MÁJUS 7., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.504 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.170 | ||||
MÁJUS 8., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.835 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.741 | ||||
MÁJUS 9., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 13. | Török Nagydíj, Isztambul |
Lewis Hamilton a második szakaszban még bő két tizedre volt Max Verstappentől, a Q3-ban azonban szokásosan magasabb tempóra kapcsolt, s első nekifutásra 1:16.741-nél állította meg a stoppert. Miután az első hármast ekkor csak 132 ezred választotta el egymástól, nagy tűzijátékra volt kilátás, de ez Portugáliához hasonlóan végül elmaradt, hiszen egyik versenyző sem tudott javítani az utolsó gyors körében. A pole pozíciót így pályafutása során 100. alkalommal Hamilton szerezte meg, aki 2018 óta nem talált legyőzőre Spanyolországban, szóval optimistán várhatja a vasárnapi verseny rajtját.
„A harmadik szabadedzés elég jól sikerült, és versenyképesnek éreztem magunkat az egész hétvégén, így kissé aggódtam az időmérő előtt tervezett változtatásoktól. Mindig próbáljuk gyorsabbá tenni az autót, viszont ez kicsit olyan, mint a szerencsejáték, hiszen szem előtt kell tartanod a versenyt is. Végül végrehajtottuk a változtatásokat, és amint kihajtottam a pályára, úgy éreztem, ezt elszúrtuk. Én voltam az, aki rábólintott a változtatásra, de eléggé megnehezítette a dolgomat. Ezért voltam hátrányban az egész időmérőn, miközben próbáltam aprókat változtatni itt-ott, hogy gyorsuljak. A harmadik szakaszban aztán megfutottam a legjobb körömet, ami nagyszerű. Próbáltam javítani második nekifutásra, nagyjából másfél tizeddel előrébb is voltam, de nem sikerült megtartanom az előnyt a kör végére" – magyarázta a hétszeres világbajnok.
„Alulkormányzottá és lustává vált a kocsi, nem fordult úgy, ahogy szerettem volna, miközben csak vártam és vártam. Kisebb változtatásokkal próbáltam rábírni az autót, hogy jobban kanyarodjon. El sem hiszem, hogy már száznál tartok! Ez a gyárban dolgozó nőknek és férfiaknak köszönhető, akik folyamatosan emelik a tétet, és sosem adják fel, valamint remek támogatásban részesülök. Álomszerű ezekkel a srácokkal dolgozni, hatalmas utazáson veszünk részt. Ki gondolta volna 2012 végén, amikor aláírtunk, hogy elérjük a száz pole-t? Nagyon hálásnak érzem magam, és teljesen el vagyok ragadtatva, mintha csak az elsőt szereztem volna!" – mondott köszönetet a Mercedesnek, majd részletesebben is beszélt arról, milyen érzés századszor is megkaparintani az első helyet.
„A százas határ olyasmi, amit szerintem senki sem, köztük én sem gondoltam, hogy valaha elérek. Amikor arra gondolok, hogy sikerült, azok az emberek jutnak az eszembe, akik segítettek eljutni idáig. Egészen őrületes, olyan érzés, mintha egy lenne az elsők közül, és nagyon különleges is, hiszen olyan sok kvalifikáció van már a hátam mögött, olyan sokszor csúsztam le épphogy róla, olyan sok hibát követtem el, és olyan sokat tanultam. Imádom, hogy ilyen szoros a harc közöttünk, úgy hiszem, a szurkolók is élvezik, és ez számomra is sokkal izgalmasabbá teszi, mint ahogyan azok számára is, akik ott vannak szorosan mögöttünk" – tette hozzá.
„Most itt vagyunk, több száz időmérővel és száz pole pozícióval odébb, és még mindig fiatalnak érzem magam, szóval elég jó vagyok, hogy folytassam."
A hétszeres világbajnoknak a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is üzent: „Lewis Hamilton a századik pole pozícióját szerezte. Gratulálok, megint történelmet írtál! Hihetetlen teljesítmény" – írta a közösségi oldalán a francia.
Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a harmadik szabadedzésen, majd a kvalifikáció második szakaszában elsőként ment be 1:17 alá, így magabiztosan készülhetett a folytatásra, ami nem is alakult rosszul a számára, hiszen az első köröket követően csupán 36 ezreddel maradt el az élre álló Hamiltontól.
A holland azonban a vetélytárshoz hasonlóan nem tudott már faragni az idején, így meg kellett elégednie a második hellyel. A pilóta az elmondása szerint egyáltalán nem csalódott, hiszen tudja, nagy fegyvertényt jelent, hogy ilyen közel tudott kerülni a Spanyolországban 2013 óta kivétel nélkül pole-t szerző „ezüstnyílhoz".
„Rendben volt. Kicsit szenvedtem a Q1-ben, de a következő szakaszra sikerült eltalálnunk az egyensúlyt, és a Q3-ban sikerült két jó kört is futnom. Talán a második próbálkozásom lehetett volna egy kicsit jobb, eléggé szeles volt, sokat változott a szélirány, de akárhogy is, a második pozíció ezen a pályán nagyon jó eredmény. Tudjuk, hogy nehéz őket megverni itt, úgyhogy boldog vagyok, hogy ilyen közel vagyok hozzájuk" – emelte ki a pilóta, majd kitért az első kanyarhoz vezető hosszú egyenesre is.
