ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.958 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:14.411 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Norris | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Az Aston Martin már a start előtt problémába ütközött, amikor mindkét versenyzője hátsó fékjei kigyulladtak a rajtrácsra vezető körön. Lance Stroll el tudott indulni az időmérőn megszerzett pozíciójából, Sebastian Vettel azonban a bokszutcából volt kénytelen startolni, mivel csapata nem végzett idejében az ő autójával, s az ötperces jelzéskor sem voltak még fent az abroncsok az AMR21-esen. A négyszeres világbajnok később pontosan ezért kapott tíz másodperces stop and go büntetést, a versenyirányítás azonbanegészen a 23. körig várt a szankció kihirdetésével.
Ennél rosszabb pillanatban nem is jöhetett volna a büntetés, hiszen Vettel pont az azt megelőző körben állt ki száraz pályára alkalmas gumikért, méghozzá a mezőnyből elsőként, amivel több pozíciót is nyerhetett volna. Így viszont hajthatott vissza a bokszba (a kiosztott büntetést három körön belül le kellett töltenie), s helyzeti előnye is elveszett, hiszen a riválisok is megkezdték addigra a kerékcseréket. Vettel aztán a kockás zászlót sem láthatta meg, miután csapata a hajrában szólt neki, hogy feladják a futamot.
„A srácok mindent megpróbáltak a rajtrácson, mindent jól csináltak, és résen voltak. Viszont jobb versenyünk lehetett volna, ha az FIA is résen van, hiszen úgy gondolom, szabályt szegtünk, ezért kaptuk a büntetést is, de őket ez elég sokáig nem zavarta. A büntetés így sokkal többe került nekünk, mintha korábban kaptuk volna meg. Egyáltalán nem volt profi" – nyilatkozta Vettel a Motorsportnak, míg egy másik interjújában viccesen oda is szúrt az FIA-nak.
„Nagyon későn tűnt fel nekik, hogy szankció jár, pedig elég egyértelmű volt. Nem tudom, mit csináltak a sportfelügyelők, talán épp megtelt a kávégépük filtere, és cserélni kellett" – jelentette ki a német Sky Sportsnak.
A versenyigazgató, Michael Masi szerint egyáltalán nem voltak lassúak: „Nem tudom, hogy tovább tartott-e, mint kellett volna. A technikai delegáltunk jelentette az esetet, és amint ez megtörtént, a jelentés oda is került a dokumentumokat kezelőkhöz. Aztán a bíráknak meg kellett nézniük az ide vonatkozó szabályokat, meg kellett erősíteniük bizonyítékokkal a szabálytalanságot, és meg kellett határozniuk a büntetést."
Vettel elismerte, hogy nem a döntésen múlt a versenyük, és azt is, hogy a piros zászlót követő gumistratégiájuk sem vált be, hiszen ők álló rajtra készülvén a lágy keverék mellett döntöttek, hogy pozíciókat nyerhessenek, ám végül gördülő starttal folytatódott a futam, így kevésbé tudták kihasználni az előnyüket, ráadásul később gumikopással is szenvedtek.
A négyszeres bajnok futama aztán a garázsban ért véget, míg csapattársa, Lance Stroll a Pierre Gasly ellen bemutatott védekezés alatti pályakiszélesítése nyomán kapott utólag öt másodperces időbüntetést, aminek következményeként nyolcadikként végzett Imolában.