Fernando Alonso két év kihagyás után tért vissza az F1-be, és egészen jó rajtot vett Bahreinben, hiszen míg csapattársa, Esteban Ocon már az időmérő első szakaszában búcsúzott, ő egészen a Q3-ig jutott, majd másnap nagyot csatázott a középmezőnyben az egyelőre érezhetően gyengébb Alpine-nal. Versenyének aztán a fékhűtőjébe ragadt csomagolópapír vetett véget, így a kétszeres világbajnok csalódottan távozott Szahírból.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Az enstone-iak a rosszabb kezdést követően jelentős fejlesztési csomagot hoztak Imolába, Alonso ezért reméli, hogy némileg előrébb léphetnek, de tudja, sok területen kell még fejlődniük.
„Alapvetően mindig nagyobb tapadásra, illetve több motorerőre van szükség, és ez a mi csapatunknál sincs másképp. A kocsi egyensúlya egészen rendben volt Bahreinben, de más-más teljesítmény várható az alakulatoktól a különböző pályákon, ezért meg kell néznünk, hogyan működik az autó itt, valamint a következő két-három versenyen, és ellenőriznünk kell a gép valamennyi működési tartományát. Összességében elégedett vagyok, és a hozott fejlesztésektől várhatóan javul a teljesítményünk is. Meg fogjuk vizsgálni, mely területeken kell még dolgoznunk Imolában" – idézte a spanyolt a Motorsport.
„Emellett nekem is javulnom kell, talán pillanatnyilag többet is, mint az autónak. Bahreinben éreztem, hogy fel kell gyorsulnom a különböző folyamatokban: bemelegítő kör, felvezető kör, kerékcserék. Ezek bizonyos szempontból újdonságok voltak számomra ennyi idő után. Az első versenyt követően viszont lekerült a teher a vállamról azzal, hogy átestem újra az első alkalmakon, szóval remélem, hogy most már én is jobban fogok teljesíteni" – fogalmazott önkritikusan.
„Még ha a 2021-es év a 2020-as folytatásának is tekinthető, sok gárda hajtott végre alapvető változtatásokat a kocsin. Az Alpine is ezt tette, és még meg kell értenünk a gép bizonyos területeit, amelyek különböző eredményeket adnak attól függően, hogy milyen konfigurációval futunk. Egy kicsit több teljesítményt kell kisajtolnunk az autóból. Bízom benne, hogy a fejlesztésekkel ez sikerülni is fog a következő futamokon. A középmezőny ugyanakkor nagyon szoros, Bahreinben és tavaly is láthattuk már, hogy három-négy tizedmásodpercnyi különbség dönt arról, a hatodik-hetedik vagy a tizennegyedik-tizenötödik helyen végzel-e. Mi szeretnénk a lehető legelőrébb zárni a középmezőnyben" – zárta a gondolatait.
Az Alpine versenyzői közül Alonso a hetedik, míg Ocon a tizenhetedik helyen végzett az Emilia-romagnai Nagydíj első szabadedzésén.