„Eléggé hosszú út vezet az 1-es kanyarig, de persze először biztosra kell menned, hogy jó rajtot veszel. A sok gyors kanyar miatt hamar túlmelegednek a gumik, szóval a gumimenedzsment is meghatározó lesz. Mindent meg kell tennünk, hogy mi legyünk benne a legjobbak" – tekintett előre.
Míg a holland összességében elégedett volt, a „vörös bikák" tanácsadója, Helmut Marko kiemelte, a pilóta hibája nélkül a rajtelsőséget is megszerezhették volna.
„Egyetlen kanyarban vesztettük el, méghozzá a négyesben. Abban a szektorban nagyjából két tizedet buktunk. Ezt figyelembe véve elég pozitív érzésekkel vághatunk neki a futamnak, hiszen tudjuk, hogy nagyon-nagyon gyors autónk van! Elég jó a helyzetünk. Most meg kell várnunk, miként alakul az időjárás. Ugyanilyen meleg marad? Ha igen, akkor két kiállásra van kilátás" – magyarázta a tanácsadó.
A harmadik rajthelyet Valtteri Bottas szerezte meg, ami miatt némileg csalódott, hiszen úgy érzi, esélye lehetett volna a pole-ra is.
A Haas orosz versenyzője a Q1-ben tartotta fel Lando Norrist, amiért utólag 3 rajthelyes büntetéssel sújtották, valamint kiosztottak neki egy büntetőpontot is, így már kettő áll a neve mellett. Mazepin hátrasorolása ugyanakkor nincs hatással az eredményre, hiszen a pilóta egyébként is az utolsó pozícióba kvalifikálta magát. |
„Először is nagy gratuláció Lewisnak, hogy elérte a 100. rajtelsőségét. Egészen őrületesen hangzik, szóval minden elismerésem. Elég szoros volt, egyértelműen ott voltam a pole-ért zajló küzdelemben. Kissé csalódott vagyok, hogy az első körök voltak a gyorsabbak, hiszen a 10-es kanyarban volt egy kis megingásom, ami nagyjából egy tizedembe került" – mondta az első helyről 132 ezreddel lemaradó finn.
„Ezek a dolgok kicsit bosszantóak, de megesnek. Összességében végig megvolt a tempónk. Apróságok döntöttek, és végül nem sikerült összetennem a kört. De erős a csomagunk, és kétségem sincs afelől, hogy nagy csata vár ránk holnap. A hosszabb etapokon jó volt a tempónk, és a Red Bulltól is hasonlóra lehet számítani, szóval szoros lesz. Ha sikerül életben tartanunk a gumikat, versenyképesek lehetünk, és szerintem akár egy vagy két kiállásos stratégiákat is láthatunk. Azt viszont nem mondom meg, hogy mi melyiket választjuk, majd a versenyen kiderül!" – osztotta meg a gondolatait a futammal kapcsolatban.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.741 | átlag: 6.6 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.777 | 0.036 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:16.873 | 0.132 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.510 | 0.769 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:17.580 | 0.839 |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:17.620 | 0.879 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:17.622 | 0.881 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:17.701 | 0.960 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.010 | 1.269 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.147 | 1.406 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.974 | 1.052 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:17.982 | 1.060 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:18.079 | 1.157 |
14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.356 | 1.434 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.154 | 2.232 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.556 | 0.735 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.917 | 1.096 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:19.117 | 1.296 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.219 | 1.398 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:19.807 | 1.986 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Norris | 1:17.821 | 1. | Verstappen | 1:16.922 |
2. | Bottas | 1:18.005 | 2. | Bottas | 1:17.142 |
3. | Leclerc | 1:18.041 | 3. | Hamilton | 1:17.166 |
4. | Verstappen | 1:18.090 | 4. | Sainz | 1:17.656 |
5. | Gasly | 1:18.190 | 5. | Pérez | 1:17.669 |
6. | Pérez | 1:18.203 | 6. | Norris | 1:17.696 |
7. | Sainz | 1:18.205 | 7. | Leclerc | 1:17.717 |
8. | Stroll | 1:18.241 | 8. | Ricciardo | 1:17.719 |
9. | Hamilton | 1:18.245 | 9. | Ocon | 1:17.743 |
10. | Ricciardo | 1:18.264 | 10. | Alonso | 1:17.966 |
11. | Ocon | 1:18.281 | 11. | Stroll | 1:17.974 |
12. | Alonso | 1:18.281 | 12. | Gasly | 1:17.982 |
13. | Vettel | 1:18.289 | 13. | Vettel | 1:18.079 |
14. | Russell | 1:18.445 | 14. | Giovinazzi | 1:18.356 |
15. | Giovinazzi | 1:18.549 | 15. | Russell | 1:19.154 |
16. | Cunoda | 1:18.556 | |||
17. | Räikkönen | 1:18.917 | |||
18. | Schumacher | 1:19.117 | |||
19. | Latifi | 1:19.219 | |||
20. | Mazepin | 1:19.807 |