F1: Nekem többet kell javulnom, mint az autónak – Alonso

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.04.16. 12:26
null
Alonso önkritikusan beszélt a bahreini teljesítményéről (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Alpine spanyol versenyzője, Fernando Alonso úgy érzi, nemcsak az autónak, hanem neki is van még hová fejlődnie. 

 

Fernando Alonso két év kihagyás után tért vissza az F1-be, és egészen jó rajtot vett Bahreinben, hiszen míg csapattársa, Esteban Ocon már az időmérő első szakaszában búcsúzott, ő egészen a Q3-ig jutott, majd másnap nagyot csatázott a középmezőnyben az egyelőre érezhetően gyengébb Alpine-nal. Versenyének aztán a fékhűtőjébe ragadt csomagolópapír vetett véget, így a kétszeres világbajnok csalódottan távozott Szahírból.

1. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ
ÁPRILIS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564
2. szabadedzés: 14.30–15.30
ÁPRILIS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.00–12.00
Időmérő: 14.00–15.00
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona
Május 23., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo

Az enstone-iak a rosszabb kezdést követően jelentős fejlesztési csomagot hoztak Imolába, Alonso ezért reméli, hogy némileg előrébb léphetnek, de tudja, sok területen kell még fejlődniük.

Alapvetően mindig nagyobb tapadásra, illetve több motorerőre van szükség, és ez a mi csapatunknál sincs másképp. A kocsi egyensúlya egészen rendben volt Bahreinben, de más-más teljesítmény várható az alakulatoktól a különböző pályákon, ezért meg kell néznünk, hogyan működik az autó itt, valamint a következő két-három versenyen, és ellenőriznünk kell a gép valamennyi működési tartományát. Összességében elégedett vagyok, és a hozott fejlesztésektől várhatóan javul a teljesítményünk is. Meg fogjuk vizsgálni, mely területeken kell még dolgoznunk Imolában" – idézte a spanyolt a Motorsport.

Emellett nekem is javulnom kell, talán pillanatnyilag többet is, mint az autónak. Bahreinben éreztem, hogy fel kell gyorsulnom a különböző folyamatokban: bemelegítő kör, felvezető kör, kerékcserék. Ezek bizonyos szempontból újdonságok voltak számomra ennyi idő után. Az első versenyt követően viszont lekerült a teher a vállamról azzal, hogy átestem újra az első alkalmakon, szóval remélem, hogy most már én is jobban fogok teljesíteni" – fogalmazott önkritikusan.

Még ha a 2021-es év a 2020-as folytatásának is tekinthető, sok gárda hajtott végre alapvető változtatásokat a kocsin. Az Alpine is ezt tette, és még meg kell értenünk a gép bizonyos területeit, amelyek különböző eredményeket adnak attól függően, hogy milyen konfigurációval futunk. Egy kicsit több teljesítményt kell kisajtolnunk az autóból. Bízom benne, hogy a fejlesztésekkel ez sikerülni is fog a következő futamokon. A középmezőny ugyanakkor nagyon szoros, Bahreinben és tavaly is láthattuk már, hogy három-négy tizedmásodpercnyi különbség dönt arról, a hatodik-hetedik vagy a tizennegyedik-tizenötödik helyen végzel-e. Mi szeretnénk a lehető legelőrébb zárni a középmezőnyben" – zárta a gondolatait.

Az Alpine versenyzői közül Alonso a hetedik, míg Ocon a tizenhetedik helyen végzett az Emilia-romagnai Nagydíj első szabadedzésén.

Legfrissebb hírek

Kivirágzott a Haas – az amerikaiak egyedi festéssel készülnek Szuzukára – képek

F1
6 órája

Cunoda azonnal dobogóra állna a Red Bull-lal a Japán Nagydíjon

F1
Tegnap, 14:30

Banki ügyintézőből az F1 mókamestere – Eddie Jordan története

F1
Tegnap, 10:19

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül a Bahreini GP-re – sajtóhír

F1
2025.03.29. 16:37

Cunoda be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – Marko

F1
2025.03.29. 12:06

„Tudjuk, hogy nem boldog" – Marko elismerte, hogy Verstappen nem örül a Red Bull döntésének

F1
2025.03.28. 13:08

„Gyermekkori álmom volt, hogy a Red Bull versenyzője legyek” – Lawson reagált a leváltására

F1
2025.03.27. 22:14

Megalázónak és pánikszerűnek minősítették a Red Bull pilótacseréjét – Verstappen kedvelte a posztot

F1
2025.03.27. 16:39
Ezek is érdekelhetik