogy az első sorban sikerült zárniuk.
„Valtteri és a csapat is nagyszerű munkát végzett. Egyáltalán nem számítottam a hétvége előtt arra, hogy kisajátítjuk az első rajtsort. Szóval elégedettnek kell lennünk az eredménnyel. Nem futottam tökéletes kört, de mindent beleadtam" – mondta a kvalifikációt követő interjújában.
Hamilton aztán a Motorsport kérdésire válaszolva már részletesebben is összefoglalta az időmérőjét, és azt is megosztotta, jó ötletnek találta-e, hogy a közepesen mentek ki a végén.
„Elég nehéz kvalifikáció volt. Senkinek sem volt könnyű dolga a szeles idő, valamint a csúszós pálya miatt, hiszen ezek nehézzé tették, hogy kiegyensúlyozottan jó köröket fussunk. Mindenki számára kihívást jelentett, és én elég összevissza is teljesítettem. A Q1-em nem sikerült jól, aztán a Q2-ben mindössze egy jó kört tettem össze, majd a Q3 pocsékul sikerült. Igazából csak egy jó kört futottam a teljes időmérőn, szóval Valtteri a körülményekhez mérten nagyon jól teljesített" – dicsérte meg a márkatársat.
„Valószínűleg nem volt jó döntés a közepes gumikon próbálkozni a végén. Eléggé nehezek voltak a körülmények, mindannyian több kört voltunk kénytelenek futni, hogy működésre bírjuk a gumikat, amelyek túl kemények, és nem igazán működnek jól ezen az aszfalton. A végén sajnos nem sikerült megfelelően felmelegítenem őket, így nem volt elég tapadásom, szóval nem végeztem túl jó munkát."
„A mostani gumik nem jelentettek nagyobb problémát, mint az egy évvel ezelőttiek, hiszen akkor ugyanezekkel a kihívásokkal találtuk szemben magunkat az alacsony tapadás, valamint a szűk működési tartomány miatt. Ma ugyanez volt a helyzet, a harmadik szabadedzés rendben volt, és még a Q2-ben is úgy éreztem, sikerült elérni a megfelelő működési tartományt. Ott volt a hőmérsékletváltozás, illetve néha szerencsétlenül kaphatsz el egy-egy széllökést is. Ezek kombinációja, valamint az, hogy magamhoz képest nem igazán futottam tiszta köröket, vezetett ehhez az eredményhez. Egyetlen jó köröm volt, még a Q2-ben" – osztotta meg a gondolatait a hétszeres világbajnok.
Verstappen nem teljesített túl jó időmérőt: az első körét pályakiszélesítés nyomán törölték, majd második próbálkozásakor érzése szerint az utolsó szektorban megzavarta a felvezető körön lévő vetélytárs, így végül meg kellett elégednie a harmadik helynek a Mercedes párosa mögött.
„Elég nehéz volt, sokat küszködtem a tapadással. Az első Q3-as köröm elég jól sikerült, de sajnos a 4-es kanyarnál túlcsúsztam. Bízom benne, hogy a versenyre minden normalizálódik kicsit, hiszen egyáltalán nem volt jó érzés itt vezetni. Ennek ellenére magabiztos voltam azt illetően, hogy sikerül a végén egy jó kört elérnem, de az előttem haladó autó egyszerűen megzavart. Emiatt elég sok időt vesztettem, de ez van" – értékelt.
A holland ugyanakkor az időmérő végén még nem volt ilyen visszafogott, s bosszúsan üzent a rádión, miután megtudta, harmadik lett: „Hihetetlen! Nincs idő még egy körre, igaz? A k...a életbe! Miért nem tűnnek el az utamból ezek a srácok? Gyors körön vagyok! Kib.szott f.szfejek!"
Míg Verstappen önmaga számára csalódást keltő kvalifikáción van túl, a 2020-as Brit Nagydíj után újra a Q3-ba jutó Sebastian Vettel egyértelmű előrelépést tett meg, miután viszonylag gyengén kezdett az Aston Martinnal.
„Nagyon szeles volt, és nehézséget okozott, hogy összetegyem a köröket. A Q1-ben aztán kezdett javulni a helyzet, és sokkal kényelmesebben éreztem magam a kocsiban, továbbmentem a Q2-be, aztán a Q3-ba is. Összességében elégedett vagyok, kivéve az utolsó körömmel, mert úgy érzem, ennél több volt bennem. A körülmények is megváltoztak kicsit, a szél néhány részen eléggé felerősödött, amihez nehéz volt alkalmazkodni. De legalább jobban sikerült az időmérőm, mint az előző kettő" – magyarázta a tizedik pozícióban záró négyszeres világbajnok.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.348 | átlag: 8.8 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.355 | 0.007 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.746 | 0.398 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.890 | 0.542 |
5. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.039 | 0.691 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.042 | 0.694 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.116 | 0.768 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.306 | 0.958 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:19.475 | 1.127 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:19.659 | 1.311 |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.109 | 1.141 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.216 | 1.248 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:19.456 | 1.488 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.463 | 1.495 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.812 | 1.844 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.839 | 1.117 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.913 | 1.191 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.285 | 1.563 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.452 | 1.730 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:20.912 | 2.190 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:18.722 | 1. | Hamilton | 1:17.968 |
2. | Norris | 1:18.794 | 2. | Bottas | 1:18.458 |
3. | Hamilton | 1:18.857 | 3. | Norris | 1:18.481 |
4. | Ocon | 1:19.092 | 4. | Ocon | 1:18.586 |
5. | Sainz | 1:19.309 | 5. | Verstappen | 1:18.650 |
6. | Pérez | 1:19.337 | 6. | Leclerc | 1:18.769 |
7. | Leclerc | 1:19.373 | 7. | Sainz | 1:18.813 |
8. | Vettel | 1:19.403 | 8. | Pérez | 1:18.845 |
9. | Giovinazzi | 1:19.410 | 9. | Vettel | 1:18.970 |
10. | Gasly | 1:19.464 | 10. | Gasly | 1:19.052 |
11. | Verstappen | 1:19.485 | 11. | Russell | 1:19.109 |
12. | Cunoda | 1:19.684 | 12. | Giovinazzi | 1:19.216 |
13. | Alonso | 1:19.728 | 13. | Alonso | 1:19.456 |
14. | Räikkönen | 1:19.748 | 14. | Cunoda | 1:19.463 |
15. | Russell | 1:19.797 | 15. | Räikkönen | 1:19.812 |
16. | Ricciardo | 1:19.839 | |||
17. | Stroll | 1:19.913 | |||
18. | Latifi | 1:20.285 | |||
19. | Schumacher | 1:20.452 | |||
20. | Mazepin | 1:20.912 |